Tropická Lovčica, kráľa štvorkoliek zradila technika

Karavána to tentokrát rozbalila na najvýchodnejšej motokrosovej trati tohtoročnej sezóny. Avizované horúčavy prekonali prognózy, prach z údolia lovčickej trate vietor unášal kilometre ďaleko.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Prvý prázdninový podnik SVK MX&QUAD - MotoCorse Cup 2015 máme už za sebou. Pretek v Lovčici sa zapísal v tohtoročnej sezóne ako ten najhorúcejší. V tej najväčšej vyhni sa ortuť teplomera doťahovala až k 40 °C.

Do pretekov sa zapísalo 175 jazdcov, súťažilo sa v jedenástich MX a v šiestich QUAD kategóriách.

Ďalší štart nás čaká až ku koncu prázdnin, 23. augusta v Čataji.

Do dejiska prvého prázdninového štartu sme vyrazili trochu nevšedne vlakom, aby sme sa neskôr pripojili ku karaváne realizačného tímu SVK MX&QUAD. Tentokrát sme na miesto nedorazili medzi prvými, depo pozvoľna ožívalo.

Obrázok blogu

Po príchode karavány sa začalo s rozkladaním tábora a páskovaním trate, tím bol do večera s prípravami hotový, s čím sme mohli, pomohli sme aj my. Príjemným bonusom pre všetkých bol bazén, v ktorom sa mohol ktokoľvek ochladiť, ocenili to najmä jazdci po odjazdení rozjázd. V zálohe zostal prichystaný aj hrad na šantenie pre najmenších, ale v tej horúčave by skákanie v rozpálenej nafukovačke nebolo bohviečo, zostal preto zbalený.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Lovčická trať je situovaná vo svahu, z údolia sa dvíha od riečky Handlovka, dráha bola podľa našich časomeračov dlhá 1600 metrov. Od posledného dažďa uplynul nejaký týždeň, takže okolie bolo celkom slušne vyschnuté. Miestny organizačný tím mal po svahu naťahané hasičské hadice s rozdeľovačmi a polievali čo to dalo. Z tých starších hadíc pod tlakom tryskala do okolia voda, takže v týchto provizórnych fontánach sa dalo celkom slušne osviežiť. Škoda, že čerpadlo tak ako v sobotu nebežalo aj v nedeľu - takéto osvieženie by sa veru zišlo. Za to, že vodu tlačilo až takmer na vrchol trate si zaslúžene pýtalo benzínu a pravda, spáliť 40 litrov len na čerpadle, za oba dni by nebol žiadny problém.

SkryťVypnúť reklamu
Obrázok blogu

Na príprave a úpravách trate sa vždy podieľa aj technika, tej tu však tentokrát mnoho nebolo a tak ako miestni trať nachystali, musela vydržať až do nedele večera. Zalievanie z cisterny obstarávala stará, ale jará oranžová IFA, ktorá sa ale nedostala do vyšších polôh trate, takže v nedeľu prišli na pľac vypomôcť na pár hodín aj hasiči so svojou Tatrou 815-7. Tí, keď nasadili D-prúd, vo chvíli zahasili traťové suchoty. Tatrovka zaparkovaná vo svahu bola suverénne najväčšou mašinou na trati. Vidno, že slovenskí hasiči nemajú vo vozovom parku "len" zrepasované veterány, hoci tie tiež svoju robotu bez okolkov zastanú.

SkryťVypnúť reklamu

Svah miestnej trate bol z väčšej časti pokosený, tráva dávno uschnutá na seno, v hrubých vrstvách zakrývala jarky vymyté po posledných dažďoch. Najlepšia vyhliadka bola z koruny športoviska, len škoda, že pre oázu s jazierkom zhruba v polovici svahu nebolo vidieť zvyšok dráhy po pravej strane.

Obrázok blogu

Raňajší štart tréningových rozjázd sa oneskoril asi o pol hodinu, čakalo sa na záchranárov, bez ktorých preteky nemohli v žiadnom prípade začať. A bolo ich naozaj treba, tak ako na každých pretekoch, ani v nedeľu sa jazdci nevyhli menším či väčším havárkam, takže záchranári sa nenudili.

Dopoludňajšie tréningové jazdy vyšli bez komplikácií, napokon slnko ešte toľko nespaľovalo, aj keď už od deviatej ukazovalo svoju silu. Z moderátorského stanoviska Maroša Palescha sa preto niekoľkokrát ozvalo upozornenie, aby ani diváci nezanedbávali pitný režim, hlavne ak sa chceli zdržiavať vo vyvýšených priestoroch trate. Od základne rozloženej pri kamenistých brehoch Handlovky to bol predsa len pekný kus cesty.

SkryťVypnúť reklamu
Obrázok blogu

Našťastie, akútnu dehydratáciu či iné problémy spôsobené vysokou horúčavou sme nezaznamenali, i keď niektorí, sa určite trochu spálili. Podaktoré ženy pritom spojili príjemné s užitočným a čas medzi jednotlivými pretekmi aj počas nich využili na opaľovanie.

Obrázok blogu

Ale už k samotným pretekom. V nedeľu ráno sa tradične začalo rozpravami, najprv poučením pre traťových marshallov, s ktorými sme počas dňa viacerí súcitili, ale chalani to statočne vydržali až do konca.

Obrázok blogu

Počas rozpravy s jazdcami sa zvažovalo menšie skrátenie pretekov, no o skracovaní nemohla byť najprv ani reč, prišli si predsa zazávodiť, takže ochudobňovať rozjazdy nechcel nikto. No počas dňa sa situácia vyvinula tak, že po odjazdení prvých finálových rozjázd bola zvolaná mimoriadna rozprava, na ktorej sa dohodlo skrátenie z dvoch finálových kôl po odjazdení stanoveného času 12 minút, len na jednu nadstavenú rundu. Dôvodom bol nie len časový sklz, ktorý sa snažil organizačný tím stiahnuť na minimum, ale predovšetkým fakt, že trať sa s rastúcou horúčavou stávala čoraz nebezpečnejšou.

Krátku 15 minútovú prestávku medzi štartom druhých finálových rozjázd organizátori využili na poliatie trate, aby mohli preteky pokračovať bez komplikácií. Po tom, čo boli pokropené najsuchšie a najprašnejšie úseky sa mohlo začať znova. Jazdci, ktorí sa dostali na čerstvo pokropenú trať ako prví mali nárok na oboznamovačku, ale potom sa už závodilo naostro.

Obrázok blogu

Ako preteky videli samotní jazdci?

Komentár k pretekom nám poskytol zástupca kategórie MX Profi Rasťo Horňáček/10 zo Starej Turej, aktuálne so 101 bodmi na 3. priečke v priebežnom poradí, ktorý dorazil na lovčickú motokrosovú trať už v sobotu večer. „Bolo super, že trať začali nalievať už dva dni pred pretekom a nenechalo sa to na poslednú chvíľu. Hoci polievanie z predchádzajúcich dní v nedeľu poobede pre tú extrémnu horúčavu rýchlo strácalo na účinku... Ráno to bolo perfektné. Trať zaliata ako sa patrí, jazdilo sa mi fajn. Prášiť sa pomaly začalo už v kvalifikačných tréningoch, aj keď sa stále priebežne zalievalo, tieto horúčavy robia svoje. Čo sa týka samotných pretekov, prvá rozjazda mi nevyšla podľa mojich predstáv, štartoval som síce asi zo 6 či 8 miesta, no po chybách ma hneď na začiatku predbehlo niekoľko jazdcov. Tí nám to všetkým zrátali v horných častiach trate, keď rozvýrili prach, začali sme sa v ňom zhruba od piateho miesta strácať. Druhú rozjazdu som odjazdil bez väčších problémov, bola už o niečo lepšia, po tej mimoriadnej rozprave sa presušené úseky nakropili, prestalo sa toľko prášiť a aj mne sa išlo omnoho lepšie a perfektne som si zazávodil. S chalanmi - Christim a Paťom sme sa dohodli, že sa na záver schladíme v bazéne, ktorý zabezpečil tím organizátorky Zmajkovičovej, čo bolo fakt super. So závodom ako takým som vcelku spokojný, nato aké pekelné to počasie bolo myslím, že preteky vyšli fajn.“

Obrázok blogu

Svoje dojmy a postrehy nám sprostredkoval aj Denis Vanko/131 zo Zbehov, víťaz kategórie Quad Profi. „Oboznamovací tréning som naplno využil, aby som spoznal dráhu a jej možnost, takže som sa zameral na zákruty a skoky. Po oboznamovačke, na meranom tréningu som bol už ako ryba vo vode, celý čas som jazdil v tempe, ktoré stačilo na druhé miesto. Ten horúci vzduch predomnou rozrážal Daniel Picmaus/74. Tešil som sa na to, ako to rozbalím na prvej ostrej rozjazde, štýlom štart – cieľ som to zašiel na druhom mieste. Prvý bol už tradične Dano Picmaus. V druhej finálovej rozjazde mi príliš nevyšiel štart. Prvý túto rundu jazdil Kristof Karai, keď som sa ho vo štvrtom kole snažil predbehnúť, povolil mi ľavý grip a ja som trochu poľavil, ale nakoniec som došiel v čele, na prvom mieste. Škoda, že Danovi Picmausovi sa pokazila mašina a musel odstúpiť takto v závere, zápas tým trochu utrpel. Nakoniec, pre mňa osobne to boli super závody!“

Obrázok blogu

A to bolo najväčšie prekvapenie tohto preteku. V Lovčici na stupni víťazov nestál Daniel Picmaus. O pohár ho pripravili technické problémy. Jeho nadupaná mašinina mu v záverečnej runde vypovedala službu. Príčinou, ako sme sa dozvedeli zo zostrihu odvysielaného na TA3 bolo roztrhnuté spojkové lanko. O tom, že má Picmaus na trati problémy a stráca jednu pozíciu za druhou sme sa dozvedeli ešte priamo na trati, keď sa nevyrútil zo skrytej časti trate. Technika teda dala šancu jeho súperovi Denisovi Vankovi, ktorý sa vďaka tejto situácii postavil na stupeň víťazov.

Ceny sa napokon neodovzdávali až za tmy, ako sa povrávalo. No odovzdávačku sme bohužial nestihli, cestu späť na západ sme podnikli s výpravou Petra Horinku, za čo im patrí naša vďaka. Pretože nás nalodili aj napriek tomu, že mali menšie technické problémy s dodávkou, na západ sme sa bezpečne dostali bez vážnejších prekážok.

Aktuálne výsledky # 4. SVK MX&QUAD – MotoCorse Cup 2015, Lovčica (5. 7)

Obrázok blogu

Z Lovčice prinášame aktuálne výsledky, tie komentované od Maroša Palescha nájdete na stránkach www.countrycross.sk.

MX Open Začiatočník (27) 1. Marián Hajes/68 (22, 25); 2. Lukáš Krčmárik/15 (25, 22); 3. Filip Jánik/222 (20, 20); 4. Patrik Šramka/144 (16, 18); 5. Ján Ciho/34 (18, 16); 6. Pavel Kollár/122 (15, 15).

MX2 Začiatočník (23) 1. Jozef Ševčík/99 (22, 25); 2. Michal Kabáč/18 (25, 22); 3. Marek Tekel/179 (20, 20); 4. Lukáš Herceg/276 (18, 18); 5. Milan Majtan/373 (13, 16); 6. Patrik Kováčik/800 (15, 13); … 9. Dávid Snopek/95 (16, 8).

MX4 (20) 1. Ivan Černý/22 (25, 25); 2. Peter Pipich/9 (22, 22); 3. Robin Zigo/123 (20, 20); 4. Anton Volek/303 (18, 18); 5. Milan Greif/282 (16, 16); 6. Jozef Časný/195 (15, 14); … 8. Peter Kovárik/98 (14, 13); … 14. Vlado Vanek/747 (7, 5); … 15. Peter Horinka/40 (8, 4); … 16. René Knotek/41 (2, 9).

MX 4 nad 50 (10) 1. Ján Rohám/980 (25, 25); 2. Dušan Bibis/2 (22, 18); 3. Ivan Rusnák/99 (16, 22); 4. Slavomír Mrázik/100 (15, 20); 5. Ladislav Ružička/33 (20, 14); 6. Vladimír Trebuľa/4 (13, 16).

MX 65 (6) 1. Nikolas Marek/400 (25, 25); 2. Adam Helík/2 (22, 20); 3. Kristián Macháček/141 (20, 18);

4. Ľubomír Galandák/188 (15, 22); 5. Richard Haviar/77 (18, 15); 6. Braňo Matkuliak/7 (16, 16).

MX 85 (9) 1. Jakub Leskovský/114 (25/25); 2. Mark Harcsa/116 (22, 22); 3. Lukáš Katrenčík/88 (20, 20); 4. Šimon Chamraz/46 (18, 18); 5. Vladimír Polák/108 (16, 16); 6. Juraj Kostrelanský/9 (15, 15).

MX Open Hobby (13) 1. David Noskovič/29 (25, 22); 2. Mateusz Drobny/351 (22, 20); 3. Tomáš Černák/101 (16, 25); 4. Marcel Mihok/39 (18, 16); 5. Peter Šujan/202 (20, 14); 6. Silvester Mondok/74 (15, 18); 7. Jozef Maďar/42 (13, 15); 8. Horinka Peter/23 (14, 13); 9. David Gáll/484 (11, 12).

 MX2 Hobby 1. Patrik Mitterbäck/2 (25, 25); 2. Matúš Polčin/733 (22, 20); 3. Michal Tuka/115 (16, 22); 4. Roman Skoček/13 (18, 18); 5. Tomáš Ivanič/171 (20, 16); 6. Matúš Kukla/90 (14, 15); … 8. Vlastimil Dornák/680 (11, 14); … 12. Tomáš Ďuriga/24 (9, 10).

MX Profi (16) 1. Markó Pál/49 (22, 25); 2. Patrik Gavlík/65 (25, 20); 3. Pavol Berec/14 (20, 18); 4. Patrik Halgaš/3 (16, 16); 5. Matúš Lavo/94 (9, 22); 6. Lukasz Krzystof Papierz/586 (18, 13); … 8. Rastislav Hornáček/10 (12, 14); … 11. Adam Volek/303 (10, 10); … 13. Ivan Černý/22 (0, 11).

MX2 Junior (8) 1. Petr Kolaja/251 (25, 25); 2. Christofer Mudraninec/112 (22, 22); 3. Jakub Kolek/70 (20, 20); 4. Filip Benčík/77 (18, 18); 5. Mate Szaboles/106 (16, 16); 6. Dominik Tuhársky/323 (15, 15).

MX2 Junior 250 (3) 1. Palo Munka/44 (25, 25); 2. Patrik Burza/98 (20, 22); 3. Radovan Gráč/148 (20, 22); 4. Jakub Mrva/21 (18, 18).

Obrázok blogu

Quad Junior 2 (2) 1. Denis Šetek/16 (25, 25); 2. Dušan Harván/3 (22, 22).

Quad Open Hobby (6) 1. Noel Magyar/34 (22, 25); 2. Konrad Piechota/110 (25, 22); 3. František Badžgoň/244 (18, 20); 4. Milan Hodál/17 (20, 18); 5. Michaela Volková/303 (16, 16); 6. Daniel Szilagyi/5 (15, 0).

Quad Senior (5) 1. Miroslav Jágrik/88 (22, 25); 2. Roland Karsai/177 (25, 20); 3. roman Bruder/25 (18, 22); 4. Jan Pitoňák/50 (20, 18); 5. László Balog/270 (16, 16).

Quad Junior 1 (5) 1. Ján Brhel/41 (25, 25); 2. Adam Vanko/131 (22, 22); 3. Laura Mitášová/88 (20, 20); 4. Alex Jantoš/68 (18, 18); 5. Jiří Brhel/44 (16, 16).

Obrázok blogu

Quad Elite (5) 1. Kristóf Karai/6 (25, 25); 2. Aleksander Gnowacki/146 (22, 22); 3. Petr Vasiliadis/121 (18, 20); 4. Patrik Gál/1 (20, 16); 5. Patrik Masaryk/777 (16, 18).

Quad Profi (7) 1. Denis Vanko/131 (22, 25); 2. Patrik Vítek/95 (20, 22); 3. Adam Crman/86 (18, 20); 4. Andrej Hrčka/7 (16, 18); 5. Pavel Smrček/65 (15, 16); 6. Michal Farkašovský/30 (14, 15); 7. Daniel Picmaus/74 (25, 0).

Ostatnú fotogalériu nájdete nie len na FB stránkeRB - Report, ale aj na stránkach SVK MX&QUAD.

Radovan Butaš

Radovan Butaš

Bloger 
  • Počet článkov:  54
  •  | 
  • Páči sa:  0x

RB report - správy, reportáže a rozhovory - slovami aj obrazom. Podporujem motošport, hasičov, turistiku a svätý pokoj. Zoznam autorových rubrík:  Quo Vadis, na čo myslíš?Správy a reportážeRozumyRozhovorySúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

92 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu