Pokrivené zrkadlo skutočnosti

Pôsobeniu médií sme vystavovaní každodenne (budík nášho mobilného telefónu, pustenia relácie Teleráno v televízia, odpísanie na messengeri sociálnej sieti facebook, leták v schránke, reklamný plagát na zástavke...)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Dôležitým faktorom si myslím, že je ako toto množstvo informácií vnímame a dekódujeme. Médiá majú pre nás recipientov veľký význam, pretože nám každý deň prinášajú správy z diania u nás, v zahraničí a zanechávajú nám nejaký mediálny odkaz, posolstvo, okrem iného. Sú hlavným zdrojom informácií pre mnoho recipientov, preto máju vplyv formovať naše názory a naše postoje, ale sú aj zdrojom zábavy, relaxu, odreagovania sa a možno aj úniku od nejakých starostí. 

Žijeme v dobe, kedy už pomaly začíname byť tak presýtení médiami, že máme tendenciu čoraz viac selektovať mediálne obsahy a stávame sa náročnejším publikom. Recipienti už nie sú iba pasívnym prijímateľom médií a ich odkazov, ako to bolo kedysi, ale aktívne sa zapájajú do diania, samozrejme to súvisí s určitým stupňom mediálnej gramotnosti. Z každej strany sa na nás valí množstvo informácií, ktoré zahlcujú náš mozog, ale otázkou je že ktoré sú tie pravdivé a kvalitné, ktoré nám aj obohacujú myseľ a posúvajú nás ďalej. A o tom to práve je aby človek neuveril všetkému čo videl v televízií, alebo čítal na internete, ale aby vedel informácie selektovať. Predsa máme možnosť vyberať si z televíznych kanálov, tiež vyberať si medzi kvalitnými periodikami, preladiť rozhlasovú stanicu a taktiež vyberať internetové stránky, ktoré majú vierohodné zdroje. Publikum má tiež možnosť spätnej reakcie na ponuku médií a hodnotenia obsahu. Či už sú to rôzne diskusné fóra, blogy... 

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Určite ste sa už stretli s pojmom "mediálna slepota". Denne sme vystavovaní množstvu informácií, či už verbálnych alebo vizuálnych, čo môže viesť k určitému stavu dezorientácie. Nie každý dokáže selektovať hodnoverné a užitočné informácie od odpadu, účelových klamstiev, zavádzania či marketingu. 

Média by bez svojich konzumentov, teda recipientov stratili svoj význam, pretože by nemali na koho pôsobiť a práve v tom je ich sila. Recipienti zohrávajú dôležitú úlohu vo svete médií, tak ako publikum tvorí médiá, tak aj médiá tvoria publikum.

V diskurze existuje hypotéza dvoch zrkadiel: masmédiá sú zrkadlom ľudí a ľudia sú zrkadlom masmédií. Tak či tak, zrkadlo síce odráža skutočnosť, a predsa ju viac alebo menej deformuje. Človek si veľmi rýchlo navykne a tiež ako môže byť človek závislý na alkohole, drogách či sladkom , tak aj na médiách a ich ponuke. Sú pokriveným zrkadlom skutočnosti, recipienti sú ovplyvnení, prijímajú názory, ktoré sú im podsúvané a tiež menia tak naše myslenie a tým aj vzťah k okoliu a spoločnosti. 

Michaela Beladičová

Michaela Beladičová

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Riadím sa heslom s úsmevom to ide ľahšie. Od detstva som tancovala, už ako malá 6 ročná som začala. Tanec a šport je mojou srdcovou záležitosťou. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Radko Mačuha

Radko Mačuha

244 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

325 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

92 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu