Na Slovensku je mnoho firiem, denne ich vznikajú stovky, ale len máloktorá sa na trhu udrží so svojím predmetom podnikania. Preto je v dnešnej dobe štandardom konkurenčný boj medzi jednotlivými firmami, ktoré bojujú o klientov rôznymi spôsobmi, ako sú napríklad reklama v médiách, použitá psychologická cena na zákazníka, aby ho prilákali k sebe. Podstatná a dôležitá vlastnosť firiem, ktoré ponúkajú klientom služby je dať klientovi bonus k nákupu ( čerešničku .) Ako to urobiť, aby to klienta potešilo ? V prvom rade je už prvotný kontakt so zákazníkom, odbornosť zamestnanca pri poradení, či poskytovaní informácií klientovi , výstup zamestnanca voči klientovi a celkový proces spracovania zákazníka.
Musíme pamätať, že nie je naším cieľom zákazníka získať na jeden nákup, ale chceme, aby nás oslovil niekoľkokrát, aby niekoľkokrát nás navštívil a prípadne aby dal o nás referencie ďalej ( svojim známym, kamarátom, rodine). Úspešný podnikateľ je ten, ktorý rozumie tomu čo robí, ktorý vie osloviť človeka, klienta, a získať si jeho priazeň. Koho si vyberie zákazník ? Príklad: v potravinách pracuje predavačka, je tam každý deň, nie že by som mal niečo voči nej, ale stojí a predáva tovar o 15 % lacnejší, ako v susednom obchode. Po návšteve druhého obchodu je tam tak isto každý deň tá istá predavačka, ale akcie či zľavy nemajú žiadne, ba sú aj drahší ako vo vedľajšom obchode. Ale keby ste videli tú ochotu predavačky, ako predáva, ako sa mi venuje, ako mi poradí, a samozrejme, ako dobre sa popri nákupe porozprávame. Tak si položte otázku, ktorý obchod budete navštevovať? Ten, kde majú lacnejšie a obsluha je na nič ?Alebo ten, kde sa na Vás usmejú, porozprávajú a pomôžu s výberom ? Ja by som si vybral ten, kde sa so mnou aj porozprávajú. Vidíte, nie je všetko len o cene. Samozrejme, nájdu sa aj takí, ktorí pozerajú práve na cenu, ale tých je minimum, a garantujem Vám, že tí aj tak raz budú navštevovať ten obchod, kde je im najlepšie. Ale podstatou toho celého je to, že ľudia, zamestnanci firiem sú tí, ktorí keď predajú seba a vložia sa do svojej prace, tak z toho majú dobrý pocit, sú hodnotne odmenení, klienti sú spokojní a firma rastie hore. Nezabúdajte, že ak založíte svoju firmu a zamestnávate ľudí, tak firmu netvoríte Vy, ale firmu a jej rast zabezpečujú zamestnanci ,,dobrí zamestnanci, verní zamestnanci" , bez ktorých by firma nebola úspešnou firmou.
Nezabúdajte na to, že ako majiteľ firmy ste boli stvorený na jej rozbehnutie, vloženie prvotnej myšlienky a stratégie a následne jej vedenie tým správnym smerom, riadenie ľudí a ich následné motivovanie za dobre urobenú a vykonanú prácu.