Vladimír Benčík
Ako CIA hľadala Archu zmluvy – Donald Trump odtajnil dokumenty
Príbeh ako z thrilleru - CIA na diaľku odhalila polohu Archy zmluvy
A v com
ma BA jasne pravidla? V rozkroku je pevne drzi Kaliho a ina mafia, ktora vie manipulovat s kazdym tajtrlikom vo vedeni mesta a mestskych casti. BA je mesto neriadeneho chaosu zimnou udrzbou pocat a bordelom vo vinohradoch konciac.Prvé auto so si kúpil preto,
že mi vždy ušiel posledný autobus. Buď prišiel priskoro, alebo neprišiel vôbec. Na posledný autobus som chodil preto, lebo som rád pracoval, bol som inovátor a nestačil mi fond pracovného času. Takže jedného dňa ku mne dokonca zavítala trojčlenná delegácia - riaditeľ podniku, predseda KSS a predseda ROH - ktorá mi zakázala "cvikať", lebo som ma toľko nadčasov, že mali strach, že budú obvinení z vykrisťovania. A to sa za totality nesmelo. Bola to inak idylická doba, lebo policajti boli zamestnaní naháňaním disidentov a tak nebol problém jazdiť v meste aj 120 no a parkovať sa dalo prakticky kdekoľvek a kedykoľvek :) Napriek tomu bolo zrejmé, že automobilizmus sa bude rozvíjať, lebo Volkswagen už v Bratislave zahájil výrobu, hoci ešte netušil, že raz bude Volkswagenom :) Po námestiach začali vyštrngávať ulievači, privolávajúc diabla, ktorý v podobe kapitálotvornej vrstvy vyvolených milionárov aj napokon prišiel a terz sa vetci tí vyštrngávajúci hňupovia prekvapene čudujú, že v kapitlaizme majú kapitál v rukách kapitalisti a malujú do SME schémy prepojení a kapitálových tokov.Asi očakávali, že sa kapitalistami stanú oni, ale aj vo feudalizme bol len jeden kráľ , ale prekliate veľa poddaných a nevoľníkov. Podstatné však je, že gerontologická, komunisitcká stranícka špička zaslúžilich alkoholikov pochopil, že niečo bude treba robiť a tak sa rozbehol projekt bratislavského metra. Proti boli samozrejme tí, z ktorých sa dnes vykľuli srdnatí ochranocvi a mesta, ekológie, kultúry , globálneho oteplenia a čojaviem akej chobotiny, čo si dokázali vymyslieť. Takže metro bolo napokon úspešne a prostoslovnesky pochovené - hoci federálny princíp vyžasoval, aby po Prahe nasledovlaa Bratislave, aj keď je obejktívnym faktom, že v tom čase by pre ňu bolo bývalo metro priveľké. Každopádne metro by bolo bývalo systémové riešenie, a čo je smutné boli naň dokonca aj peniaze (aj keď len 2/3 z toho, čo bolo požadované). Dalo sa však začať a ako vieme, to je ten najkritickejší bod každého projektu. Potom sa to už vždy nejako upláca. Ulácala sa akurát tzv. "demokracia" - zvláštny spoločenský systém, ohnivo bojujúci proti korupcii, na ktorej je v skutočnosti postavený. Takže dúfajme, že sa mu raz podarí zvíťaziť ;) metro je každopádne v prdeli, lebo ani keby sa aj rovno spojili všetci tzv. "oligarchovia" - čo je nový názov voľakedajšieho pojmu "špina", "krivák", či "špekulant" - tak by metro nedobehli, ani keby im išlo oproti. Lebo to, čo sa voľakedy dalo postaviť za 13 miliard SK by si v demokratickej cenotvorbe vyžadovalo minimálne toľko v Eurách. Fico však nie je Obama, takže nemôže ležérne, nonšalantne a serúc na akúkoľvek finančnú racionalitu, každoročne zvyšovať štátny dlh o tisíc miliárd.Lenže ako potom riešiť problém parkovania, bez totlaitno-komunistických prostriedkov, ako prídelový systém, nútené obmedzovanie, či strieľanie šoférov, alebo aspoň zakazovanie štúdia ich detí ? A ak sa zase raz poprie ústvné právo na vlastníctvo tak sa nozaj otvára otázka, načo bol ten cirkus v 1989 dobrý - teda okrem vykŕmenia spomínaných oligarchov a armád otrokov, čo žijú z ich priazne ? Pretože metro by zásadným spôsobom dokázalo dopravný problém riešiť aj do ďalekoej budúcnosti. Stačilo by na okrami mesta zreidiť obrovské, bezplatné parkoviská (v skutočnosti platené z daní obyvateľov mesta) a aj mnohý bratislavčan - sviatočný šofér - by dal prednosť použitiu metra a bicykla v centre. Nuž ale pre retardovaných Slovákov je bližší myšlienkový horizont stalinstickej verchušky - všetkým všetmko prísne zakázať ale sebe a svojim samozrejme vystaviť výnimky. Fuj ...Dalsi naklad nezmyslov
Bratislava je dost rozsiahle (rozumej - roztahane), velmi podfinancovane a riedko (nepravidelne) obyvane mesto. Preto si kvalitnu MHD za takehoto stavu nemoze dovolit a doprava autom v BA ma a bude mat v strednom horizonte este stupajucu tendenciu. Platit 2 az 3€/h je na slovenske pomery blbost. Dotovat prijmom z parkovneho MHD? LOL! Prijmy z parkovneho jedine do budovania parkovisk a udrzby ciest, ktore su v takom stave, ako nikde na Slovensku. Alebo teda nechat parkovanie zadarmo. Mne uplne staci, ze z dani 75% dotujem cestovne MHD resp. DPB, ktoru prakticky vobec nevyuzivam (chodim autom - peso - bicyklom). Cesty a chodniky naopak vyuzivaju auta, bicykle, chodci aj MHD. MHD vyuziva tak slaba polovica, mozno 1/3. Po precitani blogu som v podstate detekoval problem - (cielena?) neschopnost policie sankcionovat statie na zelenych plochach a podobne. To ale nie je vec nejakej novej politiky, to je len o vymahani existujucich pravidiel.Nie je zaujem
Ak by mala Bratislava skutocne fungujucu MHD, tak som presvedceny, ze by mnozstvo aut v centre ubudlo. Bratislava nepotrebuje metro, staci, aby do vsetkych sidlisk boli vybudovane kolaje pre elektricky a zfunkcneny skutocne pruzny a efektivny system hromadnej dopravy. Argument, ze nie su na MHD peniaze pokrivkava, tak ako cele statne hospodarenie. Na cesty, mosty a obchvaty sa vynakladaju velke financne prostriedky, pretoze tam sa dobre tuneluje a predrazuje. Stat nema zaujem na MHD, lebo z dani suvisiacich s predajom aut, ich opravou a suvisiacimi poplatkami, PHM aj naslednou pseudo udrzbou ciest vybera dane, ktore skoncia v statnej kase, kde sa politikom s nimi pohodlne safari. Na zaver: vestko je tu naopak, najprv restrikcie v oblasti parkovania,aby sme donutili ludi pouzivat MHD. Ja si nekupujem nekvalitne topanky preto, aby mal vyrobca na investicie a vyrabal kvalitne topanky. Penazi je v statnom rozpocte dost, len niet dobreho a zodpovedneho hospodaraBud si ydiot alebo myslitel Bradavice
to, co pises su obycajne nezmysly! 1. Bradavica je od Gejzu Slapku vo vecnom sne a myslitelskom osiali , aky je to pupok sveta a nie a nie sa od 1968 , od podpisu federacie niekde dopracovat, pre svoju za dubenost. 2. nema ziadny dopravny system ani MHD, ani IAD, ani pre bicy a pesich 3. v tom, ze ma vela dopravnych prekazok je pravda, ale prave preto ma idealne moznosti na riesenia kolajovou dopravou-MHD 4. tram linky v Bradavici odpovedaju sieti tram v Plzni- ta ma 1/3 obyv Bradavice 5. evidentne nic nevies o topografii miest v EU ,ked tliachas info o roztahanosti Bradavice, Bradavica je subor nesurodych ulic dedinskeho typu,kde by sa kazda najradsej druhej zbavila. 6. pre tvoje dovzdelanie uvadzam, ze Dresden , byv mesto UNESCO a asi piate najvacsie v D , je najroztahanejsie mesto min. EU , s podielom zelenych ploch viac ako 62%! Kedze je Bradavica? A kua MHD funguje a obyvatelia je vyuzivaju a zivot , aj napriek vsetkym problemom Saska a Osi, si uzivaju. Nemaju tam vsak Nesrovnala a jeho kmotrov smejdov. Odporucam sa ist pozriet na zrekonstruovane stare socialisticke panelaky za Labe , tak sa robi mesto. Zakladom MHD je tram , vsetky trate zreko , novym zapustenym mestskym systemom nie starym panelovym resp. zeleznicnym zvrskom,ktory do zastavaneho mestskeho priestoru nepatri... 6. vcera vraj zatopilo zaklady piliera pod novym starym mostom, davno tvrdim, ze tram sa v termine nestihne a celu Bradavicnatu tram zaplatia ostatni na SK 7. treba sa ist pozriet na D-Hauptbahnhof a porovnat s HST - to je odraz schopnosti, myslenia a schopnosti Bradavice a SK. Mozno do MS2019 v hokeji bude aspon sprevadzkovana tram do centra. O letisku Dresden/BA ani nehovorim. 8. Dnesne spravy z SK tlace - voda v Prahe -zavadzajuca sprava, v Bradavici nerezove autobusy - nezmysel , ale dufam, ze ich Cig ani spenazia v srote, ostatne vsetko odpad... 9. Je vobec dovod na existenciu SK a Bradavice ? Nie je , uplny ludsky a vecny odpad.Fajn, že si sa identifikoval
rovno v nadpise, ušetril si mi čas. Bradavica v nadpise - ďalej nečítam.to isté napadlo aj mne
napríklad Bužumbura alebo Machačkala majú parkovacie pravidlá?A aky je Vas navrh pan Feik ?
To ze v parkovani je v Bratislave chaos, to vsetci vieme, ze treba zaviest nejaky rozumny system. Ziaden navrh ste vsak pan Feik nenapisali. parkovanie v Ba sa riesi roky, stale evidentne v prospech vzdy nejakej skupiny, resp. len par jednotlivcov. Nebudem to podrobne rozoberat, staci spomenut "vyhodnu zmluvu na prenajom parkovacich miest, ktoru podpisal starosta Ciernik s BPS v Starom meste, alebo len pre rezidentov v Starom meste vyhovujuci system, ked maju vyhradene parkovacie miesta na 24 hodin denne, pricom najma v pracovne dni je najmenej 30 % z nich po 9:00 prazdnych, co je uplne absurdne. Len si skusme predstavit situaciu, ze takto vyhradi pre svojich rezidentov miesta kazda mestska cast - vysledkom bude, ze v BA budu pocas dna tisice volnych parkovacich miest, pricom ale na nich nebude mozne pre nerezidentov v konkretnej mestskej casti zaparkovat. Riesenie je kompromis - vyhradit miesta pre rezidentov len v case mimo standardneho pracovneho casu a cez vikendy a starostlivo zvazit - otestovat ich pocet. Problem je samozrejme ale podstatne sirsi. Suvisi s kvalitou verejnej dopravy, zriadenim zachytnych parkovisk a s dalsimi faktormi. Pokial budem mat mesto kvalitnu a rychlu mestsku dopravu, viem si predstavit, ze cast ludi prejde z auta do MHD. Len to treba najskor ludom ponuknut a nie tu rozpravat o preferencii elektricky na krizovatkach hadam 10 rokov a nic... Ked mesto ponukne obyvatelom serioznu alternativu, potom moze aj vyssie spoplatnit parkovanie pre nerezidentov a tak ich motivovat. A treba sa inspirovat samozrejme v porovnatelnych mestach - najblizsie asi Brno ako to riesia. Magistrat ma urcite dost zamestnancov, aby to mal kto podrobne analyzovat, zatial to zial nevidno."preco by mali sluzobne auta platit dvoj
Nemali by platiť dvojnásobok, miestny obyvateľ, rezident mestskej časti, sídliska, nemá platiť za jedno svoje súkromné vozidlo/byt žiaden poplatok navyše, a služobné vozidlo dajme tomu tých 100-200 EUR mesačne, avšak zároveň bez vyhradenia vyčleneného konkrétneho miesta (resp. max 5% miest kde môžu za poplatok parkovať služobní, no zároveň i súkromní miestni). Prečo? Už ti tu v skratke odpovedali. Lebo práve tie parkujú v neakceptovatelnom počte na nepatričných miestach a navyše málokedy tú daň platí ten jedinec, čo sa tým autom vozí a zaberá ním ten sídliskový flek zadarmo mimo firmy. Zo znehodnocovania prostredia nemá z takejto plechovej invázie občan, verejnosť, na konkrétom mieste vôbec nič (ani keď ešte išlo o príjem samosprávneho kraja a nie štátneho rozpočtu, tak zabraté sídlisko z toho nijak neprofitovalo, peniaze sa vytratili "inde", napr. v dotovaných školách a škôlkach; to len stále znášalo nepatričnú záťaž). Daň z mot. vozidiel sa platí aj v zahraničí, a stále tam pre parkovanie platia aj ďalšie obmedzenia v prospech čo najmenšieho obmedzovania príčetného života obyvateľov (daného mesta, miesta, lokality - a to nielen preventívne pred samotným zahusťovaním, ale aj škodlivými následkami zvýšeného hluku, prašnosti, exhalátov); Čo má z toho obyvatel v tomto prípade Bratislavy, ak mu pristane v mieste bydliska na konkrétnom preplnenom sídlisku 50-60% služobných vozidiel, z toho ešte polovica cezpolných (buď je firma CP, alebo skôr sa autom vyváža pendlovací dojazdenec); na základe toho sa "domácnosti" štedro vybavujú ďalšími vozidlami aj 2-5 kusov na jednu bytovú jednotu v králikárni, niekedy jedným novým, obvykle však vyradenými služobákmi, alebo inými zakúpenými 10-15 ročnými párstoeurovými, prípadne iný by sa zas vôbec nevozil na aute, ak by ho nedostal firemne pridelené aj na vozenie sa domov a na súkromné účely (pre mnohých je práve toto typické väčšinové použitie "služobného" vozidla, 90% nájazdu je v skutočnosti neslužobných jázd = existencia plno služobných vozidiel je zbytočných, no aj parkovacia benevolencia podporuje ich rozmach; No aj ak niekto na 90% používa voz služobný účel, prečo má nejaká dodávka zabezpečujúca súkromný zisk zapratávať sídlisko, alebo hoci aj nejaký štátny/mestský zamestnanec na jemu pridelenom vozidle). Firemné vozidlo-vozový park, nech si zdarma parkuje -odstavuje sa- len vo firme v ich areáli, či na prenajatom pozemku/garážach pri ich kanceláriách, nemá čo typicky masívne zahusťovať sídliská, chodníky, zeleň, centrá. Nepovoliť služobným vozidlárom ani platiť si vyhradené parkovanie (ušetril na nákupe a nákladoch za vozidlo, aj keby mu to nezatiahla firma, tak polahky zacvaká aspoň toto zo svojho, na rozdiel od toho obyvateľa, čo znáša všetky náklady za vozidlo sám. Ideálne treba takéto vozidlá povinne viditelne označiť menom firmy (dajme tomu najväčším písmom na dverách a kapote, menším - no stále jasne čitatelným na kufri), aby sa nedokázali zašiť pred poplatkami; takisto pár malomeštiakom sklapne hrebienok pri naparovaní sa, na čom "svojom" sa vozia, a v neposlednom rade tým poklesne anonymná zvlčilosť na cestách i pri všeobecnom parkovaní (viditelná hanba pri dennodennom kazení mena konkrétnej firme, jednoduchá vystopovatelnosť gaunera z premávky). Inak blog stále nič nerieši, navyše tá ním propagovaná "politika parkovania 2012" bola pekne babrácky otrasná, ale to už mohli v diskusiách počuť či čítať jej "architekti" z pripomienok aj priamo, či ku konkrétnej téme na stránkach bratislava.sk (napriek tomu svoje bludné návrhy, arogantne nijak žiadane nenapravili).V Starom meste predsa už platíš
50 € ročne za prvé auto a 200 za druhé. Nerezidenti a firmy ešte viac, nechce sa mi hľadať.Brusel nema ziadne rezidencne parkovanie
Chces parkovat, v suterene alebo dvore, vonkajsie miesta su do 18-20 spoplatnene normalnou sadzbou , po tejto hodine pre vseobecnu verejnost a nerezidentov. Neexistuje parkovanie cez 24 hodin! Odtiahnu bez milosti. System MHD, P+R, verejne a sukromne parkovacie domy,... to je system. Delenie na rezidentov/ cezpolnych je dosledkom nevyspelej a pobluznenej spolocnosti SK. Inac isealne riesenie je konecne sa zbavit SK ako statu, vypalit ako kedysi laliu pre neviestky... . Riesenie je jednoduche , na SK nemozne, hurra smer plutokraticko kleptomanicko psyche UA.ale ved to je jasneee
autor je vasnivy cyklista a vsetko co s tym suvisi ... auta nenavidi od morku kosti, iba si potreboval ponadavat netreba v tom hladat logiku ;-)je to o kulture
to ze v BA parkuju vsade som si zvykol. To, ale ked pride niekto z BA do nasho mestecka a zaparkuje na hulvata ako zvykne v BA ma ale dokaze vytocit. Ludia su lenivy, miesto toho, aby presiel 50m peso tak to zaparkuje na hulvata rovno pred vchod ci na chodnik.re:
svoje fotky si nechaj - zatial aj v nasom mestecku vidim parkovat na sedlaka hlavne sedlakov s BA znackami ... a je mi jedno, kto v nich sedi, ci vychodnar, alebo vychodnar 2.generaciePríbeh ako z thrilleru - CIA na diaľku odhalila polohu Archy zmluvy
Marek Glodič bol ten najslušnejší človek akého som v živote stretol
Bohaté včelárske tradície Slovenska – od historických postupov po súčasné metódy odovzdávané z generácie na generáciu.
...alebo o Judei a Samárii, ako tomuto územiu niektorí hovoria, sa veľa rozpráva, ale oveľa menej naozaj vie.
Životný príbeh chalana, potomka slovenských prisťahovalcov do USA, ktorý napriek svojej chorobe šiel za svojím cieľom.
Spolu s "katastrálnym vírusom" skvelá kombinácia ako stráviť pracovný deň v nekonečnom cykle
Maškarová stále neprešla híringom v parlamente.
O prácu príde viac ako šesťsto ľudí.
Andrej Danko štrajkuje.
Sme svedkami zastrašovania sudcov.