
Camaro je auto, ktoré už na pohľad vyžaruje zo seba svoju vlastnú osobnosť a vyžaduje rešpekt. Exteriér si nezameníte so žiadným iným vozidlom, čo je v dnešnej dobe skôr výnimka ako pravidlo. Obrovské rovné plochy, na ktorých môžete žehliť sú typické, malé a nízke okná, svalnaté blatníky nad zadnými kolesami, šípový predok s nezameniteľným kukučom svetiel a taktiež zadné LED svetlá v tvare okuliarov...tak iné, tak úchvatné. Po otvorení veľkých bezrámových dverí a usadnutí do svojského, no kvalitného interiéru sa tento pocit rešpektu znásobí. Malé okná a tá hmota okolo vás, to je proste nezameniteľný pocit. Výhľad je tak špecifický, že máte pocit ako keby ste šoférovali tank. Palubná doska je na americké pomery, ak to porovnám napríklad s Mustangom kvalitatívne niekde úplne inde. V interiéri ťaží zo svojho vlastného štýlu, kaplička budíkov, stredová konzola s rádiom a klímou, doplnkové budíky prevádzkových kvapalín pri voliči automatickej prevodovky či už spomínané bezrámové dvere s lakovaným plastom, to sú typické znaky Camara, ktoré si z ničím nezameníte. Jasné, ako všade, aj tu sú veci, ktoré pôsobia priam lacno, hlavne niektoré plasty, ale v konečnom dôsledku to tak nevnímate, necháte sa unášať svojským štýlom. Dojem európskej verzie mi kazí volant, ktorý je prakticky bez zmeny prevzatý z modelov Cruze či Malibu, viac by som sa potešil americkej verzií, ktorá je taká svojská, hodí sa k autu viac. Niektoré ovládače sú tiež spoločné s produkciou GM, ale zas Camaro nie je Ferrari, aby bolo všetko jedinečné. Kožené sedačky sú skvelé. Dokonale podporujú pocit z auta a to, na čo je určené. Sú širšie, pohodlnejšie, ale v prípade potreby vedia aj podržať, nie veľmi, ale vedia. Aj keď na prvý pohľad sa môže zdať, že auto je len 2 miestne, nie je to tak. Aj vzadu sa odvezú dvaja cestujúci. No...odvezú. Pokiaľ majú tak do 170cm. Nelimituje ich až tak málo miesta na kolená ako málo miesta na hlavu. Výbava je povedal by som zrkadlom americkej kultúry. Z komfortných položiek to auto má snáď všetko, osobitne spomeniem head-up displej, ktorý som naozaj ocenil. Dá sa vyberať z troch možností zobrazenia, nastavovať výšku zobrazenia a jas, škoda slabšej grafiky, ale to je len detail. Naozaj veľmi som si túto fičuru užíval. Taktiež diaľkový štart, je vec, ktorú v chladných ránach oceníte. Čo by som zas vytkol, je len manuálna klimatizácia, pri ktorej nastaviť požadovanú teplotu je skôr umenie ako samozrejmosť. Osvetlenie v noci je pôsobivé, modro-červená kombinácia skvele ladí. Pri pohľade na stredovú konzolu máte pocit ako keby na vás pozeral robot z Transformers - Bumblebee.
Sklápacím kľúčom, mimochodom opäť štandardným GM, prebudíte monštrum. Motor V8 L99 s objemom 6.2 litra pri naštartovaní s autom zatrasie a z koncoviek výfuku zaznie rajská hudba americkej sily V8. Úsmev od ucha k uchu je na mieste. Zaradím D a odchádzam. Možno teraz niekto z vás znechutene povzdychne, prečo to nie je manuál, ale mne to vôbec nevadilo. Navyše, stále je tu možnosť M, čo znamená manuálny režim s radením pádlami pod volantom a vtedy automat poslúcha na slovo. Automat je jemný, plúžiť sa s ním po meste je doslova radosť. Radí hladko a plne využíva silu V8, keď v meste pri 60 km/h auto ide na 6. prevodový stupeň a motor točí niečo veľmi málo nad 1000 otáčok, užasné. Aj pri týchto otáčkach má motor prebytok sily. Chcete prudko zrýchliť? Šliapnite na pedál, počkajte malý moment, kým motor podradí na správny stupeň a to, čo sa udeje potom, to sa slovami opísať nedá. Na zadné kolesá sa v momente prirúti 405 koní a 556 newtonmetrov krútiaceho momentu, čo aj s 2 tonovým vozidlom poriadne zamáva. Nemilosrdne vás to zatlačí do sedačky a za revu V8, pneumatík a úsmevom od ucha k uchu zrýchlujete užasným tempom vpred. Dokedy až auto zrýchľuje som odvahu nemal vyskúšať, pretože toto auto vyžaduje naozaj vždy maximálne sústredenie a musíte ho naozaj šoférovať. Mna pud sebazáchovy zastavil v tomto monštre na tachometrových zhruba 230 km/h, ale verím, že udávaných 250 km/h by minimálne rovnako ako v Astre OPC tachometrovo prekročil o pekných pár čísiel. V každej chvíli máte pocit, že pod pedálom tiká TNT. Kedykoľvek ho stlačíte auto okamžite zrýchľuje takou silou a rýchlosťou...proste úžasný pocit. Celkovo pružné zrýchlenie je jeho asi najsilnejšia zbraň, v akejkoľvek rýchlosti priam vystrelí vpred, fascinujúce. Aké je ale Camaro na okreskách? Presvedčivé. Vyskúšal som si jeho správanie na okreskách stredného slovenska, Ostrej Lúke a tiež na Šturci. Čo vám poviem...je to ako zvádzať námornú bitku s lietadlovou loďou na Dunaji. Veľkosť auta je pozoruhodná, výhľad mizerný, sila obrovská a toto všetko keď sčítate, tak pocit výnimočný, taký iný ako mám zažité z iných, omnoho mrštnejších áut. Napriek váhe a rozmerom si Camaro dokáže poradiť s kľukatými cestičkami so cťou, navyše keď to podporí na výjazde malý slajdík...pneumatiky by vedeli rozprávať. Zadné pneumatiky sú terorizované neustálym prívalom obrovskej sily a samosvor tu odvádza svoju prácu skvele. Na Šturci zadné pneumatiky doslova plakali a auto hnali vpred. Keď som pri pneumatikách, Camaro obúva 20" disky s rozmerom 245/45 vpredu a 275/40 vzadu, ako inak, fantastické Pirelli P ZERO, ktoré som už ospevoval pri Astre OPC. Viacprvkové nápravy, samosvor, príjemné tuhšie naladenie s takmer žiadnymi náklonmi a veľkými pneumatikami robia z Camara veľmi silné GT, ktoré šoférovať je naozaj zážitok. Zámerne celý čas nespomínam brzdy. Tie napriek obrovským rozmerom, autu pri "nakladačke" nestačia. Na 90% jazdy verím, že áno, ale akonáhle začnete auto hnať na hranicu či na kopci alebo iste aj na okruhu, tak brzdy stačiť nebudú. Hrdia sa síce nápisom Brembo, ale mňa si nezískali. Po jednej rýchlejšej jazde na ostrej Lúke, kedy som brzdy poriadne využil sa z nich dymilo a musel som ich ísť chladiť. Prevádzkové náklady na takéto auto zaiste nebudú malé, predsa len pneumatiky (hlavne zadné) budete meniť pomerne často a živiť V8 tiež pri dnešných cenách benzínu je náročnejšie. Avšak, ak prihliadneme naozaj na objem a silu motora, váhu a jazdný štýl, tak si myslím, že číslo 17,5 litra na 100 km, ktoré som dosiahol po 700 kilometroch premávky vo všetkých režimoch, je pozitívne číslo. Jasné, diaľnica toto číslo zredukovala, ale aj tak, čakal som viac. Ak si to rozmeníme na drobné, jazda v meste sa pohybuje okolo 20 litrov v závislosti na premávke a zápche, ďiaľnica je v rozmedzí 12-13 litrov a je jedno či idete 100 alebo 150 km/h na tempomate. Okresky, pokiaľ som išiel predpisovo a zbytočne nevyužíval kickdown, tak spotreba bola okolo 10 litrov, avšak ak začnete nahánať stádo 405 koní niekde na kopci, tak spotreba razom poskočí k litrom tridsiatim bez zaváhania.
Čo dodať na záver. Camaro je surové, nevybúrené auto, ktoré vyžaduje skúsenú ruku. Každého, kto sa s ním začne zahrávať bez rozmyslu potrestá. Zanechalo vo mne úplne iný dojem ako dnešné moderné pretechnizované robotické superstroje a o to ide, je to auto s veľkými a chlpatými guľami, ktoré si vyžaduje váš rešpekt. Je to veľmi silné a rýchle GéTéČko, ktoré bude v papierovom boji s napr. BMW 6 asi vo všetkom horšie, ale nepríde mi to ako podstatné, pretože Camaro má svoj vlastný štýl, osobnosť a dojem, ktorý na vás zanechá, zaiste dlho pretrvá. Také je Camaro.
Ďakujem za BEZPLATNÉ zapožičanie vozidla spoločnosti MaH, s.r.o.
Technické údaje:
Objem: 6162 cm3, Výkon 298 kW/405 ps, Krútiaci moment 556 Nm, zrýchlenie 0-100 km/h 5,4 s, Maximálna rýchlosť 250 km/h
Viac technických informácií TU: http://www.mah.sk/chevrolet/index.php/popis-camaro
Fotogaléria:
https://plus.google.com/u/0/photos/106336398200580213496/albums/5803928839369196177
Videogaléria:
http://www.youtube.com/watch?v=5lBuohJ-L9g&list=UUloqxEDBdZRl0ueIugBju1g&index=2&feature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=vzxOgijzOCc&list=UUloqxEDBdZRl0ueIugBju1g&index=1&feature=plcp