Nad podobnou problematikousa už zopár dní zamýšľam. Chystám prejedného klienta komplexnejšiu kampaň, tak riešim rôznemožnosti. Prednášky na Daily Webe sa tiež venovali podobnejproblematike. Keď k tomu pridáme moju zvedavosť a časmomentálne trávený na Facebooku, musí byťz toho príspevok.
V príspevku sa budemvenovať iba Facebooku, ktorý je momentálne dosť In.Jeho možnosti ma nadchli. Najprv niečo Facebooku všeobecne, pretých ktorý ho zatiaľ nepoznajú. FB(Facebook) mamomentálne cca. 80 500 prihlásených užívateľovzo Slovenska. Pre porovnanie v septembri ich bolo 64 000. PrincípFB je taký, že tu máte nahádzanýchnejakých priateľov, každý má svoj profil...Dajú sa tu robiť rôzne veci, ťažko to opísaťvšetko, pre propagáciu je podstatné to, že priateliavidia čo tu robíte.
Radšej prejdem ku konkrétnym formám propagácie. Všimol som si, že reklamasa tu zobrazuje prostredníctvom Etargetu, čo je samozrejmeefektívne. FB má však aj vlastnú formu pay perclick, ktorá sa dá ešte presnejšie zacieliť nakonkrétneho človeka podľa jeho profilu. Táto forma bymala byť dosť efektná. Na druhej strane som sa stretol užaj s firmami, ktorým sa to neosvedčilo. Kde bola chybaneviem, poznám však aj opačné názory. Tentosystém v podstate poznám dlho.
To čo ma nadchlo je, žefirma si tu môže vytvoriť vlastnú stránku.Prostredníctvom nej môže komunikovať zo svojimiklientmi. Môže tu písať o novinkách,uverejňovať fotky, videa, diskutovať, proste udržovať vzťahy.Dá sa všetkým naraz poslať rôzne informácie.Srandou je, že keď sa niekto pridá do k sympatizantom tejtostránky uvidia to všetci jeho priatelia. Čo znamenásilnú reťazovú reakciu, keď sa bavíme o párdesiatkach priateľov sú to neuveriteľné čísla.Keď máte prihlásených 10 ľudí, vie ovás niekoľko stoviek, a z nich sa prihlásia ďalší...Príkladom je stránka Balaž-Hubináka z rádiaFM. Majú momentálne do 600 ľudí ešte predtýždňom ich bolo okolo 200. Je to pyramídováhra v podstate ;) Dobré je udržovať si s nimi vzťah. Keďja mám 20 nových priateľov, ktorý nevedia, žesom členom a ja zareagujem na niečo, hneď sa im to zobrazí.Je to úžasný nástroj pre firmy. Už som sivšimol viac firiem, ktoré to využívajú.Dokonca viem o PR agentúrach, ktoré to robia presvojich klientov. Ďalšou veľmi podobnou formou je vytváranieskupín, akože krúžky, triedne, záujmové...Princíp je v podstate rovnaký, len nie je vytvorenáako stránka, ale „reálny“ užívatelia juvytvorili. Úplne ma odrovnal fanklub deduška z reklamy naT-com. Tento má už tisícku členov. To, že sa ichpočet sa od včera zvýšil o viac ako stovku, jefascinujúce. V skupine je nástenka, fotky, výrokydeda, spoty... Dokonca T-com daroval „nenápadne“ MP3prehrávač členom, ktorý sa zapoja do nejakýchaktivít na FB.
Zvyšujúci početužívateľov FB a možnosti ktoré ponúka, súnovým nástrojom, ktorý budú môcťmarketéri využívať. Ty čo nezaspia na vavrínoch,môžu z toho pekne vyťažiť.