Spať na článok
Písmo: A- | A+

Diskusia k článku: Z cyklistov na cestách sa stáva strašiak!

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
40 príspevkov

  • co2

    nedocital som

    je to nudna tema a nadpis vyzyva k hejtovaniu, ale jednu vec autor nechape: podla zakona cyklisti jazdia pri pravom okraji vozovky, tj v pravom pruhu
    • Aureli
      Škoda, že ste nedočítali, pretože na konci autor píše, že sám jazdí na bicykli. Článok je o relatívne aktuálnej téme, pretože veľa cyklistov jazdí nesprávne. Ak aj nie je možné, aby šiel cyklista blízko krajnice (zlá vozovka), stále má ale brať do úvahy, že nie je najrýchlejším účastníkom cestnej premávky a mal by zákonito dbať na túto skutočnosť.
      • TychoDe

        No a vodič by mal brať

        do úvahy skutočnosť, že predbiehať sa môže len pri dodržaní primeraného odstupu. Ak to nejde, ide o rovnakú situáciu, ako keby išiel oproti autobus. "...z 80 na 40 alebo 30 a ísť v takej rýchlosti aj 300 metrov niekedy poriadne lezie na nervy." Nuž, pravda, na vodičák sa bežne neskúma psychická vyrovnanosť. Ako píše hore co2, článok nielen vyzýva, ale aj sám tak trochu hejtuje. Na jeden taký prípad, aký popisuje, stretnem na ceste dvadsať normálnych cyklistov, ktorí sa správajú predvídateľne. A keďže som sám aj cyklista, viem, že ak niekto ide meter od okraja, zväčša má na to dôvod. Tak už to nejeko vydržím, tých strašných 300 metrov ísť za ním a potom ho predbehnúť s odstupom 1,5m.
        • Trto

          nu,

          pockas za bicyklistom, aby si ho neohrozil, neobmedzil. Ja tiez, uz sme dvaja. Ale na Sloviensku jazdi zo 2 miliony vodocov, a obrovske mnozstvo z nich si z cyklistov robi terc. Tiez som vodic aj bicyklista, viem, co cyklisti zazivaju. Obcas, keby sa dalo dobehnut vodica, tak ho vytiahnem z auta, a rozbijem mu cifernik. Nasi vodici jazdia ako pras ce. Netolerancia, agresivna jazda... na cestach to vidim dennodenne. Na nas narod platia len tvrde sankcie. Malicke pozitivum je to, ze sa spravanie vodicov pomaly zlepsuje. Podla mojho nazoru len tvrdymi sankciami. V povahe slusne spravanie na cestach nemame.
        • pako
          no, takto asi... vyjadrim sa ako byvaly aktivny cyklista, ktory v tych balikoch na ceste aj jazdil a vie, o com to zhruba je. a neskor aj ako vodic z povolania, prakticky so vsetkym, az po autobus. len upresnim - nespominam si, ze by tam s nami niekedy jazdil trener (teda na bicykli). :-) kedysi, ked sa na cestach jazdilo podla vyhlasky 100/ 75, bola na dialniciach zakazana jazda pomalym vozidlam (kone, traktory, bicykle a pod.). boli to casy, ked aj na najrusnejsej dialnici presiel za hodinu zlomok aut, oproti ktorejkolvek dnesnej ceste prvej triedy. doslova zlomok aut, ak poviem ze patina, asi velmi prehanam. a v tych idylickych pomeroch uz bola jazda v takej premavke napriklad aj bicyklom ZAKAZANA! bolo by treba zacat verejnu debatu o tom, na co nam maju sluzit cesty. teda prioritne. ak na prepravu nakladov a osob, tak sa podla toho zariadme. ak sme kedysi zakonom vylucili pomale vozidla na dialniciach, po ktorych jazdila patina dnesnej premavky - navyse na sirsich a bezpecnejsich - nevidim dovod, aby sa na uzsich a patnasobne plnsich cestach dnes plantali kone, traktory a bicykle. ma alebo nema to logiku? ak sa dohodneme, ze cesty nam maju sluzit aj na rekreaciu a sport (maju, naozaj maju...?), tak ich rozsirme a vyhradme v nich jazdne pruhy pre tieto skupiny. ma to logiku? bavim sa najma o cestach I. triedy a cestach skupiny E. plnych kamionov a autobusov. kto v tom co len raz sedel vie, co znamena skupina cyklistov pred sebou po vyjazde zo zakruty v 80 ci 90 km, ked ide oproti iny kamion ci autobus... je to proste nezmysel. natlacit na povodne cesty z cias c.k. franc jozefa, budovane pre konske povozy, na ktore sa len natiahol asfalt, dnesnu kapacitu aut aj bicyklov, koni ci traktorov. este raz: zdravy rozum do zakazal uz pred 40 rokmi na dialniciach, nepomerne sirsich a bezpecnejsich, pri vtedajsej patinovej frekvencii premavky. ale na dnesnych obycajnych cestach, nepomerne uzsich ako vtedajsie dialnice, je to povolene, aj pri patnasobnej hustote premavky. dava to zmysel a zdravy rozum? a to sa vtedy po ceste plantal na bicykli len pripity dedko z krcmy domov a par takych cvokov na treningu ako my. dnes to uz zacina byt masova zalezitost unudenych ludi. osobne sa ani na bicykli, ale ani na babete, dnes na podobnu cestu nevyberiem. priznam sa, nemam odvahu. a dost sa cudujem kazdemu, ktory to riskuje. dokonca s aj s detmi, to uz musi by prdly na hlavu. hadajte, co si taky kamionista vyberie na uzkej ceste, ak sa ma zrazit s kamionom v protismere a potrebuje sa mu vyhnut... to je proste realita a moze tu moralizovat a rozumkarit kto chce ako chce. len tolko...
    • PIN
      Prémium

      Nie je to úplne tak:

      ZÁKON o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov § 55 Osobitné ustanovenia o cyklistoch (1) Na bicykli sa jazdí predovšetkým po cestičke pre cyklistov. Po cestičke pre cyklistov sa jazdí vpravo. Kde cestička pre cyklistov nie je alebo nie je zjazdná, jazdí sa pri pravom okraji vozovky. Ak sa tým neohrozujú ani neobmedzujú chodci, smie sa jazdiť po pravej krajnici vozovky.
      • Moniker

        co nie je uplne tak?

        Vozovka: spevnená časť cesty určená predovšetkým na premávku motorových vozidiel. Krajnica: časť cesty od kraja vozovky po kraj cesty. Cyklista ma jazdit pri pravom okraji vozovky, cize v pravom pruhu
        • €uroskeptik
          Cize v pravom pruhu??? Podla teba "pravy okraj vozovky" je to iste, co "pravy pruh"? Hrozim sa toho ze na cestach stretavam aj ludi ako si ty...
          • Moniker

            a kde to asi tak je?

            Kde pisem, ze "pravy okraj vozovky" je to iste, co "pravy pruh"? Pravy okraj vozovky je zaroven pravy okraj praveho jazdneho pruhu. A pravy okraj praveho jazdneho pruhu sa nachadza kde? No predsa v pravom jazdnom pruhu. Ja sa zase hrozim takych, ktorym chyba elementrana logika. pre PIN: smie, ale nemusi. Takze co2 ma pravdu. piano 3/3
            • pako
              • Moniker
              • stivo
                • ajam
        • PIN
          Prémium

          Čítaj až do konca,

          neprestávaj tam, kde sa ti to hodí: co2 tvrdí: podla zakona cyklisti jazdia pri pravom okraji vozovky, tj v pravom pruhu Ja tvrdím: Chodci chodia po ľavej krajnici, cyklista pri pravom okraji vozovky, ale smie jazdiť po pravej krajnici ak neohrozí a neobmedzí oprotiidúcich chodcov. . Nájdi jeden rozdiel v tvrdeniach.
  • Andrej Kučeravý
    Blog
    "Do istej miery dokážem pochopiť mladých trénujúcich chlapcov, ale nikdy nepochopím zrelých dospelákov, ktorí z trucu robia šoférom naprieky." Nuž, ak ťa sústavne predbiehajú vodiči na úzkej dvojprúdovej ceste cca 20 cm od tvojich riadidiel preto, lebo v protismere ide práve nejaké auto, prípadne si nútený z toho dôvodu občas vôjsť do priekopy pri ceste, tak sa príliš nedivým, že to niekoho naštve a jazdí tak, aby vodiči idúci za nim mohli predbiehať len vtedy, ak je protismerný pruh voľný.
    • Aureli
      Ja si myslím, a myslím, že to bolo aj v článku, že je to o vzájomnom rešpektovaní sa. Ja v poslednej dobe jednoducho natrafujem čoraz viac na hlúpych cyklistov, ktorí robia naprieky. Na blbých šoférov natrafujem už roky. Od cyklistov by som to ale nečakal, nakoľko vystavujú do priameho nebezpečia sami seba!
  • actuate

    A co hybridni cyklisti?

    ked sa im chce, idu po ceste, potom zahnu za prechod pre chodcov a domahaju sa prednosti ako chodci? A co tak prehananie medzi chodcami po Korze v Bratislave, alebo nahananie sa po chodeckej lavke na moste SNP, ked druhu maju vyhradenu pre seba? A co drze vyzvananie na chodniku na chodcov, co nemaju oci vzade a nezmiznu z neho, lebo cyklisti su panmi sveta? Bicykel je predsa ekologicky prostriedok dopravy, zabavy a prijemneho zivotneho stylu, nemal by menit cyklistu na h o v a d o.
  • beef9

    ...

    ja som ten typ cyklistu,ktory jazdi pre istotu za krajnicou aj ked je cesta uplne prazdna...snazim sa vodicov aut obmedzovat co najmenej,pri odbocovani do lava radsej pockam pri kraji a prejdem az je uplne volno,hlavne na useku,kde auta jazdia rychlejsie (hl. cesty a pod.), ALE musim zial napisat,ze vacsina soferov sa sprava uplne naopak k cyklistom...aj na volnej ceste obiehaju tesne mimo mna,na kruhaci alebo vjazde z bocnej na hl. cestu neberu cyklistu vobec do pozornosti a obmedzuju a ohrozuju jedna radost...mam takuto skusenost s priblizne 80-90% soferov...
  • woodrow_wilson

    apeluj

    na svojho poslanca, aby sa postaral o cyklocesty stavebne oddelene od cesty pre auta, vybudovane povinne pri kazdom predaji pozemku vo vlastnictve mesta alebo statu, resp ako sucast stavebneho povolenia. zaroven mu mozes skusit ukazat tabulku s porovnanim, kolko stoji kilometer cyklociest v civilizovanych krajinach a kolko na slovensku a mozes sa ho rovno opytat, kde je ten rozdiel. a to pisem ako clovek, ktory jazdi nepomerne viac na aute, ako na bicykli. uznavam, ze na cestu na lyzovacku do tatier bicykel nie je vhodny, ale do tesco pre chleba a maslo tiez nemusim ist autom. v civilizovanych krajinach to pochopili uz davno, ze bicykel je dopravny prostriedok a nie vec, ktora sluzi len na prevezenie sa po hradzi raz za tyzden v kozmo-gay outfite ako dovod aby som si mohol dat 5 piv a slintat nad korculiarkami.
  • Majocc

    kolko cm obetujes?

    ok tak podla tvojej teorie idem niekde okolo bielej ciary (ak nejaka je, ak je miesto napravo od nej tak tam ak nie tak nalavo) Kolko cm si ochotny obetovat ako vodic auta z tvojej 3 metre sirokej (alebo kolko je to v norme) cesty. A co ak nema 3 metre? Zakaz vjazdu cyklistom? Toto nie je riesenie - clanok vyvolava nevrazivost. Postavme cyklocesty a problem vyrieseny. Dovtedy tu budeme spolu vsetci zit.
    • tulenik071
      Cyklocesty nie sú nijaké samospaso. a) autisti si odvyknú na prítomnosť cyklistov a vice versa. Keďže tebou navrhované samospaso ale nebude všade, tak bude (väčšina!) ciest, kde na seba budú aj tak narážať, nezvyknutí správne reagovať. Výsledok? Nárast nehôd. b) už budovanie viac a viac a viac ciest parkovísk etc kvôli rastúcemu počtu autistov je de facto záber plochy, odlesnenie, strata produkčnej plochy, sami dobre vieme, ako "kúria" vybetónované centrá miest, tak musíme ešte vybetónovať aj po krajine ďalšie pásy? ekologická zvrhlosť b') najnovšie sa v protektorátne dementálnej krajine na Z od nás k tomu pridali aj pešechodi, ktorým sa nepáči, že holt zdieľajú turistické chodníky s mountainbikermi a predstavujú si to zrejme tak, že aj outdoorom budú viesť paralelné izolované trasy pre pešiakov, bikerov, koniarov, dogtrekárov, bežkárov, musherov etc., teda v konečnom dôsledku môžeme v smere turistického chodníka rovno urobiť asi 50 m široký výrub, aby sa tam tie požadované separátne trasy narvali, fakt environmentally friendly... c) ešte som nestretol "cestnú" cyklotrasu, ktorá by mi umožňovala frčať as fast as I want - proste sú priúzke a motajú sa vám pod kolesami commoners s džamorákmi, takže pre športové jazdenie nevyužiteľná; navyše slovo "cyklotrasa" je bezvýznamné. Keď to poviete, protistrana nemusí chápať, čo sa tým vlastne myslí. Je to trasa po meste pre commuterov, teda korpulentné tetuše idúce do tresca a kravaťákov idúcich do ofisu? Je to uzučká cesta dolnorakúskeho typu na presun v podstate tiež commuterov z hofu do hofu alebo rodiniek s detičkami hrajúcimi sa na šport, kde len čo šliapnete do pedálov, začnú vám všetci zavadzať? Je to MTB trasa? Väčšina tzv cyklotrás vzniká iba naliatím betónu nedostatočnej šírky do krajiny. Z hľadiska čo len trochu športovo orientovaného cyklistu, také trasy proste netreba. V onom protentokráte na Z od hejslovákistanu to trefne pomenoval nejaký chlapík z ČEMBA - "parametre cyklotrás sú určené jazdeckými schopnosťami päťročného decka". Bľah a bwekk!
      • Majocc

        Cestny cyklisti maju smolu to hej.

        Je pravda jazdim viac po lese kde sa vytvara priestor pre nove cyklochodniky a v meste kde sa to sem tam este da. Pre cestnych co chcu naozaj jazdit to nie je dostatocne a ani pouzitelne riesenie. Tak sa teda budeme musiet naucit zit s tymi cyklistami a autami na jednom mieste a snad nam to aj pojde. Je skoda, ze v takej krasnej krajine si clovek nemoze naplanovat cyklovylet kdekolvek ale musi prihliadat aj na hustotu premavky a kvalitu cesty / sirku krajnice. Kde asi tak trenoval Sagan.
    • Ajax
      Prémium

      Ale

      tu vobec nejde o to, ze kolko cesty vodic cyklistom obetuje. Tu ide o to, ze niektori cyklisti jazdia ako prasata.
      • KolarD
        Ako clovek co musi aj aj jazdit na aute. Rocne cca 10 000 km. Kedysi 100 000 km /rok. Jazdim na biku pretoze je to fajn. rocne cca 5000 km. A tiez ten co rad chodi i pesi a najradsej po horach. Kludne skonstatujem, ze tie prasce stretnes pesi, na biku i v autach. To je o ludoch. A vobec si nemyslim, ako niektori diskutujuci vyssie ze niektora skupina prasiat na niecom je viac ako 50%. Ono len tie prasata su v mensine, ale je ich dostatocne vela, aby strpcovali zivot tej vacsine. No a na autora. Mne ziadny peloton nevadi a nemam problem ist za nim. Tiez sa obcas ponahlam, ale nemozu za to ti ludia predomnou, ale ja kedze som mohol ist o par min skor.
        • Ajax
          Prémium

          Tebe

          mozno peloton nevadi, ale v pripade, ze cesta nie je uzavreta, alebo oznacena, ze sa tam kona cyklisticka akcia , tak potom pelotonisti porusuju predpis. Dost casto stretavam cyklistov v okli Ziaru nad Hronom. Chodia po menej frekventovanych cestach, ale tie su uzsie a aj menej kvalitne. A vacsinou maju auta na haku a tvaria sa pani ciest a malokedy su nejako oznaceni. Preco by si napriklad nemohli u policie vybavit, ze na danom useku si budu moct postavit prenosne oznacenie, ze tam trenuju?
  • ajam

    musím sa zapojiť, práve kvôli otrasným

    zážitkom z tejto soboty. musela som náhodou prejsť na biku z petržálkz cez sídlisko. križovatka pri lídli a pošte možno ju veľa ľudí nepozná, dá sa odbočiť vpravo, rovne ísť, alebo do ľava. išla som rovne zároveň s autobusom. neviem či mal veľkú pasiu z toho že mi takmer oškrel ruksák pán vodič, a to som išla tak po kraji, že viac sa už ísť rovne nedalo. ... neni problém, lenže z prava príchádza auto, ktoré dáva prednosť len autobusu, keďže v tom čase bol už pre do mnou. mňa auto spokojne poignoruje a v snahe nech ma rovno nezrazí, nútí ma vrátiť sa späž do ľava, lebo prečo by mi malo umožniť zaradiť sa k pravému okraju, ale vyženie má na stred cesty, kde fakt pôsobím jak ***** tak som si na to rovno musela hrknúť aby som to predýchala. haha. a pritom stačilo trochu viac ohľaduplnosti. ja na tom biku, prispievam k čistejšiemu ovzdušiu a odbremenujem preťaženosť ciest a mesta. čo tak vytvoriť k tomu trochu podmienky.

SME si všimli

Ako CIA hľadala Archu zmluvy – Donald Trump odtajnil dokumenty

Vladimír Benčík

Ako CIA hľadala Archu zmluvy – Donald Trump odtajnil dokumenty

Príbeh ako z thrilleru - CIA na diaľku odhalila polohu Archy zmluvy

  • 4. apr
  • Páči sa: 14x
  • Prečítané: 572x
  • 1
Zavraždený Marek bol stelesnením slušného človeka

Jozef Foltýn

Zavraždený Marek bol stelesnením slušného človeka

Marek Glodič bol ten najslušnejší človek akého som v živote stretol

  • 3. apr
  • Páči sa: 105x
  • Prečítané: 2 015x
  • 3
Včelárske tradície a zvyky na Slovensku

Matúš Radusovsky

Včelárske tradície a zvyky na Slovensku

Bohaté včelárske tradície Slovenska – od historických postupov po súčasné metódy odovzdávané z generácie na generáciu.

  • 26. mar
  • Páči sa: 6x
  • Prečítané: 337x
  • 0
O Západnom brehu...

Dávid Polák

O Západnom brehu...

...alebo o Judei a Samárii, ako tomuto územiu niektorí hovoria, sa veľa rozpráva, ale oveľa menej naozaj vie.

  • 7. mar
  • Páči sa: 17x
  • Prečítané: 959x
  • 2
John Portasik (Ján Portášik) - Príbeh (ne)obyčajného človeka

Miloš Majšík

John Portasik (Ján Portášik) - Príbeh (ne)obyčajného človeka

Životný príbeh chalana, potomka slovenských prisťahovalcov do USA, ktorý napriek svojej chorobe šiel za svojím cieľom.

  • 27. feb
  • Páči sa: 43x
  • Prečítané: 2 168x
  • 1
Hlava XXII v štátnom IT

Marcel Rebro

Hlava XXII v štátnom IT

Spolu s "katastrálnym vírusom" skvelá kombinácia ako stráviť pracovný deň v nekonečnom cykle

  • 17. feb
  • Páči sa: 104x
  • Prečítané: 2 060x
  • 2

Hlavné správy zo SME.sk

Ako zvládnuť registráciu dronu. Treba poistku? Vyskúšali sme nové pravidlá v praxi
Aj Slováci si kupovali so stíhačkami F-16 partnerstvo. V ich továrňach teraz rastie nervozita
Kam na výlet na strednom Považí: Najstaršie pútnické miesto na Slovensku i obria lavička
KVÍZ: Mladé letá, Ťapákovci, Mor ho! Koľko si ešte pamätáte z povinnej literatúry?
reklama