Možná budúcnosť elektromobility

Existuje množstvo návrhov, štúdií a projektov ohľadne budúcnosti nabíjania elektromobilov, stačí len zmena myslenia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

V roku 1982 sa firmy Philips a Sony dohodli na vytvorení spoločnej platformy ukladania dát a vyvinuli kompatný disk. CD-čka nahradili diskety a stali sa univerzálnymi dátovými nosičmi.

V roku 1998 sa 5 IT firiem zhodlo na vytvorení spoločných štandardov novej formy bezdrôtovej komunikácie a vznikol Bluetooth, technológia, ktorá nám uľahčuje každodenný život a nachádza sa prakticky v každom IT zariadení.

V roku 202… sa dve-tri najväčšie automobilové spoločnosti dohodnú na vytvorení spoločnej platformy, resp. štandardov ohľadne autobatérií. Zjednotia sa rozmery, umiestnenie, spôsob výmeny atp. a nastane nová éra elektromobility:

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

-bežné “benzínové”pumpy sa premenia na nabíjacie stanice, je len potrebné priviesť dostatočné množstvo elektriny a namiesto podzemných palivových nádrží vytvoriť priestor na nabíjanie a uskladnenie autobatérií

-nabíjacie stanice na rozdiel od bežných púmp je možné postaviť prakticky kdekoľvek, stačí priviesť na dané miesto elektrinu; a naopak, miesta s dostatočným množstvom elektriny (solárne, veterné elektrické polia) si môžu na mieste postaviť nabíjaciu stanicu

-automobilky pri vývoji automobilu nebudú musieť uvažovať nad novým dizajnom a umiestnením batérií, miesto/priestor (najlepšie v rámci podvozku) bude daný štandardne 

SkryťVypnúť reklamu

-vodičom odpadne otravná povinnosť nabíjania cez káble/zástrčku

-zvýši sa akčný rádius automobilu, vodiči nebudú musieť tŕpnuť, či nájdu po ceste voľný nabíjací stojan, prípadne či im batéria vydrží až do cieľa

-oproti klasickým čerpacím staniciam sa zvýši efektivita celého procesu = automobil príde, resp. bude navedený na nabíjacie miesto, vybitá batéria sa automaticky vyberie, vloží sa nabitá a v priebehu pár sekúnd auto pokračuje v jazde. Vybitá batéria sa po teste funkčnosti presunie do nabíjacieho priestoru a po nabití bude uskladnená, pripravená na ďalšie použitie

-teoreticky sa dá uvažovať o znížení počiatočnej ceny elektromobilu – spotrebiteľ si zakúpi auto bez batérie, batériu si prenajme buď priamo s autom od výrobcu, alebo (napr. aj s kreditom = určitým množstvom elektriny) u niektorej zo spoločností prevádzkujúcej nabíjacie stanice

SkryťVypnúť reklamu

-okrem ekologického efektu najväčším benefitom bude zvýšenie aktraktivity vlastníctva elektromobilu.

Prirodzene to všetko jedine v prípade, že elektromobilita je v konečnom dôsledku naozaj elekologickejšia ako bežné, resp. alternatívne palivá, ale to už je o inom.

 Čiže – stačí sa len dohodnúť a život sa zjednoduší.

Je však celkom možné, že sa mýlim, ako som na úvod napísal, existuje množstvo štúdií a projektov ohľadne budúcnosti nabíjania elektromobilov, napr:

https://www.theverge.com/2018/10/3/17933134/ev-charging-station-network-infrastrcuture-tesla

https://auto.sk/clanok/426-continental-bezdrutove-nabijanie

SkryťVypnúť reklamu

https://www.dnes24.sk/vo-svedsku-spustili-dopravu-buducnosti-elektro-dialnicu-pre-kamiony-244105

https://refresher.sk/53504-Vybudovala-sa-prva-elektrocesta-na-svete-Auta-cerpaju-energiu-priamo-z-jazdnej-drahy

Boris Marko

Boris Marko

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prvý pokus - a pravdepodobne aj posledný. Zaujímam sa o budúcnosť elektromobilov, či a za akých podmienok vôbec majú zmysel. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,078 článkov
Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

317 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

766 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

105 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu