Slovenská pošta nevie vypočítať percentá

Slovenská pošta (akciová spoločnosť – akcionárom je štát) je len ďalším kúskom do skladačky slovenskej frašky. Od 1. januára 2013 začína Slovenskej pošte plynúť nová 10 ročná licencia. ,,Ty vole“ hurá!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (34)

Na začiatok pár skúseností – pre náčrt – a potom prejdem k veci.
Keď som bol len taký bežný odosielateľ, ktorý posiela list či balík nanajvýš dva razy za rok, tak som poštu moc nevnímal. Vedel som, že existuje a ako tak funguje a že sú tam vždy dlhé fronty a ignorantské zamestnankyne. Nič hrozné..
Neskôr som sa stal prevádzkovateľom E-shopu a zasielanie balíkov sa stalo dennou rutinou. Vtedy som zistil, že pobočka pošty, ktorá je mi najbližšie, je úplne nepoužiteľná. Skrátka tie pracovníčky nie sú schopné, ochotné a nemajú dispozície na to, aby tých našich pár balíkov dokázali poslať. Nevadí... Sťažovali sme, sa, dohovárali sme im – bohužiaľ, nie je v ich záujme sa zlepšiť (nieje to ani v záujme danej akciovej spoločnosti). Chodievame teda s balíkmi každý deň na opačnú stranu mesta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Ďalší problém, ktorý nás stojí bohužiaľ aj peniaze je doručovanie lístkov do schránok. Ak adresát nie je doma zastihnutý – pošta by mu mala zanechať taký lístok s upozornením, že jeho zásielka je už na pošte a že si ju môže vyzdvihnúť. Avšak tieto lístky často nie sú doručené a zákazník zabudne (a ja to chápem, že zabudne), že si niečo objednal. Potom reklamujeme na Slovenskú poštu písomne, že pri konkrétnych prípadoch poštárky a kuriéri nedoručili oznámenie o tom, že zásielka je už na pošte. V takom prípade Slovenská pošta využije zákonnú lehotu, ktorá je daná pre reakciu na reklamáciu a na ten dvadsiaty deviaty deň (lehota je najviac 30 dní) vám odpíšu, že neprítomnosť lístku v schránke sa nedá dokázať. No nedá... To ja viem, že sa nedá dokázať. Čiže sme dospeli k záveru, že pošta je nepriestrelná a keby aj spravila tisíc chýb, tak sa nedajú dokázať. Potom sa nám vracajú balíky a my platíme poštu nielen smerom k zákazníkovi, ale aj späť. Nazačiatku sme žiadali od zákazníka, ktorý neprevzal balík, aby nám zaplatil náklady spojené s poštovným. Tým vznikali konflikty a pochopili sme, že ten zákazník má pravdu a zlyháva pošta, nie adresát.
(Boli takí, ktorí balík neprevzali pre vlastnú nezodpovednosť, to je jasné, ale veľa je takých, ktorí lístok v schránke nikdy ani nevideli a balík ich čaká na pošte vždy bez akéhokoľvek upozornenia. Aj po reklamáciách.)
Ešte jedna skúsenosť – pošta je naozaj drahá.

A teraz k tej veci:
Od 1. januára pošta (presne tá, ktorej služby som opisoval) zvýšila ceny. Slovenská pošta uviedla oficiálne 10 až 15 percentné zdraženie. To je buď veľmi zlá matematika, alebo zavádzanie verejnosti – respektíve absolútne a špinavé - nechutné klamstvo.

Pre príklad:
Odoslanie nedoporučeného listu (do pol kila) stálo pred Novým rokom 0,6€
Dnes – po 10 až 15 percentnom zdražení stojí 0.8€
Má niekto pocit, že 0.2 z celku 0.6 je 15 alebo menej percent?

Príklad číslo dva:
Pred Novým rokom stálo zaslanie balíka o váhe 10 až 15kg dobierkou 4,6€ - dnes zaslanie takéhoto balíka (je už vedený ako akási špecialitka) za rovnakých podmienok stojí prosím pekne 8.1€

Napíšeme si to ako pre 12 ročných

8.1€ (súčasná cena) - 4,6€ (cena pred Novým rokom) = 3,5€ (rozdiel)
teda pôvodná suma (4.6€) bola navýšená o 3,5€
koľko percent je 3.5 z celku 4.6?

4,6= 100%
1%= (4,6 : 100) = 0,046
3,5 : 0,046= 76,09%

Takže cena tejto konkrétnej služby sa navýšila o 76.09%.

Milé deti, čo je viac? 76 jabĺčok? Alebo 10 až 15 jabĺčok? No samozrejme Jožko, 76 jabĺčok to je už riadna kopa..

Mimochodom sme s poštou zazmluvnení (z toho akože vyplývajú nejaké výhody) a poctivo vypĺňame tie nové elektronické podacie hárky – z čoho vraj vyplýva nejaká zľava. Tie čísla, čo tu píšem z mojej priamej skúsenosti zahŕňajú to ,,akože zvýhodnenie“ vychádzajúce z vypĺňania hárkov a tak..

Volali sme na Slovenskú poštu. ,,Ak sa chcete informovať o podacích hárkoch stlačte ...“ Pre sťažnosti tam tlačidlo nemajú – nevadí, sme si ho urobili. Slečna na druhej strane linky (ja viem, že ona za to nemôže) vravela, že áno, ona vie, že tie zdraženia sú viac ako 15%, ale že napríklad zásielky do zahraničia o niečo zlacneli. No samozrejme, že zlacneli, keďže boli pre svoju astronomickú výšku neslávne známe. A potom teda povedala, že minulý rok bola Slovenská pošta v strate, tak oni museli zdražieť.

Takže pošta bola v strate.. Napriek tomu, že majú ceny ako luxusný hotel v Dubaji, tak boli v strate. Inak povedané – nevedia hospodáriť.

Keď neviem hospodáriť a nemám zdravý rozum, tak spravím čo? No zvýšim ceny predsa.
Keď neviem hospodáriť a mám zdravý rozum, tak spravím čo? Tak neudelím nikomu z môjho podniku ,,zlatý“ padák v hodnote 178000€. Že? (pre objasnenie: http://www.pluska.sk/spravy/z-domova/zlaty-padak-hrdu-nebol-vsetko-skladali-sme-jej-aj-byvanie.html)

Ponúkať zlé služby a zvýšiť ceny bez ochoty zlepšiť služby je proste veľmi veľmi zlé, nechutné a hlavne slovenské.

Čo môže bežný človek (teda chudák) spraviť?
Môže napísať blog, ktorý nič nezmení...

Lukáš Cabala

Lukáš Cabala

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  knihy, filmy, hudbaSociety, you crazy breedZ ciestPoéziaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

767 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Radko Mačuha

Radko Mačuha

232 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

92 článkov
Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu