
Vzdelával som sa v oblasti nasadenia digitálnych technológii a blockchainu. V rámci tohto polročného kurzu by som chcel realizovať nasledujúci prieskum
a opýtať sa na niektoré veci zo školstva. Čo robíme, ako to robíme, čo nás trápi, čo nás teší, čo nás motivuje a tak ďalej..
Pripravil som si nasledujúce kategórie a v každej kategórii sa budem pýtať okolo 10 otázok (niekde viacej)
Otázky z týchto kategórii sú pripravené pre študentov a učiteľov. Nerozlišujem ďalšie kategórie. Zaujíma ma všeobecný pohľad.
Ale v príade potreby budem prieskum aktualizovať, nech to žije a nie je to statické.
Otázky sú formulované v mužskom rode, dúfam, že sa dámy neurazia.
Na odpovede som vytvoril skupinu na facebooku.
Skupina na facebooku: Postav školu na hlavu!
https://www.facebook.com/groups/422548305008110/about/
Motivácia
Odmena
Psychológia
Súťaživosť
Spolupráca
Individualizmus
Sebauvedomenie
Plánujem zverejňovať nové kolo otázok každé tri dni. Bol by som veľmi vďačný za každý názor. A keď poznáte niekoho,
kto si myslíte, že chce a má k danej téme niečo povedať, tak pozdieľajte. Budeme mať kvalitnejší obraz. Verím tomu, že
si nájdete čas sa vyjadriť a posunie nás to ďalej.
Postav školu na hlavu - Učitelia
1. kolo
Motivácia:
1. Prečo máš rád prácu učiteľa?
2. Prečo nemáš rád prácu učiteľa?
3. Vybral by si si znova kariéru učiteľa, ak by si sa mohol znova rozhodnúť?
4. Podporil by si rozhodnutie tvojho člena rodiny stať sa učiteľom?
5. Ktoré su najviac motivujúce faktory pre tvoju profesiu?
Vidieť študentov rásť
Spolupráca na zaujímavých projektoch
Plat
Byť expertom v obore
Diskusie so študentami
Nové pohľady
Budovanie inovácii
Robenie výskumu
Spoločnosť sviežich myslí
6. Myslíš, že poznáš svojich študentov?
7. Vieš identifikovať silné a slabé stránky u každého tvojho študenta? Percentuálne
8. Máš rád radšej rozvýjať oblasti, kde sú študenti dobrí (talentovaní) alebo radšej pracuješ no vývoji znalostí „od nuly“?
9. Sú v tvojich triedach nejakí talentovaní študenti?
10. Vieš nájsť talentovaných študentov v každej triede?
11. Vieš koľko % tvojich študentov má dobrý ekonomický základ pre ďalší rozvoj talentu?
12. Koľko % študentov z tvojich tried si nemôže dovoliť finančne chodiť na nejaký krúžok?
13. Myslíš si, že je tvoja osobná zodpovednosť, keď nájdeš nejaký talent u študenta ho ďalej rozvíjať?
14. Používaš nejakú internetovú platformu (Facebook, linkedin) pri podpore talentovaných štuentov?
15. Chcel by si dostať nejakú priamu finančnú odmenu, v prípade že budeš podporovať úsilie talentovaného študenta? (napr. extra mimoškolské aktivity)
16. Zverejnil by si svoje aktivity, aby si získal priamu finančnú odmenu aj za tvoje aktivity s netalentovanými študentami, alebo s tými, ktorí ťažko napredujú? (forma sociálnej kompenzácie – napr. crowdfunding)
17. Máš čas na vyhľadávanie finančnej a inej podpory pre talentovaných študentov?
18. Koľko z tvojho pracovného času by si bol ochotný venovať hľadaniu podpory pre talentovaných študentov?
--Postav školu na hlavu
Študenti 1.kolo - Motivácia
Motivácia
1. Prečo študuješ?
2. Myslíš si, že tvoje štúdium zlepší tvoj budúci život?
3. Myslíš si, že vďaka štúdiu zarobíš v budúcnosti viac peňazí?
4. Si motivovavný študovať?
5. Aká je tvoja hlavná motivácia študovať?
6. Máš nejaký sen?
7. Myslíš si, že s pomocou tvojho štúdia dosiahneš svoje sny?
8. Aký je tvoj sen, čím by si sa chcel stať?
9. Poznáš nejakých ľudí, ktorí sú významné kapacity v oblasti tvojho životného záujmu?
10. Myslíš, že slávni ľudia z oblasti tvojho životného záujmu ťa môžu podporiť na tvojej ceste (ako kouči, mentori, poskytnúť cenný náhľad z danej oblasti)?
11. Myslíš, že ťa úspešní ľudia dokážu motivovať v ďalšej práci na sebe?
12. Chcel by si spolupracovať s najlepšími v obore, ktorý študuješ?
13. Myslíš, že vo svojej škole dostávaš dostatočnú podporu, aby si sa stal čím chceš byť?
14. Vedia tvoji učitelia o tvojom sne, čo chceš robiť v budúcnosti, čo chceš dosiahnuť?
15. Vieš ty sám, v čom si dobrý, lepší ako ostatní?
16. Chcel by si robiť to, v čom si dobrý ako tvoje zamestnanie?
17. Môžeš v škole slobodne vyjadriť svoj názor na kvalitu výučby? (aká bola hodina, aký bol obsah, čo sa ti páčilo nepáčilo)
18. Zaujímajú sa učitelia hodnotenie zo strany študentov? Chcú spätnú väzbu od študentov?
--Postav školu na hlavu!
Digitálne technológie rozumne na školách
--2. časť
https://barej.blog.sme.sk/c/512141/postav-skolu-na-hlavu-2-cast-dajme-peniaze-ucitelom.html