
Po hodine surfovania som natrafil na rezervačný systém Planigo.com, ktorý ešte ponúkal voľné izby. Slušná stránka, heslo „Najlepšie hotely na svete za nízke ceny“ a možnosť kliknúť si dokonca na slovenčinu. Vyhľadal som si hotel, zadal všetky údaje a odoslal. Po chvíli mi prišla automatická odpoveď, že rezerváciu zaevidovali a čoskoro sa mi ozve jeden z pracovníkov. A začal sa beh na dlhej trati.
Čakám deň, dva, na tretí im posielam mail, že či je nejaký problém. Dostávam automatickú odpoveď, že rezervácia je zaevidovaná, „čoskoro sa vám ozve jeden z pracovníkov“. Akosi sa mi to nezdá a tak im telefonujem. Pani na druhej strane linky skontroluje moje údaje – sú v poriadku. Ale pozor – „nemôžeme si overiť vašu kreditnú kartu“ . Prečo, pýtam sa. Je tam dostatok financií, už som ňou takto platil, tak kde je problém? Pani nevie, vraj ju to blokuje a mám sa spýtať v mojej banke, či je všetko v poriadku. Volám teda do banky, kde mi po hodine preverovania volajú – kreditku máte v poriadku, ani nie je zablokovaná. Telefonujem späť do Planigo.com...a tam mi oznamujú, že môj želaný hotel je už vybukovaný, mám sa pokúsiť nájsť iný. „Cez náš systém, prirodzene“ – nezabudne dodať pani.

Niekedy som naivný a rozhodol som sa im dať druhú šancu. Nájdem iný, hoci menej výhodný, ale čert to ber – hlavne, aby som mal kde bývať. Zopakuje sa postup s automatickými mailami, no stále nič. Tentoraz mi po dvoch dňoch volajú, že hotel je už plný a ponúkajú mi iný. Samozrejme drahší a v menej vhodnej lokalite. Pýtam sa, či nemajú iný, bližšie tam a tam. Po chvíli hľadania – áno, máme a dokonca lacnejší. Ok, beriem, píšte si ma. Posielam pre istotu aj potvrdzujúci mail. Chlapík, ktorý vystriedal pani za telefónom, mi volá, že všetko zaznamenané, mám čakať na potvrdzujúci mail.
Celý deň mi nič neprišlo. Zrazu mi ktosi volá zo zahraničia. Už tretia osoba z Planigo.com mi ponúka akýsi iný hotel. Vravím, že už som si u kolegu rezervoval Victoriu Garden...on si to overuje a pokojne mi vraví, že tam nie je žiadna rezervácia na moje meno. Ale ponúka mi iný hotel. To už mi dochádzajú slová a prekvapene sa počúvam, ako v cudzom jazyku zvyšujem hlas, hovorím rýchlejšie a žiadam o vysvetlenie. Chlapík mi vraví, že nevie, „čo som pokazil“ (adrenalín mi stúpol) a jeho kolega tu už nie je, no on mi ponúka iný hotel....
Keby mi vtedy nedošla trpezlivosť a nepovedal som mu, že už nechcem mať s Planigo.com nič spoločné a končím s nimi, asi by som si rezervoval hotel doteraz. Ironicky tiež vyznieva veta na konci ich mailov – „Oceňujeme dôveru, ktorú ste v nás vložili a sme radi, že vám môžeme poskytnúť optimálne služby.“
Nuž, zo svojich Bookmarks si mažem ďalšiu stránku, na ktorú už nikdy nekliknem.