Buďme teda aktívni!

Aké druhy aktivít? Turnaje, súťaže, digitálne akadémie, prezentácia, hobby, zistiť, čo ma baví, spätná väzba učiteľom, pomôcka pri výučbe pri pedagogickom štúdiu - sonda do hláv študentov, projekty spolupráce, hackathony, tvorivý priestor, ktorý zaujme
1. Vytvoriť investičnú ligu - pravidelná súťaž (liga) kde sa účastníci hravou a živou formou naučia, ako funguje akciový trh.
Vytvoria si fiktívne portfólio akcií, svoju stratégiu, aké firmy nakupovať a prečo. Cieľom bude dosiahnuť najvyšší výnos a neodchýliť sa (alebo čo najmenej) od definovanej stratégie. Víťazov bude čakať odmena napr. cena v hodnote 500EUR.
- na tom sa už pracuje a budú to zastrešovat admini Teachersgoldu
2. Vytvoriť Nápadník - kreatívny priestor na zdieľanie nápadov. Podľa možností užitočných a realizovateľných v priestore Projektor
- vytvorené
3. Vytvoriť Projektor - kreatívny priestor pre realizáciu nápadov z Nápadníka.
- vytvorené
4. TEACHERSGOLD študentská televízia - deje sa niečo zaujímavé na vašej škole? Spravte o tom video na TCG mediálnom priestore
- vytvorené
5. Digitálne akadémie - vytvorenie rôznych druhov digitálnych centier znalostí plne v réžii firiem alebo mentorov s cieľom vychovať odborníkov pre pozície vo firme. Zdieľanie know-how sa firmám vráti v podobe motivovaných budúcich zamestnancov.
Výhodou je, že sa môžu profilovať ľudia už od veľmi mladého veku. Učitelia môžu participovať ako školitelia týchto znalostí a vytvárať priamo partnerstvá. V ideálnom prípade si firmy vyhliadnu profily podľa svojich požiadaviek a môžu im pripraviť zadania na riešenie alebo súťaž (tvorivú, s aktivitou, ktorá bude mať pridanú hodnotu pre firmu)
6. Projekty spolupráce - veľmi jednoduchá myšlienka môže ako celok vytvoriť príťažlivý produkt
Pridaj jeden riešený príklad z matematiky - takto možno vytvoriť zbierku pre vyučovanie matematiky
Vytvor softvérový modul - webstránku, program - spolupráca v tíme,kde by boli piati študenti podľa funkcií v projektovom riadení (analytik, vývojár, tester, grafik, DB admin) plus jeden mentor zo softvérovej firmy, ktorý by to koordinoval (prípadne učiteľ) vhodné ako tréning projektového riadenia
Študentské redakcie - študenti a učitelia + mediálne fakulty alebo priamo redaktori v novinách
Zahraničná spolupráca - medzinárodné aktivity
7. Hudobné klipy - na prezentáciu aktivít umeleckých škôl - hiťparády, nazvite to ako chcete, v rôznych formách
8. Prezentácie výskumných centier - Keď som bol mladší, tak nám chýbal nejaký kontakt s profesijnou praxou. Veľmi málo počas štúdia na všetkých stupňoch som videl nejakých ľudí z praxe. Prvýkrát cca v 18 rokoch k nám prišli na školu odborníci z UPJŠ porozprávať o štúdiu prírodných vied. Takých akcií by malo byť viac a od mladšieho veku, aby sa mladý človek vedel skoro nasmerovať. Vybaviť fyzicky exkurziu do labákov je časovo aj byrokraticky náročné.
Prihlásenie do tvorivého priestoru populárno-vedeckého centra SAV by ma stálo jeden klik na platforme. Videl by som, čo sa deje. A hneď rozvíjal, čo ma baví
9. Niektorí ľudia nevedia, čo ich baví, čo chcú robiť ako svoje živobytie
Veľmi jednoduché, hľadať, skúšať tvoriť na rôznych súťažiach a zadaniach na našej platforme. Zistíte, čo vás baví. Budete sa v tom ďalej rozvíjať.
10. Diskusný priestor a priestor na spätnú väzbu - od pradávna to bolo tak, že učitelia vždy hodnotili len žiakov. Ale kto hodnotí učiteľov? Ako učiteľ vie či dobre učí? Študenti sa boja vyjadriť, lebo si na nich potom zasadnú. To, čo je na vysvedčení je v dosť prípadoch práve známka hodnotenia kvality výučby učiteľa. Niektorí študenti potrebujú pútavú formu, aby sa nadchli pre vec. Treba sa pýtať na názor študentov a otvorene diskutovať. Nie každému vyhovuje zvolená forma výkladu. Keď uvidím profily študentov a ich kategórie záujmu, tak budem vedieť prispôsobiť tomu formu učenia.
Alebo si dám anketu: k danej téme, čo by ste chceli? video, film, audio prezentáciu, ísť do múzea, do galérie, do prírody...
Keď do nekonečna opakujem ten istý materiál na každej prednáške a je to pre študentov nudné, tak o čom to je?
11. Pomôcka pri učení učenia
Teachersgold môže poskytnúť cenný zdroj dát o študentských aktivitách a môže byť sondou do ich vedomia.
Analýzou týchto dát by sme mohli priamo hodnotiť, ako napr. daná prednáška alebo hodina prispela k záujmu študenta o daný objekt poznávania.
Príklad: Študent má vo svojom profile pri kategórii fyzika uvedených 50% záujmu. Zúčastní sa na nezáživnej hodine alebo prednáške, kde polku strávi na sociálnej sieti a potom po skončení ho to utvrdí v tom, že upraví hodnotu v položke kategórie fyzika na 20% Alebo sa naopak zúčastní pútavého experimentu, a následne sa pôjde pozrieť na výstavu o turbínach a upraví si kategóriu záujmu fyzika na 70%
12. Týždeň absolventov - podporiť a zorganizovať podujatie, kde sa absolventi zo škôl v rámci jedného týždňa prídu prezentovať. Ukážu, čo robia a ako im získané vzdelanie pomohlo v ďalšom profesijnom raste. Takéto projekty už vznikajú, na Teachersgolde by sa to mohlo koordinovať.
Špeciálne miesto budú mať mentori.
13. Prezentácia aktivít a činností, pre ktoré potrebujú nasledovníkov, aby znalosť nezanikla.
Napr. Tvorivý priestor o včelárstve
14. Byť reálnym obrazom pre študentov, čo a ako dosiahnu, keď budú pracovať na svojich schopnostiach.
Mentorský profil, niečo na štýl LI profilu. Ideálne aby mentori viedli svoje tvorivé priestory.
https://www.linkedin.com/in/stanislavbarej/
A aký je váš vlastný nápad, ako použiť Teachersgold?
www.teachersgold.org
