Pohľad na obal cigaretových krabičiek, poznamenal známy, mu skôr pripomínasmútočné parte, chuť do fajčenia mu to i tak nevezme a neobmedzí.
Obaly cigariet majú pekný dizajn, dobre sadajú prehadzovať v rukách, sú skutočne príťažlivé. Zostať iba pri obdivovaní,používaní ako nejakej pomôcke a pritom ich neotvoriť a nezapáliť si,by nás viedlo k tomu, že by sme na ne dokázali zabudnúť. Kvôli tomu by smeich nekupovali.
Kupujeme ich predsa pre niečo úplne iné. Netrápi nás, že pekný obal musímeporušiť, roztrhnúť a nakoniec vyhodiť. Veď si kúpime zase iný. Podstatou,ktorá nás zaujíma a má pre nás „úžitok“ je to, čo ukrývajú vo vnútri.
Naše vnímanie, naše pohľady sú zamerané na obdivovanie úplne iných krás,než sú cigaretové krabičky. Vraví sa, že obal predáva. U cigariet je toale asi jedno. Rovnako ale platí, že i značka predáva. Nie každý „tabáček“je kvalitný a dobrý. Pre mnohých konzumentov zostáva rozhodujúca hlavnecena, a tu už nejde o kvalitu, ale o potrebu. Heslo: nie sme takbohatí, aby sme si kupovali lacné veci, v tomto prípade neplatí. Hlavnéje, že máme čo fajčiť.
A štát si ako vždy prichádza na svoje. Vie, kde má istotu zisku.I keď nikdy nebude mať dosť. To je už ale iná téma.
A čo na to fajčiar? Uskromní sa samozrejme. Niečo si odoprie, aby moholkorunku ku korunke, „naškrabať“ na krabičku. Málo bude tých, čo s fajčenímraz a navždy „praštia“. Krabička moja, aká si mi krásna,
ale obsah tvoj, ma láka viac,
vnútro moje úzkosťou drása
stretnutie s tebou, aký krásny čas.
Chvíle s tebou prítomné, ničím nenahradím,
z úst mi letí dym, ako od komína,
človiečik drahý, keď na teba hľadím
prijmi pozdrav odo mňa: tvoja rakovina.