Kvetnánedeľa, má akoby dvojakú tvár. Sprievodom s ratolesťami sa pripomínaradostný okamžik, kedy za Kristom kráčajú zástupy plné jasotu, mávajúratolesťami, prestierajú mu na cestu plášte a volajú: Hosana SynoviDávidovmu.
Mnohí v ňomvidia vytúženého kráľa, ktorý prišiel, aby vytrhol Izrael z rúk rímskychokupantov. Vyjadrujú mu svoju dôveru a svoje sympatie. Zdá sa, akoby celýJeruzalem kráčal v tom zástupe, volajúc: Hosana.
Ale potom čítamepašie. A z toho príbehu vidíme, aké sú nálady zástupov vrtkavé;v ústach mnohých sa v priebehu niekoľkých dní Hosana mení vUkrižuj. I o učeníkoch, ktorí boli tak plní nadšenia a Ježiša uisťovali,ako za ním budú stáť, bude vyslovená snáď najsmutnejšia veta Nového zákona: Vtedyho všetci učeníci opustili a rozutekali sa! Ježiš pije pohár samoty autrpenia, zrady a zloby, ktorá sa na neho vylieva. A predsa ten príbeh nekončíslovami „a pred vchod do hrobu privalili kameň, zapečatili hrob a postavili stráž“.
Dnes, totiž vieme,že víťazstvo je už blízko, ale celkom iné, než si predstavovali rozvášnenézástupy v jeruzalemských uliciach.
Hosana-ukrižuj!
Stojíme v bráne Veľkej noci; dnešným dňom vstupujeme do Svätého týždňa.