Už pri samotnom procese ma zarazilo, ako je možné dať za zabitie človeka, pri tak závažnom porušení predpisov, ktoré práve slúžia na zaručenie bezpečnosti na cestách, ako je prekročenie povolenej rýchlosti o viac než polovicu, len podmienečný trest, navyše na priechode pre chodcov. Niečo nie je zrejme v poriadku s trestným zákonom. Ale rozsah trestu je aj v súčasnosti do 5 rokov, takže rozsudok mohol, a podľa mňa mal byť v hornej časti rozsahu. Predsa rýchlosť 93 km/h v centre mesta a chodec na priechode sú také okolnosti, že nič nepriaznivejšie si ani neviem predstaviť, tak prečo bola použitá dolná sadzba trestu, kde je možné uložiť podmienečný trest? Tých 5 rokov je „rezervované“ pre niekoho, kto pôjde cez obec nadzvukovou rýchlosťou, a zrazí chodca na chodníku, alebo pre koho?
Oponenti ministrovho názoru zvyknú argumentovať tým, že „toto sa môže predsa stať každému“. No nemôže sa to stať tomu, kto nejazdí mestom deväťdesiatkou v noci. Ten môže zraziť a zabiť človeka na priechode síce tiež, ale logicky keď rýchlosť neprekročí, čo nepochybne vodič koná úmyselne, nemôže ani nikoho zabiť kvôli prekročeniu rýchlosti, no aj pravdepodobnosť samotnej zrážky s chodcom je ďaleko nižšia a najmä v takom prípade by málokto žiadal nepodmienečný trest, a mal by na to pamätať aj samotný zákon. A tým sa dostávame k otázke, čo je vlastne účelom trestu v takýchto prípadoch zabitia alebo ublíženia na zdraví z nedbanlivosti, pri vážnom porušení bezpečnostných predpisov. Určite nie je účelom potrestať alebo pomstiť sa vodičovi, ako sa mnohí domnievajú, a obviňujú tých, čo žiadajú nepodmienečné tresty z pomstychtivosti. Vodič možno trpí tým že zabil človeka už viac než dosť, a trest ho nijak nemôže napraviť, už navždy bude na cestách opatrný. Napriek tomu je však trest potrebný. Jeho úlohou je v tomto prípade preventívne pôsobiť na ostatných vodičov, ktorí porušujú predpisy platné v cestnej premávke. A tých je na Slovensku veľa. A veľa ľudí zomrie vďaka ich bezohľadnosti, práve vďaka porušovaniu predpisov. Aký signál dá tento priaznivý rozsudok ostatným vodičom? – Jazdite pokojne deväťdesiatkou po mestách, a ignorujte priechody pre chodcov a chodcov na nich. Najhoršie, čo sa vám môže stať je – že prídete o vodičák. Dosť nízky trest za smrť, nemyslíte? A dosť nízka motivácia dodržiavať predpisy. Keby však rozsudok znel na nepodmienečné odňatie slobody, mnohí vodiči by spozorneli. Ešte lepšie by bolo, keby pri prekročení povolenej rýchlosti a zabití človeka na priechode, bolo zo zákona možné dať len nepodmienečný trest. Tí vodiči, o ktorých som hovoril, že porušujú predpisy a tým vlastne zabíjajú stovky ľudí ročne na našich cestách, by začali mať strach pred väzením, a keby len časť z nich z toho strachu začala dodržiavať predpisy, zachránilo by to veľké množstvo zbytočne vyhasnutých životov. To je pravý účel trestu za nedbanlivostné trestné činy – chrániť životy nás všetkých, nie niekoho trestať.