Eštestále najčastejšou ponukou zázračných zárobkov je klikanie na reklamy aleboprijímanie reklamných emailov. Ak do vyhľadávača Google zadáte slovné spojenie„zarábať na internete", vyskočí vám niekoľko desiatok tisíc webstránok, ktorétakú možnosť ponúkajú.
Akésú nevýhody týchto metód?
Buďmusíte nainštalovať malý softvér na váš počítač, ktorý potom polovicu vašejobrazovky zahltí reklamou, alebo musíte prijímať neskutočné množstvo reklamnýchemailov, čítať ich a klikať na ponúkaný produkt.
Eštesom nevidel nikoho, kto by zbohatol pomocou týchto „klikačiek", ale ak je medzivami niekto taký, dajte mi vedieť.
Otrochu lepšia metóda je využívanie služieb, ako napríklad Google Adsense,Etarget a podobné reklamné služby. Ide konkrétne o to, že si na svojuwebstránku umiestnite reklamné bloky vyššie uvedených služieb a keď nazobrazenú reklamu váš návštevník klikne, dostanete za to určitú províziu.
Nevýhodoutejto metódy je, že pokiaľ prevádzkujete webstránku pomocou ktorej chcetepredávať, umiestnením cudzej reklamy znižujete svoju efektívnosť. Okrem tohoplatí, že ak by ste si skutočne chceli zarobiť, potrebujete mať webstránkus vysokou návštevnosťou.
Nadruhej strane poznám ľudí, ktorí pomocou tejto metódy skutočne zarábajú ajniekoľko tisíc (ba niektorí až niekoľko desiatok tisícov) korún mesačne.
Stačísi vytvoriť tematický blog, ktorý bude navštevovať veľké množstvo záujemcov,a vyložiť na stránku reklamné ponuky.
Eštelepšie je využívať rôzne Affiliate(partnerské) programy. Na internete (hlavne na medzinárodnej úrovni) nájdeteneuveriteľne veľa firiem, ktoré vámponúknu províziu, ak na vašej stránke budete predávať ich produkty. Naslovenskom internete vám ponúka takú možnosť napríklad Webshops notebookmi www.predajpc.com.Na svetovom internete existujú celéportály, ktoré sa zaoberajú ponukou Affiliate partnerstiev. Napríklad nastránke http://www.affiliatescout.com/nájdete viac ako 9000 ponúkaných Affiliate ponúk.
Nevýhodatýchto partnerstiev spočíva len v tom, že buď musíte vytvoriť stránkuv anglickom jazyku, alebo ak chcete predávať tieto produkty na Slovensku,ste povinný preložiť predajný text k danému produktu.
Okremtoho je potrebné vlastniť účet (najlepšie PayPal), na ktorý vám budú posielaťvašu províziu.
Najväčšounevýhodou týchto metód je, že vždy ste závislý od druhej strany. Peniazezarábate buď prostredníctvom reklamných, alebo prostredníctvom partnerskýchspoločností.
Oveľa lepším spôsobom jepredávať svoj vlastný produkt, vlastnú službu na svojej vlastnej webstránke.
O tosa v skutočnosti pokúša niekoľko desaťtisíciek webstránok, niektoré úspešne, ďalšieviac-menej beznádejne. Pritom internet ponúka neuveriteľné možnostiv oboch prípadoch: či už ide o jednotlivcov alebo o firmy.
V mojichpríspevkoch som neraz spomínal, že väčšina ľudí hľadá na internete riešeniesvojho problému. Podobných problémov je naozaj veľa. Môže ísť o kúpuojazdeného vozidla, chudnutie, riešenie problému plešatosti, záhradníctva,chovu domácich zvierat, investovania, štúdia, výchovy detí, atď.
Akovládate riešenie nejakého problému, na svojich vedomostiach si môžete založiťváš internetový biznis. Ak totiž človeku ponúknete skutočnú šancu riešenia jehoproblému, ktorým sa ušetrí jeho čas, peniaze a nervy - je ochotný za tútoinformáciu zaplatiť.
Nainternete „beží" nový typ tovaru „infoprodukt".
Infoprodukt je presne také originálneriešenie daného problému, ktoré potenciálneho zákazníka trápi. Klasickýminfoproduktom sú napríklad odborné knihy, predávané v klasickýchkníhkupectvách.
Nainternete sa infoprodukty predávajú formou e-bookov, zvukových nahrávok, videoseminárov, on-line kurzov atď.
Dobrevytvorená webstránka s jednoznačným cieľom a premyslenou stratégiou,ktorá je zameraná na riešenie presne stanoveného problému, je raj pre ľudí,ktorí dané riešenie hľadajú. Zároveň je i zdrojom pasívneho príjmu presvojho majiteľa.
Je toten najlepší možný obchodný zámer, pri ktorom každá strana (kupujúcia predávajúci) môžu len vyhrať.
Je tuvšak jeden problém. Klasické webstránky, ktoré vídame na slovenskominternete, nie sú v mnohých prípadoch vhodné na to, aby predávali. A tunehovorím len o infoproduktoch, ale všeobecne o všetkých, zameranýchna predaj. Mnohé webstránky počas svojej existencie nepredali ani jeden produkta prevažnej väčšine webstránok sa nikdy nevrátili ani zdroje, investované doich vytvorenia. Zo skúsenosti môžem povedať, že viaceré z nich súnekoncepčné, nepremyslené a nemajú žiadnu stratégiu predaja.
Internetje zvláštny fenomén, má svoje pravidlá a má svoje zákonitosti podľaktorých sa správajú internetoví surféri. Často vidím „zaručene"senzačné nápady,ktoré potom stroskotajú na webstránke, pretože majiteľ tieto zákonitostinepozná a nepoužíva ich.
Akchcete predávať na internete, musíte brať do úvahy základné zákonitostiinternetového predaja a vašu webstránku musíte prispôsobiť týmtopožiadavkám.
Akvás táto téma bližšie zaujala, dozviete sa o nej viac na bezplatnom„rýchlokurze" internet marketingu na mojej stránke www.podlupou.sk.
Kurzsa podrobne venuje novým trendom internetmarketingu. Odhaľuje vám spôsobya metódy, ktorými môžete vylepšiť a zefektívniť existujúcuwebstránku, alebo vytvoriť úplne novú webstránku, ktorá sa čoskoro môže staťzdrojom vášho pravidelného pasívneho príjmu.
Súhlasíte? Oponujete? Pridajte Váš príspevok! Vášnázor ma zaujíma.