Aby sme sa mohli venovať vyšším potrebám, treba uspokojiť tieto základné a z toho vyplýva, prečo aj potravinársky priemysel patrí medzi najväčšie hospodárske odvetvia.
Samozrejme ako to býva, kto má veľa, chce ešte viac a potravinárske spoločnosti zarábajú na úkor našich žalúdkov. Niektoré praktiky ma v skutku pobavili, že až takto okato, to robia a ohlupujú spotrebiteľov a bez hanby. Niekedy, keď mám chuť a čas strávim v potravinách veľa hodín a študujem si obaly a zloženia jednotlivých produktov. A je na zaplakanie aký odpad nám v mnohých prípadoch ponúkajú. Nájsť produkt v našich potravinových reťazcoch vyrobený z poctivých surovín, alebo s obalom, ktorý by nezavádzal spotrebiteľa je čoraz ťažšie.
Asi najviac ma bavia produkty ktoré sa tvária ako „wellness“, ale v skutočnosti sú zdravé a fit iba svojím obalom a marketingovou komunikáciou. Ako napríklad, keď prišla na trh veľká senzácia zelených ľadových čajov od rôznych výrobcov nápojov, rôznych chutí, druhov a farieb. Tvrdia nám ako prospešné sú pre naše zdravie kvôli obsahu antioxidantov, ale v skutočnosti neviem aké antioxidanty myslia, keď v zložení je 0,1% extraktu z čaju a zvyšok je cukor, kyselina citrónová, arómy a voda, vzhľadom danému druhu a príchute.
Alebo rôzne musli a cereálie, ktoré majú perfektnú reklamu, ako po nich budete fit a chudnúť jedna radosť. Ale, že sú plné cukru aj nasýtených tukov už nespomenú. Tak ako aj všetky tie light produkty s nula percentným obsahom tuku, ktoré ako náhradu chuti používajú cukor.
Čokoládové pudingy, ktoré sa tak môžu označovať aj keď v ich zložení sa väčšinou nenachádza viac ako 1 percento kakaa.
Alebo kauzu, ktorú som zaregistrovala minulý rok ohľadom čaju Teekane s prírodnými arómami vanilkovo- malinovej príchute. Takto to uvádza na svojom obale, ale v skutočnosti v zložení nenájdete žiaden prírodné zložky.
Takéto zavádzanie spotrebiteľa nachádzam na väčšine obalov potravinových produktov a mrzí ma, že sa nám spotrebiteľom nedostane kvality, za ktorú platíme.