Pay Per Click

Prečo Pay Per Click určite áno?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Systémy Pay Per Click (PPC) sú založené na tom, že klient platí iba za ľudí, ktorý prišli na jeho internetovú stránku. Tieto systémy sa najčastejšie a najefektnejšie používajú v kontextovej reklame. Táto spočíva v tom, že Vaše odkazy sa zobrazujú len na stránkach, ktorých obsah s nimi súvisí, alebo na prvých miestach vo vyhľadávačoch pri zadaní kľúčových slov. S ostatnými druhmi reklamy sa to v efektivite nedá porovnať. Priemerná cena kliku v slovenských PPC systémoch je cca 3,-. Keď prirátame mesačnú správu tejto kampane profesionálnou firmou, tak za 6 000,- máme na svojej stránke cca 1 000 ľudí. Každý z týchto ľudí sa už pred prečítaním odkazu zaujímal o niečo súvisiace a klikol až po prečítaní odkazu, ktorý ešte bližšie špecifikuje čo mu ponúkame. Efekt z takejto reklamy je oveľa vyšší ako, keď jedným bilboardom za cca 5 000,- Sk mesačne oslovíme tisícky okoloidúcich a na to aby sme dosiahli aspoň nejaký efekt ich musíme mať pár, možno aj desiatok. Rádia, regionálne ceny spotov od 300,- až po 1000,- a celoplošné niekoľko násobne vyššie. Na efektívnu kampaň treba viac ako 30 vysielaní. Letáky 3-10 korún za kus plus roznos. Na dosiahnutie efektu ich musíme pár možno aj tisícov rozniesť. A printy najdrahšia forma propagácie(údajne). Samozrejme o televízii sa v týchto cenových pásmach ani nemusíme baviť. Každý si to určite vie dať do pomeru či je efektnejšie oslovovať dôchodcov, keď predávam skateboardové oblečenie alebo platiť za ľudí, ktorý chodia na stránky o skateboardoch, vyhľadávajú ich vo vyhľadávačoch a potom kliknu na náš odkaz. Bol by som rád, keby tento "ne"pomer potvrdila nejaká oficiálna štúdia aj na Slovensku. Je ťažké vysvetľovať to klientom, lebo vedia, že každý si chváli len svoje. Viem však z praxe, že tí, ktorí uveria, bývajú spokojní (aspoň tí čo uveria mne;))

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa Forrester Research sa stane v Europe v najbližších rokoch reklama vo vyhľadávačoch najdominantnejšou online reklamou a investície do online reklamy všeobecne stúpnu niekoľkonásobne. V Amerike predstavujú investície do PPC systémov 40% objemu celkovej online reklamy.

Peter Dendis

Peter Dendis

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek, ktorého baví to čo robí a chce sa o to podeliť aj s ostatnými. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenáosobný rozvojknihyprivat equity...cestovanieakcieSúkromnéManažmentMarketing

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu