Spať na článok
Písmo: A- | A+

Diskusia k článku: Prečo potrebuje Bratislava poriadok v parkovaní

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
163 príspevkov

  • e-mail 2
    RE: "Bratislava je jediné hlavné mesto, ktoré nemá prijaté parkovacie pravidlá." - Spomedzi ktorých hlavných miest ?
    • vr

      A v com

      ma BA jasne pravidla? V rozkroku je pevne drzi Kaliho a ina mafia, ktora vie manipulovat s kazdym tajtrlikom vo vedeni mesta a mestskych casti. BA je mesto neriadeneho chaosu zimnou udrzbou pocat a bordelom vo vinohradoch konciac.
      • Mihole

        Prvé auto so si kúpil preto,

        že mi vždy ušiel posledný autobus. Buď prišiel priskoro, alebo neprišiel vôbec. Na posledný autobus som chodil preto, lebo som rád pracoval, bol som inovátor a nestačil mi fond pracovného času. Takže jedného dňa ku mne dokonca zavítala trojčlenná delegácia - riaditeľ podniku, predseda KSS a predseda ROH - ktorá mi zakázala "cvikať", lebo som ma toľko nadčasov, že mali strach, že budú obvinení z vykrisťovania. A to sa za totality nesmelo. Bola to inak idylická doba, lebo policajti boli zamestnaní naháňaním disidentov a tak nebol problém jazdiť v meste aj 120 no a parkovať sa dalo prakticky kdekoľvek a kedykoľvek :) Napriek tomu bolo zrejmé, že automobilizmus sa bude rozvíjať, lebo Volkswagen už v Bratislave zahájil výrobu, hoci ešte netušil, že raz bude Volkswagenom :) Po námestiach začali vyštrngávať ulievači, privolávajúc diabla, ktorý v podobe kapitálotvornej vrstvy vyvolených milionárov aj napokon prišiel a terz sa vetci tí vyštrngávajúci hňupovia prekvapene čudujú, že v kapitlaizme majú kapitál v rukách kapitalisti a malujú do SME schémy prepojení a kapitálových tokov.Asi očakávali, že sa kapitalistami stanú oni, ale aj vo feudalizme bol len jeden kráľ , ale prekliate veľa poddaných a nevoľníkov. Podstatné však je, že gerontologická, komunisitcká stranícka špička zaslúžilich alkoholikov pochopil, že niečo bude treba robiť a tak sa rozbehol projekt bratislavského metra. Proti boli samozrejme tí, z ktorých sa dnes vykľuli srdnatí ochranocvi a mesta, ekológie, kultúry , globálneho oteplenia a čojaviem akej chobotiny, čo si dokázali vymyslieť. Takže metro bolo napokon úspešne a prostoslovnesky pochovené - hoci federálny princíp vyžasoval, aby po Prahe nasledovlaa Bratislave, aj keď je obejktívnym faktom, že v tom čase by pre ňu bolo bývalo metro priveľké. Každopádne metro by bolo bývalo systémové riešenie, a čo je smutné boli naň dokonca aj peniaze (aj keď len 2/3 z toho, čo bolo požadované). Dalo sa však začať a ako vieme, to je ten najkritickejší bod každého projektu. Potom sa to už vždy nejako upláca. Ulácala sa akurát tzv. "demokracia" - zvláštny spoločenský systém, ohnivo bojujúci proti korupcii, na ktorej je v skutočnosti postavený. Takže dúfajme, že sa mu raz podarí zvíťaziť ;) metro je každopádne v prdeli, lebo ani keby sa aj rovno spojili všetci tzv. "oligarchovia" - čo je nový názov voľakedajšieho pojmu "špina", "krivák", či "špekulant" - tak by metro nedobehli, ani keby im išlo oproti. Lebo to, čo sa voľakedy dalo postaviť za 13 miliard SK by si v demokratickej cenotvorbe vyžadovalo minimálne toľko v Eurách. Fico však nie je Obama, takže nemôže ležérne, nonšalantne a serúc na akúkoľvek finančnú racionalitu, každoročne zvyšovať štátny dlh o tisíc miliárd.Lenže ako potom riešiť problém parkovania, bez totlaitno-komunistických prostriedkov, ako prídelový systém, nútené obmedzovanie, či strieľanie šoférov, alebo aspoň zakazovanie štúdia ich detí ? A ak sa zase raz poprie ústvné právo na vlastníctvo tak sa nozaj otvára otázka, načo bol ten cirkus v 1989 dobrý - teda okrem vykŕmenia spomínaných oligarchov a armád otrokov, čo žijú z ich priazne ? Pretože metro by zásadným spôsobom dokázalo dopravný problém riešiť aj do ďalekoej budúcnosti. Stačilo by na okrami mesta zreidiť obrovské, bezplatné parkoviská (v skutočnosti platené z daní obyvateľov mesta) a aj mnohý bratislavčan - sviatočný šofér - by dal prednosť použitiu metra a bicykla v centre. Nuž ale pre retardovaných Slovákov je bližší myšlienkový horizont stalinstickej verchušky - všetkým všetmko prísne zakázať ale sebe a svojim samozrejme vystaviť výnimky. Fuj ...
    • SomRado

      Dalsi naklad nezmyslov

      Bratislava je dost rozsiahle (rozumej - roztahane), velmi podfinancovane a riedko (nepravidelne) obyvane mesto. Preto si kvalitnu MHD za takehoto stavu nemoze dovolit a doprava autom v BA ma a bude mat v strednom horizonte este stupajucu tendenciu. Platit 2 az 3€/h je na slovenske pomery blbost. Dotovat prijmom z parkovneho MHD? LOL! Prijmy z parkovneho jedine do budovania parkovisk a udrzby ciest, ktore su v takom stave, ako nikde na Slovensku. Alebo teda nechat parkovanie zadarmo. Mne uplne staci, ze z dani 75% dotujem cestovne MHD resp. DPB, ktoru prakticky vobec nevyuzivam (chodim autom - peso - bicyklom). Cesty a chodniky naopak vyuzivaju auta, bicykle, chodci aj MHD. MHD vyuziva tak slaba polovica, mozno 1/3. Po precitani blogu som v podstate detekoval problem - (cielena?) neschopnost policie sankcionovat statie na zelenych plochach a podobne. To ale nie je vec nejakej novej politiky, to je len o vymahani existujucich pravidiel.
      • behemot
        presne tak. Sú miesta, kde naozaj stačí aby polícia robila svoju prácu. U nás sú zablokované chodníky aj bývalé ihriská, decká sa nemajú kde učiť bicyklovať lebo je všetko zapratané. Pritom o 250 metrov ďalej je kopec voľných parkovacích miest, len polovica susedov sa musí doviesť až pod okná.
      • maksme

        Bud si ydiot alebo myslitel Bradavice

        to, co pises su obycajne nezmysly! 1. Bradavica je od Gejzu Slapku vo vecnom sne a myslitelskom osiali , aky je to pupok sveta a nie a nie sa od 1968 , od podpisu federacie niekde dopracovat, pre svoju za dubenost. 2. nema ziadny dopravny system ani MHD, ani IAD, ani pre bicy a pesich 3. v tom, ze ma vela dopravnych prekazok je pravda, ale prave preto ma idealne moznosti na riesenia kolajovou dopravou-MHD 4. tram linky v Bradavici odpovedaju sieti tram v Plzni- ta ma 1/3 obyv Bradavice 5. evidentne nic nevies o topografii miest v EU ,ked tliachas info o roztahanosti Bradavice, Bradavica je subor nesurodych ulic dedinskeho typu,kde by sa kazda najradsej druhej zbavila. 6. pre tvoje dovzdelanie uvadzam, ze Dresden , byv mesto UNESCO a asi piate najvacsie v D , je najroztahanejsie mesto min. EU , s podielom zelenych ploch viac ako 62%! Kedze je Bradavica? A kua MHD funguje a obyvatelia je vyuzivaju a zivot , aj napriek vsetkym problemom Saska a Osi, si uzivaju. Nemaju tam vsak Nesrovnala a jeho kmotrov smejdov. Odporucam sa ist pozriet na zrekonstruovane stare socialisticke panelaky za Labe , tak sa robi mesto. Zakladom MHD je tram , vsetky trate zreko , novym zapustenym mestskym systemom nie starym panelovym resp. zeleznicnym zvrskom,ktory do zastavaneho mestskeho priestoru nepatri... 6. vcera vraj zatopilo zaklady piliera pod novym starym mostom, davno tvrdim, ze tram sa v termine nestihne a celu Bradavicnatu tram zaplatia ostatni na SK 7. treba sa ist pozriet na D-Hauptbahnhof a porovnat s HST - to je odraz schopnosti, myslenia a schopnosti Bradavice a SK. Mozno do MS2019 v hokeji bude aspon sprevadzkovana tram do centra. O letisku Dresden/BA ani nehovorim. 8. Dnesne spravy z SK tlace - voda v Prahe -zavadzajuca sprava, v Bradavici nerezove autobusy - nezmysel , ale dufam, ze ich Cig ani spenazia v srote, ostatne vsetko odpad... 9. Je vobec dovod na existenciu SK a Bradavice ? Nie je , uplny ludsky a vecny odpad.
  • 1financnik

    A aky je Vas navrh pan Feik ?

    To ze v parkovani je v Bratislave chaos, to vsetci vieme, ze treba zaviest nejaky rozumny system. Ziaden navrh ste vsak pan Feik nenapisali. parkovanie v Ba sa riesi roky, stale evidentne v prospech vzdy nejakej skupiny, resp. len par jednotlivcov. Nebudem to podrobne rozoberat, staci spomenut "vyhodnu zmluvu na prenajom parkovacich miest, ktoru podpisal starosta Ciernik s BPS v Starom meste, alebo len pre rezidentov v Starom meste vyhovujuci system, ked maju vyhradene parkovacie miesta na 24 hodin denne, pricom najma v pracovne dni je najmenej 30 % z nich po 9:00 prazdnych, co je uplne absurdne. Len si skusme predstavit situaciu, ze takto vyhradi pre svojich rezidentov miesta kazda mestska cast - vysledkom bude, ze v BA budu pocas dna tisice volnych parkovacich miest, pricom ale na nich nebude mozne pre nerezidentov v konkretnej mestskej casti zaparkovat. Riesenie je kompromis - vyhradit miesta pre rezidentov len v case mimo standardneho pracovneho casu a cez vikendy a starostlivo zvazit - otestovat ich pocet. Problem je samozrejme ale podstatne sirsi. Suvisi s kvalitou verejnej dopravy, zriadenim zachytnych parkovisk a s dalsimi faktormi. Pokial budem mat mesto kvalitnu a rychlu mestsku dopravu, viem si predstavit, ze cast ludi prejde z auta do MHD. Len to treba najskor ludom ponuknut a nie tu rozpravat o preferencii elektricky na krizovatkach hadam 10 rokov a nic... Ked mesto ponukne obyvatelom serioznu alternativu, potom moze aj vyssie spoplatnit parkovanie pre nerezidentov a tak ich motivovat. A treba sa inspirovat samozrejme v porovnatelnych mestach - najblizsie asi Brno ako to riesia. Magistrat ma urcite dost zamestnancov, aby to mal kto podrobne analyzovat, zatial to zial nevidno.
    • KOLACC
      moj navrh: rocna znamka za parkovanie pre cezpolnych 500eur /vysledok redukcia aut s mimo BA, BL znackou/ rocna znamka za parkovanie pre druhe auto v rodine pre obyvatelov BA 400eur /vysledok redukcia sopliakov, ktory maju vlastne 15 rocne auto/ rocna znamka za parkovanie pre sluzobne auta 300eur. za vyzbierane peniaze budovat nadzemne garaze
      • Zajko_00
        Prémium
        Ja by som spoplatnil aj prve auto v rodine/dome/byte pre rezidentov - symbolickych 5€ mesacne (t.j. 60 € rocne) Kazde dalsie auto a nerezidentov - 50€ mesacne (600€ rocne) Sluzobne auta - 100€ mesacne (1200€ rocne) V BA vsak hlavny problem je, ze je tu vela mestskych casti, ktore sa nevedia dohodnut na spolocnej politike parkovania (rozumej rozdelenie vynosov). Preto to asi dopadne tak ako v Starom meste - kazda cast si zavedie vlastnu politiku parkovania. Karty pre rezidentov a platby od nerezidentov.
        • kel456
          sluzobne auta platia dan z mot. vozidiel. prilis nechapem, preco by mali sluzobne auta platit dvojnasobok oproti napr nerezidentov.
          • staf
            sluzobne auta maju byt parkovane vo firme a nie v obytnej stvrti
            • kel123
              • staf
                • TychoDe
                  • staf
          • Zajko_00
            Prémium
            Presne ako spominaju vyssie/nizsie - sluzobne auta maju byt parkovane vo firme. Svojim dojdi do firmy, sluzobne vyuzivaj na pracu. Drahsie miesto pre sluzobne auta je aj z dovodu, ze si to firma moze dat do nakladov, kdezto bezny obcan (nerezident) nie. Ked sme pri tej dani - do akej kasy dan z mot. vozidiel v konecnom dosledku plynie? Ak sa nemylim, malo by to ist kraju, ktory na parkovanie v jednotlivych mestskych castiach ... (vies co). Ako priklad uvediem ulicu, na ktorej byvam - ma cca 30 domov (mnohe su viacgeneracne) a cca 30 parkovacich miest (1 miesto/dom). Vacsinou problem parkovat nie je, kedze par domov (4 alebo 5) je momentalne bud neobyvanych resp. ziju v nich dochodcovia, ktori nevlastnia ziadne vozidlo. Iba ak nechce kazdy stat presne pred svojim domom. Mame tu vsak 2 domy, kde okrem povodnych majitelov/rodin, este cast domu prenajimaju. Takze tam mame v 2 domoch celkovo az 9 aut (2x2 auta rezidentov a 3+2 auta najomcov - su to bud sluzobne auta alebo ECV mimo BA). Aj my mame v dome 2 auta, ale nikdy sa nestalo, ze by obe auta stali dlhsie ako 15 minut sucasne na ulici. Podotykam este jednu vec - kazdy jeden dom ma aj garaz (niektore aj pre viac aut). Preto zastavam nazor, prve auto za symbolicku cenu, dalsie za vyssi poplatok. Je mi jedno aky. Treba ludi naucit pouzivat garaze. Urcite je kopec ludi, co vlastnia garaz, ale su lenivi do nej kazde rano a kazdy vecer vokst autom.
          • oceansky

            "preco by mali sluzobne auta platit dvoj

            Nemali by platiť dvojnásobok, miestny obyvateľ, rezident mestskej časti, sídliska, nemá platiť za jedno svoje súkromné vozidlo/byt žiaden poplatok navyše, a služobné vozidlo dajme tomu tých 100-200 EUR mesačne, avšak zároveň bez vyhradenia vyčleneného konkrétneho miesta (resp. max 5% miest kde môžu za poplatok parkovať služobní, no zároveň i súkromní miestni). Prečo? Už ti tu v skratke odpovedali. Lebo práve tie parkujú v neakceptovatelnom počte na nepatričných miestach a navyše málokedy tú daň platí ten jedinec, čo sa tým autom vozí a zaberá ním ten sídliskový flek zadarmo mimo firmy. Zo znehodnocovania prostredia nemá z takejto plechovej invázie občan, verejnosť, na konkrétom mieste vôbec nič (ani keď ešte išlo o príjem samosprávneho kraja a nie štátneho rozpočtu, tak zabraté sídlisko z toho nijak neprofitovalo, peniaze sa vytratili "inde", napr. v dotovaných školách a škôlkach; to len stále znášalo nepatričnú záťaž). Daň z mot. vozidiel sa platí aj v zahraničí, a stále tam pre parkovanie platia aj ďalšie obmedzenia v prospech čo najmenšieho obmedzovania príčetného života obyvateľov (daného mesta, miesta, lokality - a to nielen preventívne pred samotným zahusťovaním, ale aj škodlivými následkami zvýšeného hluku, prašnosti, exhalátov); Čo má z toho obyvatel v tomto prípade Bratislavy, ak mu pristane v mieste bydliska na konkrétnom preplnenom sídlisku 50-60% služobných vozidiel, z toho ešte polovica cezpolných (buď je firma CP, alebo skôr sa autom vyváža pendlovací dojazdenec); na základe toho sa "domácnosti" štedro vybavujú ďalšími vozidlami aj 2-5 kusov na jednu bytovú jednotu v králikárni, niekedy jedným novým, obvykle však vyradenými služobákmi, alebo inými zakúpenými 10-15 ročnými párstoeurovými, prípadne iný by sa zas vôbec nevozil na aute, ak by ho nedostal firemne pridelené aj na vozenie sa domov a na súkromné účely (pre mnohých je práve toto typické väčšinové použitie "služobného" vozidla, 90% nájazdu je v skutočnosti neslužobných jázd = existencia plno služobných vozidiel je zbytočných, no aj parkovacia benevolencia podporuje ich rozmach; No aj ak niekto na 90% používa voz služobný účel, prečo má nejaká dodávka zabezpečujúca súkromný zisk zapratávať sídlisko, alebo hoci aj nejaký štátny/mestský zamestnanec na jemu pridelenom vozidle). Firemné vozidlo-vozový park, nech si zdarma parkuje -odstavuje sa- len vo firme v ich areáli, či na prenajatom pozemku/garážach pri ich kanceláriách, nemá čo typicky masívne zahusťovať sídliská, chodníky, zeleň, centrá. Nepovoliť služobným vozidlárom ani platiť si vyhradené parkovanie (ušetril na nákupe a nákladoch za vozidlo, aj keby mu to nezatiahla firma, tak polahky zacvaká aspoň toto zo svojho, na rozdiel od toho obyvateľa, čo znáša všetky náklady za vozidlo sám. Ideálne treba takéto vozidlá povinne viditelne označiť menom firmy (dajme tomu najväčším písmom na dverách a kapote, menším - no stále jasne čitatelným na kufri), aby sa nedokázali zašiť pred poplatkami; takisto pár malomeštiakom sklapne hrebienok pri naparovaní sa, na čom "svojom" sa vozia, a v neposlednom rade tým poklesne anonymná zvlčilosť na cestách i pri všeobecnom parkovaní (viditelná hanba pri dennodennom kazení mena konkrétnej firme, jednoduchá vystopovatelnosť gaunera z premávky). Inak blog stále nič nerieši, navyše tá ním propagovaná "politika parkovania 2012" bola pekne babrácky otrasná, ale to už mohli v diskusiách počuť či čítať jej "architekti" z pripomienok aj priamo, či ku konkrétnej téme na stránkach bratislava.sk (napriek tomu svoje bludné návrhy, arogantne nijak žiadane nenapravili).
            • kel123
              • oceansky
        • Trollejbus
          Za parkovisko si 50€ platit budem bez problemov, ale preco mam platit 50€ pausalne za auto? Ake by bolo teda to odvovodnenie poplatku? Dan z vlastnictva auta? Ajtak by to nakoniec skoncilo tak, ze by ubudlo BA aut a pribudlo z inych okresov a situaciu by to neporiesilo vobec. Ako pise kolega hore, spoplatnit vsetko parkovanie. Komu sa nepaci, nech parkuje mimo mesto alebo nech preda auto.
        • Valec57
          Veď problémom je práve ten záver. Cieľom návrhu parkovacej politiky bolo to, aby bol systém v celom meste jednotný. A ani na tom sa mestský poslanci nevedeli dohodnúť. To, či a aké poplatky sa v ňom nastavia bolo už na každej jednej MČ (akurát boli limitované stropom), ktoré si ich stanovujú už dnes vo forme rezidenčného parkovného - napr. vo Vrakuni je to 300 € / ročne. Keď už ide o tie sumy, ja by som to vôbec nedelil na koľké auto v rodine, služobné a pod.... Mesto/MČ nech záväzne určí, že je schopné pre každý jeden byt zabezpečiť 1 parkovacie miesto v určitom okruhu (napr. 250 m) od lokalizácie toho bytu za určený základný poplatok. Každé ďalšie auto už bude za iný poplatok, príp. na vo väčšej vzdialenosti - podľa miestnych špecifík potom možno diferencovať cenu. Je predsa úplne jedno, či mám auto vlastné či služobné, na parkovisku zaberá rovnaký priestor. Ak by bolo viazané na byt a nie na rodinu, tak tým viem ošetriť množstvo situácií ktoré by sa inak nedali, napr.: - môžem mať aj 3 byty a teda chcem pred každým svoje miesto, - sme v rodine síce traja, všetci na tom istom trvalom bydlisku, ale každý reálne býva inde a chce bývať pred svojim bytom, - vlastníkom auta som ja, ale denne navštevujem chorú babku ktorá auto nemá a teda može ona pred jej bytom vybaviť miesto pre moje auto, - som vlastníkom bytu v BA (a platím zaň daň z nehnuteľností), ale trvalý pobyt mám mimo BA a auto je tým pádom prihlásené tam, - som vlastníkom bytu v BA, mám tu trvalý pobyt, ale auto vlastní priateľka ktorá nie je z BA a auto je prihlásené inde. Ak auto nemám/nepotrebujem, tak môžem svoje garantované miesto "venovať" susedovi pre jeho druhé, tretie... auto a ten mi možno na oplátku raz za čas pomôže doviesť to, čo práve potrebujem. Tu len treba zabrániť tomu, aby sa s takýmito miestami kupčilo (i keď to sa úplne asi nikdy nepodarí).
          • Matúš Čák
            Problém je, že na niektorých sídliskách je tých miest tak málo, že to podľa mňa nevydá ani na to jedno auto na byt.
            • Valec57
      • Yperit
        Prémium
        Nechcem ti brať ilúzie, ale všetko tu už je a výrazne drahšie, ako si ti navrhol: bod 1: ak by ročná parkovacia karta v Starom meste pre nerezidentov resp. CPčkárov stála 500€, tak by počet takých áut asi vzrástol, nakoľko teraz stojí cca 900€. (http://www.bps.sk/?id_menu=200...) bod 2: Nemyslím si imho, že druhé autá v rodine tvoria ten problém s prepchatými parkoviskami. Nenapomáhajú mu, no nespôsobujú ho. Už teraz (sa mi zdá) je parkovanie druhého auta spoplatnené výrazne vyššou sumou, t.j. polovica z ceny neprenosnej karty, t.j. cca 450€. Podľa tohto článku (http://www.autopriemysel.sk/in...) si z 350 "žiadateľov iba 4 (!) zažiadali o druhé "auto". Zdá sa mi, že veľmi závidíš tie druhé autá :-P bod 3: pre služobné autá platia body 1 a 2. A ak chce firma vlastné vyhradené miesto, čo zväčša firma pred prevádzkou mať chce, zaplatí cca 1900€/ks. Pozrel si si vôbec súčasné ceny a podmienky? (inak, z tvojho príspevku cítim zaujatosť voči mnohým vrstvám obyvateľstva) A ukazuje sa, že takýto návrh v praxi moc nefunguje. Ideálne sú parkovacie domy (s tým súhlasím), ale na tie slovač ešte nedospela. PS - by si bol prekvapený, koľko áut s BA/BL značkou vlastne "nie je" z Bratislavy :-P
        • KOLACC
          1/ stare mesto je vo viacerych oblastiach specificka. vo zvysku BA sa parkuje zadarmo 2/toto sa tiez tyka len stareho mesta, v ostatnych castiach je parkovanie zadarmo 3/ak firma nema vyhradene vlastne miesto neplati nic. nie je podstatne co je na znacke, ale kde ma majitel trvaly pobyt, o znackach pisem preto aby som to zjednodusil
      • maksme

        Brusel nema ziadne rezidencne parkovanie

        Chces parkovat, v suterene alebo dvore, vonkajsie miesta su do 18-20 spoplatnene normalnou sadzbou , po tejto hodine pre vseobecnu verejnost a nerezidentov. Neexistuje parkovanie cez 24 hodin! Odtiahnu bez milosti. System MHD, P+R, verejne a sukromne parkovacie domy,... to je system. Delenie na rezidentov/ cezpolnych je dosledkom nevyspelej a pobluznenej spolocnosti SK. Inac isealne riesenie je konecne sa zbavit SK ako statu, vypalit ako kedysi laliu pre neviestky... . Riesenie je jednoduche , na SK nemozne, hurra smer plutokraticko kleptomanicko psyche UA.

SME si všimli

Ako CIA hľadala Archu zmluvy – Donald Trump odtajnil dokumenty

Vladimír Benčík

Ako CIA hľadala Archu zmluvy – Donald Trump odtajnil dokumenty

Príbeh ako z thrilleru - CIA na diaľku odhalila polohu Archy zmluvy

  • 4. apr
  • Páči sa: 23x
  • Prečítané: 1 453x
  • 1
Zavraždený Marek bol stelesnením slušného človeka

Jozef Foltýn

Zavraždený Marek bol stelesnením slušného človeka

Marek Glodič bol ten najslušnejší človek akého som v živote stretol

  • 3. apr
  • Páči sa: 145x
  • Prečítané: 4 446x
  • 5
Včelárske tradície a zvyky na Slovensku

Matúš Radusovsky

Včelárske tradície a zvyky na Slovensku

Bohaté včelárske tradície Slovenska – od historických postupov po súčasné metódy odovzdávané z generácie na generáciu.

  • 26. mar
  • Páči sa: 7x
  • Prečítané: 490x
  • 0
O Západnom brehu...

Dávid Polák

O Západnom brehu...

...alebo o Judei a Samárii, ako tomuto územiu niektorí hovoria, sa veľa rozpráva, ale oveľa menej naozaj vie.

  • 7. mar
  • Páči sa: 19x
  • Prečítané: 1 130x
  • 2
John Portasik (Ján Portášik) - Príbeh (ne)obyčajného človeka

Miloš Majšík

John Portasik (Ján Portášik) - Príbeh (ne)obyčajného človeka

Životný príbeh chalana, potomka slovenských prisťahovalcov do USA, ktorý napriek svojej chorobe šiel za svojím cieľom.

  • 27. feb
  • Páči sa: 44x
  • Prečítané: 2 405x
  • 1
Hlava XXII v štátnom IT

Marcel Rebro

Hlava XXII v štátnom IT

Spolu s "katastrálnym vírusom" skvelá kombinácia ako stráviť pracovný deň v nekonečnom cykle

  • 17. feb
  • Páči sa: 107x
  • Prečítané: 2 263x
  • 2

Hlavné správy zo SME.sk

Vládni politici odkazujú polícii, čo má a nemá robiť. Policajná prezidentka sa nevyjadruje
Bojkot za biznis v Rusku, potom strmý pád do straty. Čo po 30 rokoch pochovalo Ecco v Martine?
Štefančík a Mesežnikov v Aréne: Prezident sa prebudil, krvavé sako je putovnou atrakciou
Iniciatíva predsedníčky Súdnej rady vyvoláva pochybnosti (píše Daniel Šváby)
reklama