Vladimír Benčík
Ako CIA hľadala Archu zmluvy – Donald Trump odtajnil dokumenty
Príbeh ako z thrilleru - CIA na diaľku odhalila polohu Archy zmluvy
Presne to mi padlo do oka
"Osobne odporúčam túto situáciu riešiť tiež šalamúnsky, zostať v ľavom pruhu ale nejsť rýchlejšie ako vozidlá v pravom pruhu." Nebude to v rozpore s ustanovenim, ze vozidlo v lavom pruhu je povinne uvolnit tento pruh rychlejsie iducim vozidlam, ktore sa dovalia zozadu? :P Uprimne, zahranicie to ma vyriesene logickejsie.problem na Lovensku je v tom
ze na tzv. ZIP treba mat aj IQ vysie od hupacieho koníka u vaecsieho percenta populacie! To bohuzial v krajine kde voli spravnym Smerom 40% ludi necakajte! ;-)zipsovanie
ako sa to NEma robit, vidno kazdy den na vyjazde na pristavny most smerom od baumaxu. na konci sa dva pruhy zbiehaju do jedneho (praveho), ale mnozstvo vodicov v lavom pruhu sa zacina "zipsovat" uz niekde uprostred a vznika pekny chaos.Ešte,
lepší chaos je pod prístavným mostom v smere do Biskupíc od 16-18h tam je to priam ukážka arogancie a neznalosti dopravných predpisov. Namiesto ranného merania rýchlosti v tomto smere by policajti tam mali byť v dobe špičky a umravňovať a nie buzerovať ľudí keď prekročia rýchlosť o 5km, ale to by som chcel asi veľa.Zipsovanie sa nerobí tam,
kde sa zbiehajú dva jazdné pruhy, ale iba tam, kde je v jednom z nich prekážka. Ak sa pruhy zbiehajú, prednosť má ten, kto ide v priebežnom pruhu (ak nie je zrejmé, ktorý je priebežný, tak má prednosť ten, čo ide v pravom pruhu). Taký je predpis. Realita síce býva taká, že v špičke vodiči v priebežnom pruhu púšťajú tých ostatných, ale nie je to situácia na zipsovanie.Ha ha
V BA je to niekedy fakt na zaplakanie keď autá stoja v jednom pruhu až do križovatky a vedlajší pruh je prázdny ! Cesta od tesca Lamač smerom do Lamača.Nie vždy je zipsovanie
resp. jazda až po miesto spájania pruhov, v prospech priepustnosti. Keby sa situácie znalí vodiči včas zaraďovali do pravého , miestom zúženia by už prechádzal len jeden konsolidovaný pruh a išiel by plynulejšie. Takto musia oba pruhy zastať a po jednom sa sprava - zľava púšťať, čo stojí čas.. Lenže, samozrejme, nikto sa dobrovoľne nebude sám správať takto racionálne, keď viem že sa tak nesprávajú všetci. Napr pri výjazde z einsteinky na prístavný (viem, to me je zipsovanie ale zbiehanie, ale princíp je rovnaký) nastáva toto dvakrát za sebou, lebo keď prejdú prvým zúžením, musia za zase skonsoôlidovať s pruhom prichádzajúcim sprava - z dolnozemskej a potm sa uchádzať o miesto v hlavnom dvojpruhu mosta. Ale sú aj lastovičky: Včera som zažil pri prvej križovatke z Apolla do mesta, že z dvoch pruhov, ktoré idú k eurovei, bol ľavý plný a v pravom stáli na svetlách snáď 4 autá. Šoféri sa proste už na predposlednej križovatke predradili do prúdu, v ktorom budú pokračovať za svetlami. lebo do eurovey už potom odbočuje len jeden.No nemáš úplne pravdu
ked autá nejazdia 1 m za sebou a majú dostatočné rozostupy je to pohoda aj za nezastavovania. No a môj spomínaný prípad a je takých viacej, hovorí o tom že ak vyplnia len jeden pruh a stoja na semafore, zapratajú aj predchádzajúcu križovatku.Jasné, nemám úplnú
pravdu, viem, veď aj píšem, "nie vždy..." Funguje to len pri istej hustote premávky, a samozrejme, zle je, ak by to malo blokovať prejazd predchádzajúco križovatkou. Hlavne ale, nemá zmysel ak sa tým riadi len jedn človek. Zipsovanie je spôsob, ktorý zaručí, že nakoniec prejdú zúženým miestom všetci, takže má svoje miesto v zákone. To čo píšem, je vlastne zazipsovanie sa vopred, ak to situácia dovolí.Prekážka?
Je to ešte prekážka, keď to je riadne označené? Zdalo sa mi, že si to už raz na svojom blogu rozoberal, a naozaj, našiel som: http://drahovsky.blog.sme.sk/c... Tam si končil záverom, že povinnosť používať zips v prípade, že ide o zbiehanie pruhov (kde je zrejmý priebežný pruh), nie je (i keď je to rozumné praktické správanie).Šalamúnsky je tá rada na konci
článku. Ak pôjdem takou istou rýchlosťou ako vedľajší pruh, mal by som mať jedno a to isté auto vedľa seba. Ak sa o niečo posuniem v rade vpred, už som išiel rýchlejšie. Okrem toho úplne vypadla výhoda akumulácie vozidiel do oboch jazdných pruhov aj výhoda rýchlejšieho prechodu okolo prekážky. Načo by som to teda robil?? Ďakujeme za takúto radu!! :-)správne riešenie
by bolo nedávať tam zákaz predbiehania a dať tam príkaz zipsovania. Ale na to naši orgáni ešte nedorástli.Suhlas
Alebo este lepsie dat prikaz zipsovania v takomto pripade do zakona, ako je to v zahranici niektorom, ako aj Jozef spomina. Ale na to zase nedorastli nasi poslanci alebo oficialni navrhovatelia zakona.Šalamúnske riešenie?
Keď je situácia riešená dopravnou značkou zákaz predbiehania, tak je asi zrejmé, že sa nemá do ľavého pruhu ktokoľvek pchať. Alebo tam treba pre Vás špeciálne namontovať elektronickú značku s premenlivým značením a s veľkým červeným X nad ľavým pruhom? Ak idú vodiči v kolóne, čo aj 20km/hod., idú všetci rovnako. To vaše neustále ospevované zipsovanie v tomto konkrétnom prípade pomôže akurát tým, čo sa drzo pchajú práve do ľavého pruhu, ale ostatných obmedzí. Alebo chcete tvrdiť, že v popísanom prípade zipsovanie zvýši priepustnosť v zúženom mieste? Ako asi, keď pred prekážou či pri značke zákazu predbiehania sa rozzipsujú a o kúsok ďalej sa znova zazipsujú? Čítajúc to vami navrhované riešenie, stále sa mi do mysle vtierajú slová ľudového úslovia: múdry ako šalamúnova... Prepáčte.Ari,
ty si nepostrehol, na čo upozornil pán Drahovský. Ak sa vytvorí dlhá kolóna, tak sa sťažuje prechod cez svetelne neriadenú križovatku, ktorá je niekde za tebou. Ak by sa ale časť kolóny presunula do voľného pruhu, tá križovatka o ktorej hovoríme by mohla byť vďaka tomu prázdna a ja idúci z vedľajšej cesty by som mohol prejsť cez križovatku.Zvláštny výklad značky zákaz predbiehan.
Zvláštny výklad významu značky zákaz predbiehania. Podľa toho čo ste napísali zákaz predbiehania pri komunikácii s dvomi jazdnými pruhmi znamená zákaz jazdy v ľavom pruhu.ešte lepšia chuťovka
Koniec štvorpruhovej cesty zo Žiliny smerom na Kysuce - je to mimo obce a dva pruhy sa zbiehajú tak, že ľavý je priebežný. Väčšina vodičov ide cca 500 - 800 metrov pred zúžením v ľavom pruhu = bezdôvodná jazda v ľavom pruhu. A keď je tam stojaca kolóna, tak sa zaraďujú do ľavého pruhu snáď už od Žiliny a rozčuľujú sa nad tými, ktorí idú normálne pravým pruhom a nájde sa aj dosť vychovávačov, ktorí pravý pruh blokujú. Raz tam jeden takýto takmer spôsobil nehodu. A na toto celé sa dívajú policajti, ktorí merajú osemdesiatku pri odbočke do Brodna a v mieste zúženia majú inkasné stredisko.Pokiaľ by nezablokovali prechod
predchádzajúcou križovatkou, je to racionálne chovanie. Proste sa plynule za jazdy skonsolidovali ešte pred zúženým miestom, tým pádom prechádzajú kritickým miestom bez zipsovania. Plynulejší je prechod jedného pruhu bez zastavenia, hoci menšou rýchlosťou, než keď ten istý počet áut stojí v dvoch pruhoch a po jednom sa púšťa.Druhý to má v suchu?
Vzhľadom na ustanovenie odseku 1 mám problémy s tým, ako môže vzniknúť súbežná jazda. Šalamúnske riešenie mi dáva odpoveď. Prvý vodič kolóny v ľavom pruhu ju vytvorí podľa návodu v šalamunskom riešení. Druhý vodič už potom nebude mať problémy, lebo nebude môcť ísť rýchlejšie ako vodič pred ním. Ale koľko vozidiel vytvára kolónu. Inými slovami, kedy bude môcť druhý a ďalší vodiči ísť rýchlejšie ako vodiči v pravom jazdnom pruhu? Zaujímavá je aj otázka, či sa ľavá kolóna môže predsunúť v ľavom pruhu pred kolónu idúcu v pravom pruhu? Ešte, že nejazdím po cestách mimo obce, kde je viacej pruhov vedľa seba.Značenie
Nedávno som sa rozčuľoval, prečo naši úžasní správcovia komunikácií selektívne ignorujú možnosť použitia značky C30. Ako však čítam toto, niekedy by asi stačilo, keby selektívne neignorovali aspoň zdravý rozum...Názor
v takomto prípade niektorí vodiči zvyk ísť stredom cesty a zablokovať ľavý jazdný pruh aby sa podľa nich nikto nepredbiehal. V zahraničí by za takéto správanie prišli o vodičský preukaz... u nás takýto vodič nie je pokutovaný? Prečo? a ešte poznámka, stále sa pán Drahovský vyjadrujete a riešite dopravné problémy a podobne. prečo tu len konštatujete a nepodielate sa tak iniciatívne na odstraňovaní zlých a negatívnych pasáži v zákone? Prečo len sucho konštatujete, že niektorí policajti využívajú nejasnosti na pokutovanie? toto vám nepripadá choré? toto vám nepripadá ako šikanovanie, toto vám nepripadá ako zneužívanie právomici verejného činiteľa? asi nie však, veď kde to nefunguje tam to nefunguje a mocenský aparát si aj tak robí čo chce. Inak ak je v zákone niečo protichodné aj tak to predsa platí alebo neplatí, čiže nemôže sa to vylučovať a preto je to nepokutovateľné a len hlupák by platil...alebo jedine ten čo sa ponáhľa a nemá čas strácať ho s vymastencami štátnej moci, za ktorými stoja ich neschopní darmožráčski nadriadení a kopa ďaľších takých, čo sa len priživujú na úbohosti tohto národa, čo ho maďari nepokorili za 800 rokov nadvlády. Zamysleli ste sa poniektorí, prečo to nedokázali?Poznámka
Všetkým nám je jasné, že pri jazde mimo obce na ceste s vozovkou s dvomi a viacerými jazdnými pruhmi v jednom smere jazdy sa jazdí v pravom jazdnom pruhu. V ľavom a v tých ostatných len v prípadoch, ktoré uvádza príslušné ustanovenie zákona. Z významu pojmu "súbežná jazda" vyplýva, že je to situácia - "taká hustota premávky, že sa vytvoria súvislé prúdy vozidiel vo všetkých jazdných pruhoch v danom smere jazdy, v ktorých vodiči svojou rýchlosťou sa musia prispôsobiť ostatným vodičom idúcim pred nimi". Pri tomto spôsobe jazdy sa nepovažuje za predchádzanie, ak vodiči idúci v jednom jazdnom pruhu idú vyššou rýchlosťou ako vodiči v inom jazdnom pruhu. V žiadnom ďalšom texte zákona alebo inom ustanovení sa predsa nepíše, že to (ne)platí len tam alebo tam (len v obci alebo mimo obce...)! Musí ísť len o súvislé prúdy vozidiel vo všetkých jazdných pruhoch v danom smere jazdy. Ide len o to, že ako dlhé by mali byť tie "súvislé prúdy vozidiel", koľko vozidiel ich vytvorí? Mám za to, že je to úsek cesty v obci od jednej riadenej križovatky po nasledujúcu a mimo obce od jedného vjazdu (výjazdu) po ten nasledujúci. Z uvádzaného a diskutovaného obrázku čitateľa je preto zrejmé, že sa nejednalo o súbežnú jazdu a ak na danom úseku cesty bol zákaz predchádzania - vodič, ktorý vyšiel z pravého prúdu vozidiel a pokračoval ďalej v jazde používal tento jazdný pruh neoprávnene. Treba zdôrazniť, že na uplatnenie spôsobu jazdy tzv. "striedavého radenia" nestačí mať len príslušnú dopravnú značku, ale i súbežnú jazdu! Pri súbežnej jazde sa spôsob striedavého radenia uplatňuje i tam, kde nie je takáto dopravná značka. Skrátka pri míňaní (obchádzaní) vzniknutej prekážky v niektorom z jazdných pruhov na ceste s vozovkou s dvomi a viacerými jazdnými pruhmi v jednom smere jazdy pri súbežnej jazde (a to v obci či mimo obce) platí zásada, že prednosť má ten, kto je pred tou prekážkou prvý - so všetkými ďalšími súvislosťami.zipsovanie z hladiska priepustnosti
Už ste si niekedy všimli, kedy je pri ukončovaní druhého pruhu vyššia priepustnosť cesty? Keď sa všetci zipsujú tesne pred ukončením druhého pruhu, tak samotné zipsovanie prebieha pri rýchlosti 5 až 10 km/h a touto rýchlosťou jazdia značný úsek jednopruhovej cesty. Keď sa "nazipsujú" vo väčšej vzdialenosti a vo vyššej rýchlosti, tak miesto zúženia už v pohode prechádzajú rýchlosťou cca 40km/h. Pri rýchlosti 10km/h potrebuje 1 vozidlo na prejazd cca 4s, pri 40km/h 1,5s, z čoho vyplýva že pri jazde rýchlosťou 10km/h je priepustnosť 900 áut/hod, pri 40km/h 2400áut/hod. Čo vy na to, zipsoví experti? Keby bolo na mne, tak tam , kde nehrozí zablokovanie predchádzajúcej križovatky ( na diaľnici) by som určil dopravným značením 100m úsek pred zúžením, kde už všetci musia byť zaradení v priebežnom pruhu a tým do zúženého úseku by v pohode vchádzali rovnomernou vyššou rýchlosťou, ako pri zipsovaní.EU
treba uz konecne zosuladit zakony v doprave v celej EU , ked uz ju mame. V Rakusku sa na riadenej krizovatke moze otocat do protismeru u nas nie , jeden tvrdi ze treba nasu lekarnicku pre SK druhy tvrdia ze nie. Nikde treba "hasicak" niekde nie . Tak by uz ti velavazeni pani a panie v Bruseli mohli spravit poriadok a nielen poberat nie najmensie peniaze.Aj ja odporucam salamunske riesenie
Aj ja si dovolim odporucat salamunske riesenie. V pripade ze vyklad zakonov, predpisov a vyhlasok je v nejakom pripade protichodny a teda nejednoznacny, dotycna osoba sa povazuje za nevinnu! Takze by som kludne pokracoval v lavom jazdnom pruhu, policajtom by som povedal, ze sa jednalo o subeznu jazdu a uplatnenie zipu a pokial by oni trvali na pokute, ja by som trval na spravnom konani. Nakolko su nasi (SK) policajti uz od prirody straaaasne, ale straaaaasne lenivi a spravne konanie vyzaduje velke papierovacky (vratane jednoznacneho dokazoveho materialu zo strany Policie, v tomto pripade by museli mat asi videozaznam, ktory sa stavim, ze by nemali), tak je velmi pravdepodobne ze by som ani na spravne konanie nemusel ist a policajti by ma pustili bez (podla mna neopravneneho) postihu. V pripade, ze by sme nadabili na poctivych a snazivych policajtov (sanca je dost mala) a doslo by na spravne konanie, doslo by bud na tvrdenie proti tvrdeniu, alebo o spor o vyklade prava v tomto pripade a spravny organ by ma preto mal uznat za nevinneho. O.Asi máš pravdu
Lenže drvivá väčšina ľudí radšej zaplatí pokutu, než by strácali čas správnym konaním. A o tom je celý výber pokút.Príbeh ako z thrilleru - CIA na diaľku odhalila polohu Archy zmluvy
Marek Glodič bol ten najslušnejší človek akého som v živote stretol
Bohaté včelárske tradície Slovenska – od historických postupov po súčasné metódy odovzdávané z generácie na generáciu.
...alebo o Judei a Samárii, ako tomuto územiu niektorí hovoria, sa veľa rozpráva, ale oveľa menej naozaj vie.
Životný príbeh chalana, potomka slovenských prisťahovalcov do USA, ktorý napriek svojej chorobe šiel za svojím cieľom.
Spolu s "katastrálnym vírusom" skvelá kombinácia ako stráviť pracovný deň v nekonečnom cykle
Ako by investovanie peňazí z II. piliera malo fungovať?
Sumská oblasť je pod tlakom.
Nárast prípadov hlási aj Slovensko.
Prečítajte alebo vypočujte si najdôležitejšie správy.