Zdaňovanie všetkého čo sa dá je priam zaklínacia formulka dnešnej Európy. Čo je cieľom ? Získať vyšší príjem do štátnej kasy, znížiť zadlženosť štátu a podobne. V dnešnej dobe krízových riešení nič výnimočné, ale nemyslím si že jediné riešenie. Hlavne ak je jasné že šetrenie bude znamenať znižovanie ziskov. Ak dnes žijeme v maximálne „softwarovej“ dobe, aj dane či rôzne poplatky prechádzajú cez množstvo informačných systémov, tak prečo to nevyužiť ? Myšlienka ktorá ma napadla je jednoduchá – napríklad banky údajne na zvýšenie dane pre vyššie zisky zareagujú zvýšením poplatkov – čo je logické (teda len do miery faktu že firma ktorá nezvyšuje na ročnej báze výnosy je odpad a patrí do minulosti – čo je princíp dnešného kapitalizmu...). Čo teda urobiť aby sme firmy motivovali ? Čo tak – keď už je rovná daň minulosťou – zadefinovať zdanenie v závislosti na raste firmy ? To už by som nechal na expertov, či to bude rast výnosov alebo rast zisku v závislosti od toho čo je pre štát výhodnejšie. Ak totiž dnes firma vie že bez ohľadu na svoju snahu bude mať vyššie zdanenie, zisk bude minimalizovať. Ak by sme stanovili hranicu, za ktorou daň ostane v dnešnej výške (napríklad percento zvýšenia obratu/zisku firmy), prípadne ak vzrastie o 5-10 - ..% sa zníži. Prečo som začal softwarovou dobou ? Daň je formálnou záležitosťou na tlačive ktorá sa (neviem isto) kontroluje len náhodne. Ak je kontrolovaná systémovo je to o to ľahšie, ak nie nemáme čo stratiť ...
25. apr 2012 o 19:06
(upravené 25. apr 2012 o 19:13)
Páči sa: 0x
Prečítané: 496x
Zdaňovať marketingovo
Zdaňovanie sa stalo hudbou prítomnosti dnešnej Európy, skúsme podnikateľov motivovať aby svoje výnosy/zisky neznižovali. Urobme to ináč.
Písmo:
A-
|
A+
Diskusia
(8)