Mesto vo svojom stanovisku zverejnilo, že zámerom zrušenia starej, ale fungujúcej autobusovej stanice bolo:
Miesto, kde v súčasnosti (do roku 2014) je autobusové nástupište umiestnené nie je na tento účel najvhodnejšie.
Michalovce sú jedným z mála miest na Slovensku, ktoré ešte nemá autobusovú stanicu v blízkosti železničnej stanice – štandard cestovania by mal umožniť cestujúcim pohodlné cestovanie, tzv. suchou nohou pri prestupe z vlakovej na autobusovú stanicu.
Kostolné námestie zmeniť na oddychovú relaxačnú zónu.
Bývalé autobusové nástupište nie je najvhodnejšie.
Stačí, ak prídete na novú autobusovú stanicu v akomkoľvek čase a vidíte tam zopár ľudí, ktorí čakajú na autobus. Ak sa zastavíte na zastávke Michalovce,, Zemplín market, ktorá je najbližšie ku starej autobusovej stanici, zistíte, že tam stojí takmer každý, kto využíval starú autobusovú stanicu.

Chaos, autobusy a nával ľudí.
Na zastávke Michalovce,, Zemplín market sa začal boj o cestu a autobusy. Každodenný nával sa stal samozrejmosťou. Väčšina ľudí novú stanicu nenavštevujte, ale využíva zastávku v blízkosti nákupného centra. Nová stanica je pre nich jednoducho ďaleko. Nehovoriac o tom, ako autobusy zastávajú nielen odstavný pruh, ale taktiež aj ďalšie dva jazdné pruhy a chaos ľudí pri hľadaní toho správneho autobusu.
Situáciu na novej autobusovej stanici nezlepšuje ani grafikon pre mestskú autobusovú dopravu. Mnoho ľudí, ktorí cestujú vlakom zo železničnej stanice na trase Humenné – Košice sa sťažuje, že nemajú MHD prípoj v čase príchodu vlaku do Michaloviec.
A čo také hlavné mesto Slovenska, ktoré nemá autobusovú stanicu v blízkosti železničnej?
Tento dôvod na presun je irelevantný, keďže cestujúci aj tak novú stanicu nevyužívajú. Ani Bratislava nemá v blízkosti hlavnej stanice autobusovú a funguje.
Pohodlné cestovanie a suchá noha. Počas dažďov zateká na miesta, ktoré mali byť kryté. Ak je upršaný deň, autobusová stanica by vás mala ochrániť pred dažďom, ale to sa nekoná. Priam naopak, zmoknete aj napriek streche, ktorá mala pôvodne slúžiť na suchý presun medzi železničnou a autobusovou stanicou.
Nemáte si kde sadnúť, ak mrzne – „zmrznete“, ak prší – zmoknete. Toto český kolegovia pri spracovaní konceptu novej stanice za neuveriteľných 597 tisíc nedomysleli.

Kde je oddychová relaxačná zóna na Kostolnom námestí?
Od presunu prešlo pár rokov a Kostolné námestie vidíme zdevastované, neupravené a oplotené. V jeho blízkosti sa nachádza Zemplínske múzeum, rímskokatolícky farský kostol a park Kerta. Na revitalizáciu Kostolného námestia mesto získalo 720 tisíc eur. Okrem toho, že boli odstránené pozostatky stanice a plocha bola oplotená sa tam nedeje nič zaujímavé.
Plánovanú rekonštrukciu vraj oddialil archeologický výskum, ktorý bol oznámený ešte v prvej polovici roku 2016. Ak sa pozrieme na Kostolné námestie dnes v roku 2018, nevidíme odstránený asfaltový povrch a archeologický prieskum.

Naozaj sa tu hráme a veríme, že pár plechov a stĺpov stálo takmer 600 tisíc eur?
Za sumu 597 tisíc eur by sme si mali predstaviť budovu stanice, kde si ľudia stihnú aj oddýchnuť pri čakaní na svoj autobusový spoj, nie pár plechov a pár stĺpov, ktoré tam vyrástli. Celkovo bolo preinvestovaných 597 tisíc, z toho 500 tisíc bola dotácia od vlády, zvyšnú časť použilo mesto z vlastných zdrojov. Otázkou ostáva, akú sumu táto výstavba reálne stála a kam išlo zvyšných niekoľko tisíc eur.
Záver?
Dôvody, ktoré viedli mesto k presunu autobusovej stanice z Kostolného námestia na terajšie, Michalovčania z dostačujúcich dôvodov nechápu a z odstupom času môžeme tvrdiť, že im prináša aj komplikácie.