Proces brandingu v Generations – Brand Consulting Agency je komplexný proces. Počas analytickej fázy sa s našimi klientami mnohokrát dostávame k podstate biznisu a budúcnosti celého odvetvia. Preto poznáme témy, ktoré firmy podľa svojej veľkosti a odvetvia podnikania práve teraz riešia. Jednou z nich je nástup trendu Well-Being.
1. Schopnosť rýchlej implementácie nového systému práce
Firmy optimalizujú pracovné miesta, opúšťajú celé poschodia, niekde aj celé budovy. Zavádzajú dlhodobý alebo trvalý home office, majú interaktívne miestnosti, dokonca veľmi dobre vybavené štúdiá. Zdigitalizovali množstvo činností v rekordnej rýchlosti. Používajú nové aplikácie, nové nástroje. Úloha dnešných dní znie – ako rýchlo sa dajú tieto zmeny trvalo implementovať do hláv a správania ľudí, ak máte napríklad 2-3 tisíc zamestnancov.
V každej firme je cca 20 % zamestnancov, ktorí obľubujú novinky a nie je pre nich žiadny problém osvojiť si aj nový štýl práce. Ale čo ostatní? Tí sú výzvou pre HR a projektové riadenie, vyšší aj stredný manažment. Pretože nikdy nemôžete povedať, že celá firma pracuje po novom, pokiaľ si nový spôsob práce neosvojí aspoň 80 % firmy. Našou úlohou bolo a je pomôcť firmám v rámci employer brandingu a budovania novej firemnej kultúry a tento stav dosiahnuť už do 2 mesiacov.
2. Work-Life Balance sa zmenil na Well-Being
Firmy doslova vtrhli ľuďom do obývačky a nepýtali si povolenie. Zotreli sa hranice medzi pracovným prostredím a domácim prostredím. Zamestnanci majú pocit, že pracujú dvakrát toľko s polovičným efektom a únavou (aj pod vplyvom celospoločenského diania a negatívych tém). Navyše nie každému vyhovuje práca z domu, nie každý má na ňu podmienky. Sú odvetvia a činnosti, ktoré sa z domu vykonávať nedajú. Ako vychádzať, kompenzovať a balansovať prácu jedných alebo druhých je hotové umenie.
Už nie je dôležitý Work-Life Balance, ktorý si zamestnanec manažoval a určoval sám, ale Well-Being. Teda reálna a skutočná starostlivosť o zamestnanca a jeho psychickú pohodu, dôsledné vymedzenie práce a domácnosti, aj keď sa jedná o homeoffice. Remote manažment nielen s dôrazom na efektivitu práce a výkon a zamestnanca, ale aj jeho pocity a stav.
Máte s tým skúsenosti vo vašej firme? Podeľte sa s nimi v komentári pod článkom. :)