
Zmenia písmo z písaného na Comenius, alebo názvy tried osemročných gymnázii z oktáva na uosma A, aké kreatívne. Prečo je tam toľko otázok a ten prieskum je sakramentsky dlhý. No, v prvom rade je leto, uhorková sezóna a treba o niečom písať. A za ďalšie potrebujeme nejaké vstupy na ďalší vývoj platformy. Aj keď sa to zdá čudné, ba priam nemožné, v prípade nášho masívneho prieskumu sa výsledky budú realizovať hneď. Teda hneď bude v septembri, ak budú nejaké vstupy. Ako, ja sám som hlavne zvedavý. Neviem presne, ktorým smerom by sa mala zatiaľ platforma uberať. Na začiatok veľmi postačí, keď sa tam bude niekto chcieť zaregistrovať. Odpovede na otázky z tohto prieskumu by mohli vytvoriť priamo technické požiadavky na aplikáciu, alebo potreby, čo by bolo vhodné ešte doprogramovať.
Kategórie: Motivácia, Odmena, Psychológia, Súťaživosť, Spolupráca, Individualizmus, Sebauvedomenie
Nasledujúce otázky sa týkajú odmeňovania.
Postav školu na hlavu – Učitelia ODMENA
2. kolo
Myslíš ši, že odmena za tvoju prácu je adekvátna?
Aké percento z tvojho očakávaného príjmu tvorí tvoj terajší plat?
Aké sú hlavné zdroje tvojho príjmu? V percentách
Plat
Bonusy
Špeciálne ceny
Odmeny zo súťaží
Odmeny za vernosť (roky práce)
Granty
Odmena za participáciu na raste talentu študenta
Dary tretích strán
4. Myslíš si, že mechanizmus odmeňovania funguje 100% správne, transparentne a bez problémov
Správnosť , bez chýb, výplaty načas – 0 – 100%
Transparentnosť , viem všetky zložky príjmu definovať, žiadne neoprávnene zrážky 0 – 100%
5. Popíš charakteristiky vášho systému odmeňovania
Transparentnosť – Vidím všetky finančné toky financovania a rozotnávam zdroje financovania (0 – 100%)
Korektnosť – Môžem povedať, že finančná autorita (riaditeľ, účtovník, finančný riaditeľ) sa správa čestne v rámci najvyšších etických štandardov (0-100)
Rovnováha v rozdeľovaní – podľa definovaných rozhodovacích kritérii dostáva každý svoj zaslúžený podiel (existujú neoprávnené odmeny?) (0 – 100)
Osobné nezrovnalosti – v odmeňovacom systéme existujú osoby, ktoré požívajú pridané benefity (odmeny kamarátom, rodinným príslušníkom) A – N
6. Robil by si ďalšiu učiteľskú aktivitu nadčas, ak by bola táto odmenená finančne?
7. Ak áno v predošlej otázke, popíš aký druh aktivít:
a) Extra hodiny učenia (0 – 24)
b) Príprava študijných materiálov (0 – 24)
c) Vytváranie pracovných skupín a manažovanie tímov (0 – 24)
d) Brainstormingové aktivity – hry (0 – 24)
e) Úlohy, zadania a projekty (0 – 24)
f) Súťaže/ligy zručností, súťaže/ligy vedomostí (matematická liga, programátorská liga, investičná liga, športová liga, kreatívne súťaže (umenie, spev, tanec), súťaže v písaní)
g) Mentoringové a koučingové aktivity
8. Bol by si ochotný prevziať príklady z reálneho života ne riešenie (úloha, projekt, štúdia..)
od firiem alebo podnikateľov a participovať na riešení so študentami?
a) Áno, aj bez odmeny b) Áno, len za odmenu c) Nie
9. Chcel by si dostať ďalšiu odmenu ak nájdeš talentovaného študenta?
10. Predstav si nasledujúci situáciu: Tvoj študent rozbehol firmu, ktorá je teraz veľmi úspešná, ako dôsledok vášho spoločného mentoringu. Chcel by si odmenu za spoluprácu?
11. Predstav si nasledujúcu situáciu: Si učiteľom fyziky. V tvojej triede sa nachádza študent, ktorý preukázal veľa talentu v porozumení vecí, má brilantné nápady. Chcel by si participovať na rozvoji tohto študenta? Chcel by si dostať priamu finančnú odmenu za tvoju účasť na jeho raste?
12. Myslíš, že vieš popísať oblasti v ktorých sú tvoji študenti nadpriemerne zruční, vzdelaní, talentovaní?
13. Vieš popísať oblasti, v ktorých by tvoji študenti chceli napredovať?
14. Vieš popísať oblasti, v ktorých tvoji študenti radi vykonávajú aktivity?
15. Existujú nejaké oblasti činnosti, ktoré sú pre študentov vášňou?
16. Spolupracoval by si s ďalšími entitami (firmami, osobami) v procese rozpoznávania talentov?
17. Chcel by si vedieť zistiť s okamžitou platnosťou porovnanie výsledkov študentov tvojej a ďalších škôl?
18. Chcel by si zistiť, aké metódy učenia sa používajú na iných školách?
Postav školu na hlavu – Študenti ODMENA
2. kolo
1. Chcel by si sa zúčastniť aktivít, ktorých cieľom by bolo zistiť, aký máš talent?
2. Máš nejakú činnosť, oblasť v ktorej sa chceš zdokonaľovať v škole?
3. Vedia učitelia o tom, že sa venuješ nejakej činnosti, v ktorej by si chcel aj naďalej napredovať?
4. Vieš popísať, čo rád robíš v škole, čo by si rád robil v škole?
5. Vieš povedať v čom si dobrý, a v čom si lepší ako tvoji spolužiaci alebo ľudia v tvojom okolí?
6. Chcel by si pracovať na úlohách, zadaniach, projektoch od firiem z reálneho života?
a) Áno, aj bez odmeny b) Áno,len za nejakú odmenu c) Nie
7. Bol by si ochotný finančne podporiť učiteľa, ktorý svojou činnosťou prispel k tvojmu úspechu?
8. Chcel by si pracovať s najlepšími odborníkmi z tvojej vysnívanej oblasti a robiť s nimi na zadaniach v tímoch?
a) Áno, som ochotný za to aj zaplatiť b) Áno, ale nie som ochotný za to zaplatiť c) Nie
9. Zúčastnil by si sa nasledujúcich aktivít po škole (koľko času)?
Extra hodiny učenia (0 – 24)
Príprava študijných materiálov (0 – 24)
Vytváranie pracovných skupín a manažovanie tímov (0 – 24)
Brainstormingové aktivity – hry (0 – 24)
Úlohy, zadania a projekty (0 – 24)
Súťaže/ligy zručností, súťaže/ligy vedomostí (matematická liga, programátorská liga, investičná liga, športová liga, kreatívne súťaže (umenie, spev, tanec), súťaže v písaní)
Mentoringové a koučingové aktivity
10. Chcel by si sa vedieť rýchlo porovnať s ostatnými študentami na tvojej škole a na ďalších školách?
11. Chcel by súťažiť v športe alebo v inej činnosti so svojimi spolužiakmi?
12. Chcel by si mať možnosť zorganizovať nejakú súťaž?
13. Chcel by si súťažiť aj so svojimi učiteľmi prípadne s tvojím budúcim šéfom?
14. Chcel by si nejakú odmenu za účasť v súťaži? Akú?
a) žiadnu
b) finančnú
c) vecnú
d) Prestíž – referencia na profile v aplikácii
e) výlet niekam
f) pracovná stáž alebo pracovné miesto v tíme
15. Chcel by si vyučovaciu hodinu v cudzom jazyku? Napr. Matika, Fyzika, Chémia v nemčine, angličtine?
Kto by chcel verejne tak do skupiny na facebooku môže pridať nejaké svoje odpovede.
Budeme vďační za každý vstup.
--Postav školu na hlavu!
Digitálne technológie rozumne na školách
-- 4.časť: Psychológia, interakcia a spätná väzba