Prijímateľa sme rôznymi komunikačnými kanálmi ovplyvňovali pri jeho nákupnomsprávaní. Dnes klesá vplyv klasických médií. Celosvetový náklad novín od svojhovrcholu v roku 1987 klesá v roku 2006 to bolo až o 2,7% čo je najviac v histórii.Väčšina veľkých printov má už svoje spravodajské portály, ktoré sa tešia veľkejnávštevnosti. Pre čitateľa je výhodnejšie ísť na stránku, kde sú informáciečerstvejšie, lepšie zoradené a môže si pozrieť aj staršie. Avšak majiteliaprintových média sa svojej papierovej formy nechcú vzdať, kvôli nízkym cenáminzercie na internete porovnaní s printami. Celosvetová počúvanosť rádií za rok2006 klesla o 8,5%. Sledovanosť televízie tiež zažíva radikálny pokles. Ľudiaúž nemajú čas ani priestor na obmedzenia, ktoré tieto média prinášajú. Nainternete si nájdem všetky informácie, ktoré potrebujem. Novinár nemôže byť vkaždej mieste na svete, ale kde sú ľudia , tam sú aj potenciálny blogeri. Onimôžu informácie podať z prvej ruky. Podľa štatistík sa každého pol roka zdvojnásobípočet blogov. Ľudia si už nenechajú púšťať rôznu hudbu podľa nálady nejakéhomoderátora. Jednoduchšie je si stiahnuť svoju vlastnú napr. formou podcastu,alebo si ju kúpiť priamo na nete. Na You tube si denne pozrie video 100 000 000ľudí. Časopis Time vyhlásil za osobnosť roka užívateľa internetu, pre jehovplyv na svet. Z jednosmerného prijímateľa reklamných posolstiev sa stáva zrazutvorca týchto posolstiev. Takto to fungovalo odjakživa, keď jedinýmkomunikačným kanálom bolo odporúčanie od "suseda", až kým náš nezačalineobjektívne ovplyvňovať zo všetkých strán. Dnes sa táto doba vraciaspäť.
Čo s tím spravíme???
You tube, už začali využívať firmy vo svojom komunikačnom mixe. Niektorýľudia z televíznej branže aj tu našli príležitosť. Jedna z možností je vytvoriťkvalitné dielo, pustiť ho voľne do obehu a ťažiť z toho, že hlavný hrdina savozí v škodovke a nosí obuté topánky od Baťu. Keď to bude mať sledovanosť firmyto rady zaplatia. Do podcastov sa vsúvajú reklamné bloky. Tarantula.sk napr.dáva províziu ľuďom, ktorý majú na svojej stránke alebo blogu umiestnený odkaz,ak si niekto objedná ich služby po prekliku. Možnosti sa dá nájsť mnoho. Jednuvec však treba mať na pamäti. Z človeka, ktorý mohol ovplyvňovať iba svoju sociálnusieť, sa stal silný "informačný nástroj", ktorý dokáže svojeskúsenosti a zážitky podať veľmi rýchlo, veľkému počtu ľudí. Preto je terazveľmi dôležite, viac ako kedy pred tým, predávať kvalitný výrobok, za správnucenu, na správnom mieste a správnemu užívateľovi. A ak si niekto myslí, že Slovákovsa to netýka, nech sa zobudí a poobzerá okolo seba.