
Študenti majú rôzne plastelínové osobnosti, nie su homogénneho tvaru. Na každého sa hodí iný tvar šablóny. Neexistuje univerzálna šablóna pre všetkých. A niektoré osobnosti z plastelíny sa zničia, keď sa nasilu rvú do šablóny, kam nepasujú. To, čo ma baví ďalej nerozvíjam, lebo sa musím učiť niečo, čo ma nebaví. To je model, ktorý treba niečím nahradiť. Čiže najprv zistím, čo ma baví. A potom si odpoviem na otázku či to chcem robiť ako svoje živobytie.
Aby sme nedopadli ako Daigle. Parádny hokejista, ktorého hokej nebavil. Jednotka draftu
U mňa to bolo napríklad tak, že nie všetky veci, kde som mal prirodzený talent ma aj bavili. Radšej som mal cestu napredovania. Začať niečo od nuly a posúvať sa ďalej. Vyvinula sa u mňa určitá črta. Neviem či kvôli školskému systému, ale veci ktoré mám robiť v nejakom termíne, kde mám povinnosť niečo odovzdať, tak aj keď ma tá vec baví, ten motív stresu mi to znechutí. Oveľa radšej mám niečo robiť voľne bez termínu, bez nutnosti nejakého výsledku, tvoriť len pre tvorenie samotné. To je asi aj dôvod, prečo by som nemohol nejakú svoju super obľúbenú činnosť vykonávať ako biznis, kde by som musel niečo odovzdať.
Kategórie: Motivácia, Odmena,Psychológia, Súťaživosť, Spolupráca,Individualita, Sebauvedomenie
6. kolo
Individualita
Učitelia
1. Koľko času z hodiny môže študent prezentovať svoje aktivity (minúty)
2. Vedia študenti prezentovať, v akých oblastiach sú dobrí?
3. Vedia študenti, v akých oblastiach chcú získať znalosti?
4. Koľko študentov vie, čo chce v živote robiť?
5. Myslíš si, že je dôležité pre študentov prezentovať ich znalosti/zručnosti počas hodiny?
6. Zdieľal by si tvoje zručnosti znalosti a osobnostný profil s tretími stranami?
7. Ak by sa nejaká firma rozhodla podporiť tvoj znalostný rast, išiel by si do toho?
A) áno B) nie
8. Sleduješ svojich študentov na sociálnych sieťach?
9. Koľko z tvojich študentov máš ako priateľov na facebooku?
10. Koľko z tvojich študentov máš ako priateľov na twitteri?
11. Koľko z tvojich študentov máš ako priateľov na linkedine?
12. Začal by si používať novú digitálnu platformu, ak by si za to mohol dostať nejakú odmenu?
Áno okamžite - Áno, po nejakom čase - Nie, nemám záujem, ani o odmenu
Študenti
1. Koľko času z hodiny môžeš prezentovať svoje aktivity?
2. Vieš v akých oblastiach si dobrý? Čo ti ide? V čom si prípadne lepší ako ostatní?
3. Vieš v akých oblastiach chceš získať znalosti?
4. Vieš, čo chceš v živote robiť?
5. Myslíš si, že je dôležité prezentovať v škole na hodine tvoje vedomosti, záujmy, to čo vieš robiť a to, čo chceš robiť?
6. Zdieľal by si svoje záujmy, hobby, činnosti, a hodnotenia na tvojom profile?
(mohlo by to zaujať nejakú firmu, ktorá ti potom umožní napredovať v tvojich aktivitách)
7. Mal by si záujem o prípadnú spoluprácu s nejakou firmou? (projekt, prednáška, úloha, ako to funguje vo firme, tréning vo firme)
8. Sleduješ aktivity tvojich učiteľov na sociálnych sieťach?
9. Koľko z tvojich učiteľov máš ako priateľov na facebooku?
10. Koľko z tvojich učiteľov máš ako priateľov na twitteri?
11. Koľko z tvojich učiteľov máš ako priateľov na linkedine?
12. Začal by si používať novú digitálnu platformu, ak by ti to umožnilo lepšie podmienky pre sebarealizáciu? (predstav si, že by si mohol na základe nejakej súťaže alebo projektu zistiť, čo ťa baví, získať nové kontakty do budúcnosti, robiť to, čo ťa baví a zlepšovať sa v tom)
Áno okamžite - Áno, po nejakom čase - Nie, nemám záujem, ani o odmenu
--
Sir Ken Robinson
Do schools kill creativity? Zabíjajú školy kreativitu? (slovenské titulky)
Zverejnené v roku 2007. Čo sa odvtedy zmenilo?
https://www.youtube.com/watch?time_continue=87&v=iG9CE55wbtY
--Postav školu na hlavu!
Digitálne technológie rozumne na školách
Štartujeme beta v septembri 2019. Ak sa Vám páči naša iniciatíva, zdieľajte ju prosím ďalej.
Ďakujeme
Nasleduje: Postav školu na hlavu! - 8. časť - Sebauvedomenie a atmosféra dôvery
barej.blog.sme.sk/c/513456/postav-skolu-na-hlavu-8-cast-sebauvedomenie-a-atmosfera-dovery.html