Fašistické režimy, ako napríklad nacistické Nemecko pod vedením Adolfa Hitlera, po uchopení moci systematicky likvidovali politickú opozíciu. Po nástupe k moci v roku 1933 Hitler a jeho nacistická strana začali rýchlo eliminovať všetkých, ktorí by mohli ohroziť ich vládu. To zahŕňalo politických oponentov, ako boli komunisti a sociálni demokrati, ale aj iné skupiny, ktoré nacisti považovali za nepriateľov štátu
Počas druhej svetovej vojny fašistické režimy, najmä nacistické Nemecko, pokračovali v brutálnom potláčaní opozície. Opozícia bola systematicky prenasledovaná, zatýkaná, mučená a často aj popravená.
V Nemecku boli politickí oponenti, ako komunisti, sociálni demokrati a členovia odboja, zatýkaní a posielaní do koncentračných táborov. Mnohí z nich tam zahynuli. Okrem politických oponentov boli prenasledované aj iné skupiny, ako Židia, Rómovia, homosexuáli a ďalší, ktorí nevyhovovali nacistickej ideológii.
V okupovaných krajinách nacisti často spolupracovali s miestnymi kolaborantmi na potláčaní odboja. Napríklad v Československu bola opozícia prenasledovaná gestapom a mnohí členovia odboja boli popravení alebo poslaní do koncentračných táborov.
80 rokov od nástupu Hitlera: Týchto 7 vecí je s ním navždy spätých | Nový Čas (cas.sk)
Január 1933: Ako a prečo sa Hitler dostal k moci (avant-garda.com)

Podľa najnovších správ sa odvolávanie Michala Šimečku, podpredsedu Národnej rady SR a lídra Progresívneho Slovenska, stáva čoraz aktuálnejšou témou. Poslanci za Hlas-SD oznámili, že budú hlasovať za jeho odvolanie. Dôvody na jeho odvolanie sú podľa niektorých politológov pokrytecké, keďže zo štátnych peňazí profitovali aj iné politické rodiny.
Podobnosť so súčasnosťou je úplne náhodná. Scenár jasný, režisér tiež, i obsadenie postov tejto tragickej hry. Sledovači kultúry, diania, načúvajú, sledujú krajinu, vždy pripravení zasiahnuť. Samozrejme načúvajú najmä tí, čo nás sledujú za naše spoločné peniaze.
Sloboda prejavu je základným právom, ktoré umožňuje jednotlivcom vyjadrovať svoje názory a myšlienky bez zásahov štátu alebo iných osôb. V politike je sloboda prejavu obzvlášť dôležitá, pretože umožňuje otvorenú diskusiu, kritiku vlády a politických predstaviteľov, a tým podporuje demokratické procesy.
Sloboda prejavu v politike zahŕňa:
Právo na kritiku: Politici a verejní činitelia musia byť pripravení čeliť kritike a otázkam zo strany občanov a médií.
Prístup k informáciám: Občania majú právo na prístup k informáciám, ktoré im umožňujú robiť informované rozhodnutia.
Ochrana pred cenzúrou: Štát nesmie neoprávnene obmedzovať alebo cenzurovať prejavy, pokiaľ nejde o prípady, kde je to nevyhnutné na ochranu verejného poriadku, národnej bezpečnosti alebo práv iných osôb12.
Obmedzenia slobody prejavu:
Aj keď je sloboda prejavu široko chránená, existujú určité obmedzenia. Napríklad, prejavy, ktoré podnecujú násilie, nenávisť alebo ohrozujú národnú bezpečnosť, môžu byť zákonne obmedzené
Lekárske prehliadky by mali byť povinné...
a mal by na to byť zákon, najlepšie z dielne ZNZ pretože sa jedná najmä o ich zdravie. To duševné. Totižto v politike sa naozaj stretávame s rôznymi osobnostnými rysmi, a niektorí politici môžu mať psychopatické tendencie. Podľa zahraničných výskumov sa odhaduje, že 15 až 22 percent politikov vykazuje psychopatické rysy. To je už dosť vážne a vládne číslo. Takže tie prehliadky sú naozaj potrebné! (prehľad diagnóz:)
Opäť trocha poučenia. Zo života hmyzu?
Tieto slová sú často používané ako urážky, ale pôvodne mali medicínsky význam. V minulosti sa používali na označenie rôznych stupňov mentálnej retardácie:
Idiot: Označoval najťažšiu formu mentálnej retardácie, s IQ nižším ako 20.
Imbecil: Označoval stredne ťažkú mentálnu retardáciu, s IQ medzi 20 a 49.
Debil: Označoval ľahkú mentálnu retardáciu, s IQ medzi 50 a 69.
...aby tu nebola VYnútená správa
Nútená správa je proces, pri ktorom sa majetok alebo podnik dostane pod kontrolu správcu, ktorý je zodpovedný za jeho riadenie a ochranu. Tento proces sa často využíva v prípadoch, keď je majetok alebo podnik v problémoch, napríklad pri bankrote alebo pri právnych sporoch. A nech to znie akokoľvek ohrozujúco, výstražne, poplašne, je možné, že EU prestane nalievať do čiernej diery, kde sa kradne a netrestá za veľkrádeže, sprenevery, oslobodzujú sa odsúdení na základe vládnych rozhodnutí, kde vládne korupcia, zločin, porušujú pravidlá, demokracia.
Aktuálne sa diskutuje o možnosti, že Európska únia pozastaví vyplácanie eurofondov pre Slovensko.
Dôvodom je zrušenie Úradu špeciálnej prokuratúry, čo Európska komisia vníma ako narušenie demokratických noriem. Tento proces je však stále v počiatočnej fáze a zatiaľ nebolo prijaté žiadne konečné rozhodnutie.
Pozastavenie vyplácania eurofondov by mohlo mať pre Slovensko niekoľko významných dopadov:
Finančné straty: Slovensko by prišlo o významné finančné prostriedky, ktoré sú určené na rozvoj infraštruktúry, vzdelávania, zdravotníctva a iných kľúčových oblastí.
Spomalenie projektov: Mnohé projekty, ktoré sú financované z eurofondov, by sa mohli zastaviť alebo výrazne spomaliť, čo by malo negatívny dopad na ekonomický rast a rozvoj.
Zvýšenie nezamestnanosti: Projekty financované z eurofondov často vytvárajú pracovné miesta. Ich pozastavenie by mohlo viesť k zvýšeniu nezamestnanosti.
Strata dôvery: Pozastavenie eurofondov by mohlo poškodiť dôveru občanov v schopnosť vlády efektívne riadiť a spravovať verejné financie.
Ono to nie je len o špeciálnej prokuratúre. Okrem zrušenia Úradu špeciálnej prokuratúry existuje niekoľko ďalších dôvodov, prečo by Európska únia mohla pozastaviť vyplácanie eurofondov pre Slovensko:
Vysoká miera chybovosti: Slovensko má jednu z najvyšších mier chybovosti pri čerpaní eurofondov v celej EÚ. To znamená, že pri realizácii projektov dochádza k mnohým pochybeniam a nezrovnalostiam.
Korupcia a netransparentnosť: Ak sa zistia prípady korupcie alebo netransparentného riadenia fondov, môže to viesť k pozastaveniu financovania. Európska komisia kladie veľký dôraz na transparentnosť a efektívne využívanie prostriedkov.
Nedodržiavanie pravidiel EÚ: Ak Slovensko nedodržiava pravidlá a predpisy stanovené Európskou úniou, môže to viesť k sankciám vrátane pozastavenia eurofondov.
Tieto faktory môžu mať vážne dôsledky na schopnosť Slovenska čerpať finančné prostriedky z EÚ a realizovať dôležité projekty.
Niektoré z najväčších a najvýznamnejších projektov financovaných z eurofondov na Slovensku zahŕňajú:
Modernizácia železničnej infraštruktúry: Projekty zamerané na modernizáciu železničných tratí, ako napríklad modernizácia trate Bratislava – Žilina, ktorá zlepšuje spojenie medzi hlavnými mestami a podporuje ekologickú dopravu.
Výstavba diaľnic a rýchlostných ciest: Projekty ako výstavba diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R2, ktoré zlepšujú dopravnú infraštruktúru a znižujú dopravné zápchy.
Podpora vzdelávania a výskumu: Financovanie univerzít a výskumných inštitúcií, ako napríklad projekt Univerzity Komenského v Bratislave na modernizáciu výskumných laboratórií.
Zlepšenie zdravotníckych zariadení: Projekty na modernizáciu nemocníc a zdravotníckych zariadení, ako napríklad rekonštrukcia Univerzitnej nemocnice v Bratislave.
Podpora malých a stredných podnikov (MSP): Programy na podporu inovácií a konkurencieschopnosti MSP, ktoré pomáhajú zvyšovať ekonomický rast a zamestnanosť.
Tieto projekty majú významný dopad na rozvoj infraštruktúry, vzdelávania, zdravotníctva a ekonomiky na Slovensku.
Kritériá pre financovanie projektov z eurofondov sú rôznorodé a závisia od konkrétneho programu a oblasti, ktorú projekt pokrýva. Všeobecne však platí niekoľko základných kritérií:
Relevancia a súlad s cieľmi programu: Projekt musí byť v súlade s cieľmi a prioritami konkrétneho operačného programu, z ktorého sa financuje.
Kvalita projektu: Projekt musí byť dobre pripravený, s jasne definovanými cieľmi, aktivitami a očakávanými výsledkami. Musí obsahovať podrobný plán realizácie a rozpočet.
Finančná udržateľnosť: Projekt musí preukázať, že je finančne udržateľný aj po skončení financovania z eurofondov. To znamená, že musí mať plán na zabezpečenie ďalších zdrojov financovania alebo generovanie príjmov.
Inovatívnosť a pridaná hodnota: Projekty, ktoré prinášajú inovatívne riešenia alebo majú vysokú pridanú hodnotu pre spoločnosť, majú väčšiu šancu na úspech.
Partnerstvá a spolupráca: Projekty, ktoré zahŕňajú spoluprácu medzi rôznymi organizáciami, inštitúciami alebo sektormi, sú často uprednostňované.
Dopad na životné prostredie: Projekty musia preukázať, že majú pozitívny alebo neutrálny dopad na životné prostredie, prípadne obsahujú opatrenia na minimalizáciu negatívnych dopadov.
Dodržiavanie pravidiel a predpisov: Projekt musí byť v súlade s legislatívnymi a administratívnymi požiadavkami EÚ a národnými predpismi.
Tieto kritériá pomáhajú zabezpečiť, že financované projekty sú efektívne, udržateľné a prispievajú k rozvoju regiónov a celej krajiny.

Krajina kde nefungujú elementárne princípy dodržiavania pravidiel spoločnosti, túliaca sa k ruskému okupantovi, je veľmi pravdepodobné, že si nezaslúži finančnú pomoc vyspelejších krajín.
Pred nami potopa, po nás potopa, realita týchto dní a doby
Potopa kdesi číha za rohom, aby to tu zničila. Zatiaľ je na vine POČASIE akiste v spolupráci s opozíciou, médiami, štrajkujúcimi, čo tu hrajú toto nepriateľské divadlo. Toto tu zachytila tajná bezpečnostná služba čo tvrdí, že po nás potopa (nejako sa teraz nepomýlila) a rýchlo si navliekla potápačsky oblek aj s celou zbabelou suitou. Samozrejme funguje to pravidlo o tých krysách z potápajúcej sa lode. Loď je plná sľubov, preťažená a ovládaná pochybnou posádkou z prístavných krčiem, skracovancov, podvodníkov, zlodejov, niečo zo spomínaných chrobákov, deravá a hľadá záplaty. Neodľahčí sa loď, ale berú sa plechy z hornej paluby na zaplátanie deravého nefunkčného trupu lode pod čiarou ponoru. Ale aj tak vodu neustále naberá. Bude musieť naraziť na plytčinu, aby sa nepotopila. Zostanú len sťažne a národné stožiare hrdo sa týčiace z pobrežia beznádeje.
SNS chce, aby vlajka visela na každej budove, ktorú vlastní štát | TVNOVINY.sk