Takže najsilnejším magnetom ostávajú zľavy. Veď kto by rád nanekúpil za nižšiu cenu než tomu bolo pred týždňom, alebo kto by si nenakúpil viac za rovnaké peniaze. Odpoveď je jasná, dobre postavená zľava a akcia by vedela nadchnúť asi každého. Veď prečo nie?!
Problém ale je, či je akcia a zľava naozaj zľava. O čom hovorím, no predsa o umelom navyšovaní cien a tvárení sa, že obchodník chce iby dobré pre klienta. Nech nám už nasľubujú hocičo, je to stále podnikanie.
Podnikanie:
„Podnikanie je sústavná činnosť vykonávaná podnikateľom vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť za účelom dosiahnutia zisku."
Jeden príklad za všetky. Včera bola akcia v drogérii na nemenovaný prací prášok v 3l balení mal rovnakú cenu ako 4l balenie. To už by bola dobrá akcia, avšak človek si mohol uplatniť zľavu 4 € iba na 3 l balenie. Takže sme sa dostali k cene cca 6 € za 3l balenie. Dáva logiku, že to by mohla byť aj zvyčajná cena keďže 4 litre stoja 10€. Takže kde je tá zľava.... povedzem si teda ako to bolo. Obchodník umelo navýšil cenu na 3l balení na 10€ aby potom po odčítaní 4€ zľavenky neprerobil, no a stála cena 4l balenia je 10 €. Človeka síce hreje, že si kúpil niečo v zľave, no po podrobnejšej úvahe je to hlúposť. Jediný kto na to zarobil je obchodník - podnikateľ. A teda, čo je podnikanie:
„Podnikanie je sústavná činnosť vykonávaná podnikateľom vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť za účelom dosiahnutia zisku ."