
Poslanec sa jednoducho musí vyjadriť jasne, že je za alebo proti. Potom si my voliči vieme porovnať predvolebné sľuby a povolebné konanie, alebo ako sa povie reči a činy nášho vyslanca v najvyššom zákonodárnom zbore. Samozrejme že aj možnosť zdržat sa patrí k legitimným spôsobom, je to ale pre prípady keď poslanec nepozná obsah alebo tému a svojim hlasovaním za alebo proti by mohol byť neobjektivny a škodiť veci. Nakoľko bol pripad presunu Daňového riaditeľstva ústrednou témou týchto dní je ťažko uveriť, že toto bol motív zdržania sa hlasovania niektorých poslancov. Pre lepší prehľad som pre čitateľa zostavil tabuľku ako volili jednotliví poslanci za Banskobystrický kraj, podla okresov BBSK a podľa bydliska. Túto skupinu som zvolil preto, že pozícia Daňového riaditeľstva ma veľký vplyv na využívanie existujucich ľudských zdrojov v rámci programu rozvoja regiónov. Toto bolo sučasťou prevolebnej rétoriky každého z trinástich poslancov NRSR za BBSK. Aby sme predišli nedorozumeniam tak v tabuľke tomto hlasovaní:
Dátum a čas 14. 9. 2011 18:26 , Schôdza č.22 | |||||||
Číslo hlasovania 203 | |||||||
Názov hlasovania: Vládny návrh zákona o finančnej správe (tlač 401) - druhé čítanie. | |||||||
Hlasovanie o pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhoch z rozpravy - posl. Pelegrini. | |||||||
Výsledok hlasovania Návrh neprešiel | |||||||
Za. - znamená "som za zotrvanie UDR v Banskej Bystrici"
Proti - znamená "som za premiestnenie UDR do Bratislavy"
Priezvisko | Meno | Strana | Obec v BBSK | Okres | ZA | PROTI | ZDRŽAL | Iné |
1 | Číž | Miroslav | Smer-SD | Štiavnické Bane | BS | 1 | ||
2 | Dubovcová | Jana | SDKÚ-DS | Banská Bystrica | BB | 1 | ||
3 | Golian | Ján | SDKÚ-DS | Stará Huta | DT | 1 | ||
4 | Kaník | Ľudovít | SDKÚ-DS | Banská Štiavnica | BS | 1 | ||
5 | Krnáč | Kamil | SaS | Veľký Krtíš | VK | 1 | ||
6 | Laššaková | Jana | Smer-SD | Vlkanová | BB | 1 | ||
7 | Mikuš | Jozef | SDKÚ-DS | Zvolen | ZV | 1 | ||
8 | Muránsky | Peter | KDH | Nemce | BB | nepr. | ||
9 | Pelegrini | Peter | Smer-SD | Banská Bystrica | BB | 1 | ||
10 | Senko | Ján | Smer-SD | Očová | ZV | 1 | ||
11 | Suja | Jaroslav | SaS | Tisovec | RS | 1 | ||
12 | Švantner | Dušan | SNS | Brezno | BR | 1 | ||
13 | Vážny | Ľubomír | Smer-SD | Banská Bystrica | BB | 1 | ||
Vypracoval : Boris Fugger sen. |
Na tabuľke je zaujímavé, že traja poslanci z SDKÚ z okolia Banskej Bysrice sa zdržali hlasovania. Pritom rezort presadzujúci premiestnenie inštitúcie patrí práve SDKÚ. Toto si ja vysvetľujem ako alibizmus pred nami voličmi, ktorým títo poslanci sľubovali posilňovanie regiónov, rozvoj investícií zvyšovanie zamestnanosti. Možu teraz povedať, že nehlasovali za zánik existencie stoviek zamestancov. Poslanec KDH z Banskej Bystrice sa dokonca hlasovania ani nezúčastnil. Ostatní dali jednoznačnú odpoveď. Či už správnu alebo nie to ukáže čas, ale ich voliči majú jasno vedia si urobiť obraz o "svojom" poslancovi.
V tabuľke nefigurujú poslanci za Most-Híd. To nie preto, že by som urobil chybu. Z BBSK totiž nepochádza žiaden ich poslanec. Napriek tomu v tomto klube ani nik nechýbal, nezdržal sa. Všetci štrnásti pekne jednotne hlasovali za presun DR preč z Bystrice. Napadá ma v tejto súvislosti jedna príhoda. Pred poslednými voľbami do VÚC v Banskobystrickom kraji chodil kortešovať aj kandidát na župana vtedajší krajský predseda SDKÚ. Okrem iného bavil svojich poslucháčov takýmto sloganom. "V prípade maďarov je jedno, či sú v koalícii alebo v opozícii. Dôležité je, že sú vždy k dispozícii." Vtedy som ešte nevedel po návrate z cudziny tak dobre čítať slovenskú politiku. Hneval som sa, považoval som to za nemiestny žart voči našim spoluobčanom. Teraz ale uznávam, že ten politik mal pravdu. On už vtedy rozumel politickému biznisu. Bol by som zvedavý ako by z Mostu-Hídu reagovali v prípade zrušenia inštitúcie trebárs v Komárne.
Na záver už len toľko, že nie je žiadnou výnimkou v okolitých krajinách keď je centrálna inštitúcia mimo hlavné mesto. Argumentácia, že plynulý chod môže byť zabezpečený len v Bratislave je anachronizmus. Nedá sa to pochopiť ani preto, lebo súčasné sidlo sa rekonštruuje. Ďalším argumentom je, že budova je štátna. Ak je štátna inštitúcia v budove súkromnej firmy, je tu potenciálna možnosť pre korupciu alebo ústupky voči prenajímateľovi a jeho blízkym.
Vpred!