Prezentovaná parkovacia politika Bratislavy je o cenách. Kto a za koľko.Mesto však nepozná počet svojich parkovacích stojísk. Nesumarizuje ani len počet evidovaných či denne prítomných automobilov. Štatistika obyvateľov, domov a bytov má navyše taktiež množstvo nepresností. Ale hodnotu parkovného magistrát vyčísli presne na cent. To je politika. Parkovacia politika.
Nemýľme si však politiku s koncepciou. Plán rozvoja statickej dopravy v Bratislave dnes neexistuje. A pritom kvalitný celomestký dopravno - urbanistický nástroj o parkovaní ako takom musí byť prvým krokom k spoločenskému diskurzu. Otázok od šoférov, vodičiek, podnikateľov, dopravných expertov či špecialistov na cestný zákon, je na vedenie mesta adresovaných mnoho.
Všetky odpovede na parkovanie v hlavnom meste by mali byť jasne formulované v pláne, resp. v koncepcii rozvoja statickej dopravy mesta Bratislava. Najprv koncepcia, potom politika.
Abonenti. Nebratislavčania, alebo aj tí, ktorí, nechcú míňať peniaze na ďalšiu daň. Pre tých má Bratislava spracovanú vyhľadávaciu štúdiu záchytných parkovísk. Tento materiál navrhuje lokality pre realizáciu nových parkovacích možností po celom meste. Napriek kvalite spracovania tejto štúdie narážame na dva problémy. V prvom rade nebola táto úloha zadaná tak, aby brala do úvahy vlastnícke vzťahy. Mesto tak nemá právny dosah na ich budúcu realizáciu. Druhým problémom je neriešenie toho prvého. Ak by mesto pokračovalo v začatej práci, svoju legislatívnu pozíciu by výrazne zlepšilo. Na základe tejto štúdie je potrebné spracovať aktualizáciu územného plánu, s cieľom presadiť zaradenie nových garáží a parkovacích domov medzi verejnoprospešné stavby. Ak sa dotknuté plochy nevyhradia len pre rozvoj parkovania, o pár rokov to už bude nemožné. Až keď budú po meste vybudované záchytné parkoviská a bude existovať bezpečná alternatíva, kde nechať svoje auto a pokračovať ďalej MHD, potom má prísť cenová politika. Ešte raz, najprv koncepcia, potom politika.

Rezidenti, t.j. vodiči s trvalým pobytom v hlavnom meste, majú v mestskej časti Dúbravka svojinformačný systém statickej dopravy funkčný už dnes. A to je prvý analytický podklad k tvorbe koncepcie na celomestskej úrovni. Vstupnými údajmi sú registrované vozidlá od policajného zboru, denné prítomné automobily odsledované terénnym prieskumov, ako aj priestorové informácie o trvalom pobyte. Konfrontáciou týchto údajov a počtom STN normou požadovaných stojísk, je potrebné prepočítať, koľko parkovacích miest reálne chýba. V tomto momente môže mesto s istou dávkou politiky stanoviť, koľko miest, povedzme v prepočte na jeden byt, chce do budúcna zabezpečiť. Dnes je totiž menej bytov ako stojísk vymedzených v zmysle pravidiel cestnej premávky. Skrátka záväzok, koľko nových miest je ochotné mesto vybudovať. Následne sa overia technické a finančné možnosti ich realizácie, a až potom magistrát začne kumulovať prostriedky na ich výstavbu. Tak vznikne koncepcia. A v tomto čase už bude úplne legitímne hovoriť hoci aj o cenách. O parkovacej politike.

Mesto reguláciu parkovania bezpochyby potrebuje, avšak do tretice, najprv koncepcia, potom politika.