Už pri nástupe prvej vlády SMERu bol Fico až neohrabaným jasnovidcom, keď vyhlásil, že v roku 2010 bude D1 hotová. Nemám pocit, že by som sa už štvrtý rok (vrátane roku 2010) premával po dokončenej diaľnici. A minimálne ďalších sedem rokov sa ani nebudem. V našich podmienkach bude čo i len tretina, to je približne 100 km na rozostavanie, úspechom. Naťahujúce sa verejné obstarávania, výber správnych sponzorov, predražené stavby, problémy s eurofondami, to všetko stojí v ceste Počiatkovmu plánu. Až potom, po zvládnutí všetkých byrokratických kľučiek sa začína stavať. Počiatek teda zrejme podľahol eufórii alebo blúzneniu svojho šéfa vo vláde. Všetky sľuby a to ktoréhokoľvek ministra dopravy, zatiaľ dobehli každého z nich do poslednej bodky. Môžu si Vážny, Figeľ a Počiatek nadávať koľko chcú, všetci patria pri výstavbe diaľníc do jedného vreca.
A to sa tu oháňame dvojprúdovými diaľnicami, ktoré sa už v Európe pomaly ani nestavajú, riešia sa minimálne trojprúdové diaľnice. A kým sa slávnostne diaľnica dotrepe až do Košíc, už bude potrebné opravovať úseky medzi Bratislavou a Trenčínom. Nehovoriac o tom, že výstavba D1 úplne zatienila problémy ciest prvej triedy, ktoré sú mnohé v katastrofálnom stave.
Takže Počiatkove a Ficove plány sú jedna vec a myslím si (alebo nedajbože), že výstavba našej svetoznámej D1 počká aj na prípadnú tretiu Ficovu vládu, či ďalšie pravicové zlepence.