Je už takmer jedna hodina ráno, Veľkonočná nedeľa. Na ČT2 beží stále priamy prenos z Veľkonočnej vigílie z Baziliky sv. Petra vo Vatikáne, celebrovanej pápežom Benediktom XVI. Je zaujímavé, že verejnoprávna Česká televízia zakúpila práva na tento prenos. Tá verejnoprávna televízia vo vraj stále ateistickejšom Česku. A verejnoprávna televízia na Slovensku, ktorá by aj mala pre koho vysielať, aspoň podľa čísel ľudí hlásiacich sa k veriacim, tak táto televízia už vysiela „zrnenie“. O vigíliu záujem neprejavila. Možno kvôli peniazom, neviem. Ale skôr si myslím, že to je kvôli inak nastaveným prioritám. Na iné projekty či programy peniaze sú. Na Veľkonočnú vigíliu, prenášanú do viacerých krajín sveta, nie...Druhý postreh mám k Umučeniu Krista. Na Veľký piatok ho vysielali tak Česi na ČT2, ako aj „naši“ na Markíze. Som rád, že film Markíza zaradila, určite. Ale priznávam, pozeral som na ČT2. Aj kvôli tomu, že na Čechoch išlo Umučenie Krista skôr. Ale najmä preto, lebo som si nebol istý, či na Markíze bude tento film Mela Gibsona bez reklamy. Keďže som Umučenie Krista videl už v kine, nevedel som si predstaviť, ako by som tak hlboký a spirituálny film mal pozerať hoc len s jedným reklamným blokom. Nevedel som si predstaviť, že by Kristovo bičovanie bolo prerušené napríklad reklamou na Becherovku...Moje obavy boli oprávnené, Kristovu Krížovú cestu prerušila reklama...Mám pocit, že trošku citu by tu nezaškodilo. Ak JOJ-ka pred časom zaradila Schindlerov zoznam bez reklamy, mohla to isté urobiť aj jej konkurentka s Umučením Krista...
Pre ČT2 1, pre Markízu 1-
Dve poznámky k sviatočnému veľkonočnému vysielaniu slovenských televíznych staníc. Respektíve poznámky k dvom konkrétnym programom...