Budeme sa baviť o územnom plánovaní a výstavbe, takže najsamprv trocha zo stavebného zákona:
(1) Územný plán zóny sa spracúva pre časť obce, ak schválený územný plán obce ustanovuje
a) obstarať územný plán zóny pre vymedzenú časť obce,
b) vymedziť pozemok alebo stavbu na verejnoprospešné účely.
(2) Územný plán zóny ustanovuje najmä
a) zásady a regulatívy podrobnejšieho priestorového usporiadania a funkčného využívania pozemkov, stavieb a verejného dopravného a technického vybavenia územia,
b) zásady a regulatívy umiestnenia stavieb na jednotlivých pozemkoch, do urbánnych priestorov a zastavovacie podmienky jednotlivých stavebných pozemkov,
c) pozemky, ktoré sú v zastavanom území obce, stavby na stavebných pozemkoch a podiel možného zastavania a únosnosť využívania územia,
d) nezastavané pozemky za stavebné pozemky vrátane určenia pozemkov, ktoré podľa územného plánu nemožno trvalo zaradiť medzi stavebné pozemky,
e) chránené časti krajiny,
f) zásady a regulatívy nevyhnutnej vybavenosti stavieb a napojenie na verejné dopravné a technické vybavenie územia,
g) zásady a regulatívy začlenenia stavieb do okolitej zástavby, do pamiatkových rezervácií, do pamiatkových zón a do ostatnej krajiny,
h) umiestnenie zelene, významných krajinných prvkov a ostatných prvkov územného systému ekologickej stability na jednotlivých pozemkoch,
i) vecnú a časovú koordináciu novej výstavby a asanácie existujúcich stavieb,
j) pozemky pre verejnoprospešné stavby, stavebnú uzáveru a na vykonanie asanácie.
-----
Zákon č. 50/1976 Zb. (o územnom plánovaní a stavebnom poriadku - stavebný zákon)
§ 12
Podám vysvetlenie:
Hneď prvý odsek hovorí „(1) Územný plán (ÚP) zóny sa spracúva pre časť obce, ak schválený územný plán...“
Košičania vedia, že nový územný plán (2018) je vysoko v oblakoch a ešte stále prebieha vyhodnocovanie pripomienok k tomuto návrhu. Keďže plán zóny je podriadený ÚP obce, vniká paradoxná situácia, že spracovaním zóny na základe pôvodného ÚP poriadne rozbombardovaného s mnohým zmenami a doplnkami tak, že sa v tom už nedá zorientovať a viedlo to k novému návrhu (2018), môže byť takýto ÚP zóny v rozpore z novým ÚP z 2018.
ilustračný obrázok
https://horami.sk/verejnost/uzemny-plan-ke/pripomienky-k-up-ke/
Možno to nik s kompetentných na meste nevníma, že v tomto meste nedošlo k zmrazeniu stavebných aktivít a príprav až do prijatia nového ÚP mesta, čo by takáto brzda, mala byť úplne samozrejmá a čo je tu nonsens, stavia sa tu veselo ďalej a pomaly koho kde napadne. Takže zmätky v tomto meste ešte len pribudnú, k tým čo tu máme a nie hocijaké. (zahusťovačky, obchoďáky, účelové budovy, z toho zahusťovanie dopravy, zmeny dopravných kapacít, tápanie v parkovacej politike...) A tak tu máme donekonečna problémy s lievikmi v doprave v území so zúženou, stiesnenou výstavbou (Čermeľ v pokračovaní od Komenského...), konfliktnými mimoúrovňovými križovatkami bez koridorov pre peších, či pre toľko obkecávané a neustále poslancami sľubované cyklotrasy, kde je myšlienková antikoncepcia viac než evidentná, v spojení s (ne)riešením alternatívnej dopravy. Koniec koncov občianske petície, čo rašia a Rašili každú chvíľu, sú toho dôkazom a dôkazom aj o neinformovanosti občana a nespolupráce mestskej časti (MČ) s ním.
Možno téma pre interpeláciu na zastupiteľstve, možno téma na zabudnutie, čo sa zobudí znova nejakou petíciou, ako to už býva, po funuse.
Vlado Čuchran stavebný technik vo výslužbe