Spať na článok
Písmo: A- | A+

Diskusia k článku: Robí si z nás Dopravný podnik Bratislava srandu?

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
85 príspevkov

  • dick riddick
    Minule som isiel v buse a sofer mal vzadu na kabine nalepenu mapu liniek z roku 2000. Zistil som, ze vtedy chodilo snad trikrat viac liniek ako teraz, napriklad len cez Novy most asi 10. Slovensko je ale krajina zazrakov, takze cim viac ludi v BA zije, tym menej liniek budeme mat. A to s tymi prazdninami je tiez dobre, zaujima ma, ktora mudra hlava prisla prave na datum 19.9.
    • Samo Muránsky
      Blog
      Dakujem pekne, do roku 2000 sa nechcem ani priblizit. Ano, 10 liniek cez Novy most, ale s intervalmi typu 20 minut. Cize 10 nepouzitelnych liniek. Super.
      • dick riddick
        Co znamena nepouzitelna, resp. do kolko minut musi mat interval, aby bola linka pouzitelna? Podla mna jedina linka, ktora sa odvtedy intervalovo zahustila je 93ka. Nehovoriac o tom, ze sa linky stale skracuju, takze mas mozno kratsie intervaly, ale prestupujes viac.
        • Samo Muránsky
          Blog
          Presna definicia samozrejme neexistuje. Prestupujes naozaj viac, ale takmer vsade sa dostanes na max dva prestupy, co je podla mna akceptovatelne. Priorita je aby preprava bola mozna kedykolvek a rychlo, nie aby sa jazdilo priamo. Aby bolo jasne, do casu na prepravu nepocitam len cas od nastupu do prveho vozidla po vystup z posledneho vozdila, ale aj tieto casy: a) Ak ide o cestu do miesta nejakej vopred planovanej aktivty (potrebujem byt niekde v nejaky cas), cas ktory tam stravim medzi casom vystupu z vozidla a zaciatkom danej aktivity (casom kedy tam musim byt). b) Ak ide o cestu, ktoru nastupujem okamzite (t.j. prave som sa rozhodol ist do XYZ a potrebujem tam byt co najskor), cas kym nastupim do prveho vozidla. Mne totizto absolutne nepomoze ze idem priamo a len 20 minut (namiesto povedzme s prestupom 23 minut) ak potom v cieli preslapujem 15 minut, lebo neskor som prist nemohol (dalsie mozne spojenie by ma dopravilo velmi neskoro). Intervaly na petrzalskych linkach su dnes ovela lepsie ako boli v 2000.
          • dick riddick
            No to je vsetko pekne, ale stale pises o tom, aka by bratislavska MHD mala byt, a nie aka v skutocnosti je. Ten tvoj sen plny "ak" a "keby", ze vystupim z jedneho spoja a minutu cakam a pride dalsi je pekny, ale mozes ho ist snivat do ineho mesta, nie do BA (napriklad niekde kde maju nosny dopravny system, napr. metro). Alebo ty si si v tomto novom navrhu snad vsimol nejake posilnovanie intervalov? BA nie je take velke mesto, ze by nemohlo mat niekolko nosnych liniek, ktore by obsluhovali jeden koniec mesta s druhym, ved nakoniec kedysi ich bolo dost (napr. 112, 118, 119, 117,...) a nikomu to nevadilo, teda okrem DPB, ktory si povedal, ze sak viac kratkych liniek = viac pouzitych listkov = viac prachov pre nas. A to tvoje tvrdenie, ze intervaly su dnes ovela lepsie, mas aj nejako podlozene, alebo iba svojou pamatou? Lebo vtedy si mal tak 7-8 rokov... A pravda to asi nie je uz len preto, ze vdaka viac linkam, tie casto chodili velky usek paralelne (napr. 81 a 93 alebo 96 a 85 a 50), takze sa intervaly skracovali.
          • tt.

            prestupovanie

            Rozumiem ze pre mladych a zdravych ludi je lepsie cestovat kratsie s viac prestupmi. Ale napriklad ja som mamicka ktora obcas niekam cestuje s kocikom. A kedze nie su vsetky autobusy nizkopodlazne (a elektricky a trolejbusy vobec) tak preferujem ist vsade priamo. Inymi slovami, pokial by som mala niekde jedenkrat alebo nebodaj dvakrat prestupovat, tak to si radsej zabezpecim odvoz autom. Viem si predstavit ze su aj ine ktegorie ludi (napr invalidi) ktori to vidia rovnako. Ale vylucit z prepravy taketo kategorie ludi by nemalo byt cielom. Tiez aby sa dalo fungovat s prestupovanim, museli by byt na to pripravene poriadne zastavky, mnohe aj dopravne uzly su poddimenzovane, ludia sa tlacia na malom ostrovceku na ktory sa plna elektricka urcite nevojde (Trnavske ci Racianske myto, ved si to predstavte ako tam vystupia 2 plne elektricky ludi...). No a napokon sa mi nepaci ze stale viac treba prestupovat ale najlacnejsi listok je neprestupny. Preco by niekto kto za tych 15 minut stihne (a musi) prestupit si musel na tych dokopy 5 minut cestovania kupovat listok za skoro Euro? Kym ten kto ma stastie ze mu ide linka kam potrebuje iba nastupi a vezie sa 15 minut vkuse a este aj plati menej? Proste reforma moze byt ale ma sa riesit komplexne a nie iba zoskrtat linky (a to hovorim ako Petrzalcanka a uznavam ze je to tu lepsie ako bolo, este keby tu 95-ku konecne potiahli cez Ovsiste, ved tie 2-3 minuty by uz nikoho nezabili a my by sme sa dostali k centru blizsie ako len k Eurovei).
            • Samo Muránsky
              Blog
              • tt.
                • Samo Muránsky
                  Blog
  • Muchotrafka
    Ja by som sa aj zasmiala, keby som vedela, ze rusenie alebo zmena niektorych liniek je for. Napr. autobus c. 78, chodi natrieskany z Dolnych Honov kazdy jeden, mimo skolskych prazdnin, lebo zvacsili interval. Mohol by kludne chodit castejsie, nie, bude chodit 3x za hodinu alebo kolko...cize uz na konecnej sa ludia donho nenatrepu.... Redukcia linky c. 74, cez vikend chodi az 2x za hodinu, tak to asi podla DPB nemusi chodit vobec ze ano. Som zvedava na redukciu linky c. 67, ktora cez vikend ide 2x za hodinu, cez normalny den 3-4. Hlavne, ze zvysime cestovne, vsak ludia to nejak predychaju...Uz teraz velakrat cestujeme do roboty v narvatych spojoch, ktore su v dezolatnom stave, ze niekedy je odvaha do toho hrdzaveho prehniteho autobusu nastupit. Ale platime, lebo vsetci asi dufame, ze raz sa situacia obrati a nieco sa zmeni..Keby som mohla chodit do prace peso, tak chodim.
  • medvedikčistotný

    Veď, čo majú robiť,

    keď peniaze stačia akurát pre manažment a administratívu. Nezostáva nič iné, len to ostatné zrušiť. Nebojte sa, oni si to zas pekne všetko zdovodnia. Mňa náhodou minule aj celkom presvedčili, že keď mi zrušia 30 min. lístok , vobec nejde o zdraženie cestovného. Veď si možem kúpiť hodinový a to je jasné, že ten musí byť drahší.
  • brebo

    Na bicykli po BA samovražda

    Horor ! ČVasti cyklotrás v meste sú porobené, končia značkou s preškrtnutým byciklom a hnevom cyklistov: do... a teraz kade aby ma niekto nezabil. To je realita. Myslím teraz na cyklotrasy v meste. Skúste prejsť z Ružinova do centra na bicykli a porazí Vás buď niekto na ceste a to doslova, alebo si to odnesie Vaša psychika. Pritom časť cyklotrasy po prístavnej je urobená pekne, preštrikovať sa na ňu okolo Baumaxu je problém, skúšal som to popod tie estakády a nájazdy na prístavný most a skoro som spadol do jám alebo uviazol v slepých pascách. Takže páni zo zastupiteľstiev a magistrátov a mestských častí, boli by ste takí láskaví a urobili niečo pre občanov, okrem toho že nám zvýšite cestovné v MHD a zrušíte za jednu A4 liniek. A nezabudnite si dať prémie a zvýšiť platy.
  • trasochvost

    Záleží od cyklistov a ľudí, ktorým

    záleží na riešení chaotickej a nebezpečnej dopravy v BA, ale aj inde. Myslím, že čím viac bude cyklistov, a budú aktívnejší aj v presadzovaní cyklistickej veci, tak sa potom podarí vybudovať cyklochodníky, zmeniť zákony atď. Ako si všímam, tak značný podiel na rozvoji cyklistiky v SR majú obchody, ktoré v poslednej dobe viacej propagujú predaj bicyklov ako pred pár rokmi - väčší dopyt umožňuje vznik nových cyklo-obchodov, napr. siete predajní bicyklov zn. Favorit. A následne sa na cestách/chodníkoch objavuje viac cyklistov ...
  • milbel

    Amatéri vs zlodeji

    Návrh na zredukovanie liniek je podvod to len nové amatérske vedenie chcelo ukázať že pracujú. Ja som tam nenašiel l. 93, 95 to sú neskutočne nevyťažené spoje, áleeee sú preferované, lebo si to niektorí p. poslanci metského zastupiteľstva tak prajú. Môžem potvrdiť prepúšťa sa ale pozor ako!!! Výpovede dostali prevažne zamestnanci kt. v DPB pracujú 25 až 30 rokov majú nad 50r ale hneď na ich miesta boli prijaté nové prevažne mladučké dievčatá. Riaditeľ a- bus dopravy p. Derkay prepustil svoju starú sekretárku ale hneď prijal mladú pipenku vlastne svoju milenku. Tento pán chodí do práce denne na 1 hodinu - tak to už robil aj keď bol gen. riaditeľ a berie nehorázne peniaze za nič nerobenie. Generál. riaditeľom sa stal p. Belfi, ktorý nevie o doprave nič.Len taká malá perlička - ukázali mu návrh prepravných grafikonov a on sa opýtal že čo to je?? Keď mu to vysvetlili povedal, že to ho nezaujíma - ma na to ľudí. A ešte k prepúšťaniu - všade aj v TA3 p. BALFI povedal, že vodičov prepúšťať nebudú - už vtedy vedel,že klame. Na jednej porade sa vyjadril , že treba vodičov selektovať / toto slovíčko používali aj jednotky SS /. Preto za vedúcich pracovníkov ponechal 66 ročného J.T. bývalého komunistu kt. pred r.1989 nemal problém bonzovať na ŠTB ale v DPB doteraz ako kopa ďalších komunistov prežíva pritom je to arogantný despota s primitívnym jednaním. Ďalší je vedúci 3. kolóny v podstate taký istý hajzlík ako J.T. Podotýkam, že títo dvaja páni nemajú na svoje funkcie primerané vzdelanie ale sú to kvalitný ***** arogantní hulváti kt. podriadených- teda vodičov považujú za kus hovna!!!! Ako sa p. BALFI vyjadril takých by potreboval ešte aspoň osem. A ako budú vodičov selektovať teda vlastne prepúšťať. Len tento týždeň niekoľko desiatok vodičov dostalo zápisnicu o porušení pracovnej disciplíny za takéto priestupky respektíve dopravné nehody aj niekoľko mesiacov či rokov staré. / rozbitie spätného zrkadla, akákoľvek dopravná nehoda bez zranenia aj s minimálnou škodou, 2 nehody za rok aj keď z minimálnou škodou s upozornením, že ďalšia škoda je okamžitá výpoveď!!! Niektorých vodičov už aj protizákonne prepustili.40% nehôd pritom je spôsobených arogantnosťou iných vodičov - myšičky bach na brzdu a vodič a-busu nemá šancu zastaviť ale je to jeho vina ???? DPB je poistená aj vodiči majú poistky / - podotýkam toto všetko nie je por.prac. disciplíny to sa len vedenie dohodlo , že na vodičov musia urobiť psychologicky nátlak a nahnať im strach zo straty práce aby ich nenapadlo proti aj despotickým príkazom a nariadeniam protestovať jednoducho držať hubu a krok. Smutne je, že odbory so všetkým súhlasia ale to je už v DPB tradícia- veď pán predseda odborov je plateným zamestnancom DPB a prečo by riskoval taký super flek ??? Všetci zamestnanci majú od 01.07.2011 zákaz komunikovať s médiami, ak by tento príkaz zamestnanec porušil bude okamžite prepustený !!!! prečo asi ???? Vysvetlím ešte prečo / amatéri vs zlodeji /DPB už niekoľko rokov ma vo vedení ľudí ktorí vôbec doprave nerozumejú sú to len politiky nominanti ktorí všade kde boli vo vedení, tak ten podnik skrachoval alebo sa dostal do neskutočného zadlženia ale pritom dokázali veľmi úspešne zhodnotiť svoj majetok a majetok rodinných príslušníkov ktorí samozrejme tiež pracovali na vedúcich postoch. Pracujem v DPB viac ako 25 rokov celú túto dobu sa musím prizerať na zlé neekonomické dopravné rozhodnutia diletantov, ktorí ale na druhej starne beztrestne rozkrádajú a žiaľ bude to takto pokračovať ďalej. Už 2x som p. Ftáčnikovi navrhol stretnutie ale s radovým zamestnancom on nerokuje!!!!

SME si všimli

Ako CIA hľadala Archu zmluvy – Donald Trump odtajnil dokumenty

Vladimír Benčík

Ako CIA hľadala Archu zmluvy – Donald Trump odtajnil dokumenty

Príbeh ako z thrilleru - CIA na diaľku odhalila polohu Archy zmluvy

  • 4. apr
  • Páči sa: 19x
  • Prečítané: 1 067x
  • 1
Zavraždený Marek bol stelesnením slušného človeka

Jozef Foltýn

Zavraždený Marek bol stelesnením slušného človeka

Marek Glodič bol ten najslušnejší človek akého som v živote stretol

  • 3. apr
  • Páči sa: 127x
  • Prečítané: 3 407x
  • 4
Včelárske tradície a zvyky na Slovensku

Matúš Radusovsky

Včelárske tradície a zvyky na Slovensku

Bohaté včelárske tradície Slovenska – od historických postupov po súčasné metódy odovzdávané z generácie na generáciu.

  • 26. mar
  • Páči sa: 6x
  • Prečítané: 405x
  • 0
O Západnom brehu...

Dávid Polák

O Západnom brehu...

...alebo o Judei a Samárii, ako tomuto územiu niektorí hovoria, sa veľa rozpráva, ale oveľa menej naozaj vie.

  • 7. mar
  • Páči sa: 18x
  • Prečítané: 1 043x
  • 2
John Portasik (Ján Portášik) - Príbeh (ne)obyčajného človeka

Miloš Majšík

John Portasik (Ján Portášik) - Príbeh (ne)obyčajného človeka

Životný príbeh chalana, potomka slovenských prisťahovalcov do USA, ktorý napriek svojej chorobe šiel za svojím cieľom.

  • 27. feb
  • Páči sa: 43x
  • Prečítané: 2 291x
  • 1
Hlava XXII v štátnom IT

Marcel Rebro

Hlava XXII v štátnom IT

Spolu s "katastrálnym vírusom" skvelá kombinácia ako stráviť pracovný deň v nekonečnom cykle

  • 17. feb
  • Páči sa: 106x
  • Prečítané: 2 155x
  • 2

Hlavné správy zo SME.sk

Fico brojil proti pandemickým opatreniam. Jeho koalícia schválila amnestiu za ich porušovanie

Ján Krempaský

Fico brojil proti pandemickým opatreniam. Jeho koalícia schválila amnestiu za ich porušovanie

Koalícia navrhla odškodnenie, ktoré bude štát stáť viac ako päť miliónov eur.

  • 55m
Pridala sa Čína na stranu Ruska? Čo ukázalo zajatie čínskych vojakov na Ukrajine
Prevrat sa deje na Úrade vlády (komentár)

Peter Tkačenko

Prevrat sa deje na Úrade vlády (komentár)

Bödör prišiel na ÚV, aby si na to zvykol on aj my.

  • 3h
Šéfredaktorka v Aréne: Fico si myslel, že Danka už upratal, podcenil jeho charakter
reklama