reklama

1. deň

A je to tu - ten deň, keď nám skončili prípravné aktivity a ideme bádať, skúmať, pozorovať, zapisovať, fotiť, ....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Dnešný článok mi pomáhajú písať deti, pretože v piatich skupinách má každý svoju úlohu, ktorá sa bude počas pätnástich dní striedať, aby si každý vyskúšal, aké je to byť FOTOGRAFOM, ZÁHRADNÍKOM, MERAČOM alebo IT ODBORNÍKOM. Dnes sa tu ale objaví viac postrehov, pretože niektoré deti v škole neboli a ich úlohu museli zastúpiť členovia jednotlivých tímov.

Včerajšie rozdelenie do tímov sa nieslo v znamení spolupráce. Každý žiak si vylosoval obrázok s úlohou, ktorú bude plniť vo svojom tíme ako prvú. K obrázkom boli priradené čísla, aby sa žiaci vedeli "poskladať" do piatich skupín. Keďže nás je v triede 18, pristúpila som na možnosť zapojiť sa a byť súčasťou jedného z tímov, aby na to neboli dve deti samé.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tímy si potom vymysleli svoje mená, nakreslili logo, nalepili fotografie členov skupiny a vymysleli si piktogramy k jednotlivým úlohám. Vznikli nám tak v triede Lokovci (podľa postavičky Loka), Wanderovci (podľa postavičky Wandera), Ďuríkovci (podľa postavičky Ďurka), Hedkovci (podľa postavičky Hedky) a Beatboyci (podľa postavičky Beatboya). Plagáty ešte nemáme dokončné, dnes sme na ne dopisovali rastlinku, o ktorú sa budeme starať a zajtra dorobíme cenovú kalkuláciu, v ktorej si zhrnieme náklady na celý projekt.

Každý tím mal za úlohu nasadiť vylosovanú rastlinku a jej semienka do troch nádob. Jedna nádoba bude mať dostatok svetla a vody (takéto nádobky sme dali na okenný parapet), druhá nádoba bude mať dostatok svetla, ale žiadnu vodu (nádobky poputovali tiež na parapet) a v tretej nádobke budeme pozorovať rastlinky, ktoré majú dostatok vody, ale nemajú svetlo (takéto nádobky sme zavreli do skrine).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

To by som nebola ja, keby som deťom popri činnostiach nezadávala "záludné otázky". Napríklad: Koľko nádobiek bude celkovo na okennom parapete? Koľko hráškov si nachystáš, ak máš dať do každej nádobky tri? Nájdeš v triede najtmavšie miesto? Koľko fotiek dnes urobíme, ak každý odfotí svoje tri nádobky?

Správne odpovede samozrejme po chvíľke počítania a rozmýšľania prišli. Mám to ja ale šikovné deťúrence.

Sme Kozmix trieda! Na fotke s obrovským metrom a milými osôbkami z NO Edulab.
Sme Kozmix trieda! Na fotke s obrovským metrom a milými osôbkami z NO Edulab. (zdroj: fotoarchív Edulab)

A teraz už postrehy z prvého dňa - sadenia semienok:

Lokovci (aj keď úlohu IT odborníka zastávam ja - pani učiteľka, zaujímal ma názor dievčat):

Danka: V skupine sme dve (dnes), ale inak sme tri. Tretia je naša pani učiteľka, ale dnes pomáhala aj ostatným skupinkám.
Zorka: Páčilo sa mi to, aj keď sme boli len dve (asi sme sa aj menej hádali...)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďuríkovci:

Hanka M.: Vysypali sme si semienka. Konečne sme začali sadiť. Spolužiačka omylom poliala všetky nádoby.

Wanderovci (dnes im chýval IT odborník Ondrík, tak ho zastúpili dievky):

Andrejka: Urobili sme chybu - poliali sme semienka, ktoré sme nemali. Úloha sa mi páčila, občas sme sa hádali.
Sofka: Bolo to super. Najlepšie bolo hádzanie semienok do hliny a polievanie.
Natálka: Bavilo ma to, bolo to ľahké.

Beatboyci:

Tarka: Dnes som sa naučila chrániť prírodu. Trošku sme sa hádali o semienka. Celý pokus sa mi páčil.

Hedkovci:

Paulínka: Páčilo sa mi, ako sme do nádob dávali vatu, lebo vata je jemná. Páčilo sa mi, že sme si losovali nádobku, náplň a semienka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som rada, že si tímy vedia zhodnotiť, čo urobili dobre, čo sa im páčilo, čo nepáčilo, čo sa nepodarilo a dalo by sa urobiť inak. Zajtra uvidíme...

1. deň - Sadenie semienok a práca na plagátoch jednotlivých tímov
1. deň - Sadenie semienok a práca na plagátoch jednotlivých tímov (zdroj: fotoarchív Edulab)

Veľmi sme sa pobavili, keď sme hľadali miesto, resp. správnu pozíciu fotoaparátu, z ktorého budeme každý deň fotiť. Pobavte sa tiež:

Prvý pokus - fotoaparát na stole.
Prvý pokus - fotoaparát na stole. (zdroj: Daniela Stančíková)
Druhý pokus - fotoaparát na rolke samolepiacej tapety.
Druhý pokus - fotoaparát na rolke samolepiacej tapety. (zdroj: Daniela Stančíková)
3. pokus - neuveriteľné, vyrástol nám tučniak.
3. pokus - neuveriteľné, vyrástol nám tučniak. (zdroj: Daniela Stančíková)
4. pokus - mohlo by byť
4. pokus - mohlo by byť (zdroj: Daniela Stančíková)
5. pokus - naklonená rovina, ale nebude vidieť rastlinku, keď narastie
5. pokus - naklonená rovina, ale nebude vidieť rastlinku, keď narastie (zdroj: Daniela Stančíková)
6. pokus - TO JE ONO!
6. pokus - TO JE ONO! (zdroj: Daniela Stančíková)

Do skorého čítania!

Daniela Stančíková

Daniela Stančíková

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som učiteľka v základnej škole a so svojimi druhákmi som sa zapojila do zaujímavého projektu o tom, aké musia mať rastlinky podmienky na to, aby dobre a rýchlo rástli. Svoje pozorovania v skupinách budeme pravidelne dokumentovať a zverejňovať práve na tomto blogu. Príjemné čítanie! Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu