Chápadlá multilevelmarketingových firmičiek sa dostali asi ku každému kto nežije na mesiaci. Myšlienka rodinných investičných poradcov je výborná, až na to, že rady ponúkajú 19 ročný experti, akční podnikavci z perexu alebo ľudia čo prišli z pracáku a práve dočítali motivačné knižky o polievke alebo prefíkanom otcovi.
Ak si dohodnete schôdzku zadarmo, nie je to celkom tak ( dôchodcovia navštevujúci reklamné prezentácie by Vám vedeli rozprávať). Stávate sa terčom. Obeťou poradcu, ktorý vo Vás vidí províziu. Odmietlo ho približne 90 zo 100 oslovených a Vy ste ten, na ktorom potrebuje vykryť náklady za telefón, benzín a notebook.
Je preto len otázkou času, že ak si sadnete oproti sebe ( preskočím úsmev-kávu-small talk) nastane agresívny útok na nevýhodné nasmerovanie Vašich peňazí v budúcnosti, ktoré bude spojené s uisťovaním, že „babkina sesternica" je tiež poistená a že pod hranicu 50 eur na mesiac a 20 rokov by ste nemali ísť lebo by sa Vám to neoplatilo.
Kto si prizná, že potrebuje poradiť, mal by investovať do poradcu. Zaplatiť mu rovnako ako u holiča. V takom prípade si dáte pozor či platíte predavačovi okuliarov čo si privyrába poisťovníctvom alebo si najmete skutočného odborníka s titulmi, školami a referenciami od spokojných zákazníkov.
Profesia finančného poradcu je podľa mňa veľmi užitočná, nanešťastie si ľudia vyberajú ľahšiu cestu a potom ľutujú, nadávajú alebo nechtiac doplácajú na svoje nerozumné konanie....