Najviac ma zarážajú vyjadrenia a uisťovania ministra hospodárstva ale i iných vrcholových alebo komunálnych politikov, že ropovod BSP nepovedie cez Žitný ostrov. Mám pocit, že títo ľudia buď úmyselne klamú, alebo problematiku skutočne neovládajú. Zaráža ma to najmä pri vyjadreniach ministra hospodárstva. Minister Malatinský ma predsa okolo seba ľudí, ktorí sa ropovodu BSP venujú dlhodobo a určite mu povedali, že predchádzajúca vláda sa uzniesla, že ropovodu cez Žitný ostrov nepovedie.
Ropovod cez Žitný ostrov odmietla vláda Ivety Radičovej, ktorá sa k tomu zaviazala v programovom vyhlásení vlády. Následne vtedajši minister hospodárstva Miškov spolu so svojimi ľudmi predložil na rokovanie vlády material kde sa rozhodlo, že sa bude vybrať trasa ropovodu medzi dvoma koridormi a to karpatským a mestským. Oba koridory formálne obchádzajú geografickú hranicu Žitného ostrova. Na ucelenie obrazu je dôležité spomenúť, že minister Miškov vymenoval do predstavenstva spoločnosti Transpetrol a ako prokuristu spoločnosti BSP GmBh človeka, ktorý dlhé roky pracoval pre spoločnosť OMV a na Slovensku bol ich vrcholový manažér. A okrem iného bola spoločnosť zastúpena týmto pánom aj klientom reklamnej spoločnosti, ktorú vlastni(l) ex minister Miškov.
V januári tohto roku vláda zobrala na vedomie a schválila uznesenie, že do konca decembra 2013 finálne schvalia trasu ropovod BSP cez tzv. mestský koridor. Mestský koridor predstavuje trasy 2 a 10, ktoré vedú po Einsteinovej ulici alebo Dolnozemskej ceste. Preto nerozumiem posledným tančekom ministra hospodárstva na pôde BSK kde hovoril, že bude ešte debata o možnom trasovaní ropovodu cez tzv. karpatský koridor. Veď predsa samotné Ministerstvo hospodárstva sa pred nieľkými dňami vyjadrilo, že varianty cez Karpaty sú nepriechodné kvôl chráneným územiam na rakúskej strane.
Preto si kladiem otázku, ak je ropovod pre Rakúsko nepiechodný cez Karpaty kvôli chráneným prírodným oblastiam, prečo má byť ropovod priechodný na Slovensku cez jeho hlavné mesto? Taktiež je zaujímavé, prečo spoločnosť BSP, kde má 74% podiel slovenský Transpetrol vykúpila na rakúskej strane pozemky od Kittsee až do Schwechatu aj keď nevedela aký variant bude na realizácia ropovodu vybraný.
Prokurista spoločnosti BSP p. Nemcsics obhajuje trasovanie ropovodu tým, že Družba vedia cez Slovenský raj alebo Slovenský kras a že aj v iných krajinách vedú ropovody cez veľké mestá. To, že sa dodnes nestala žiadna hávaria je len jedno veľké štastie. Máme za posledné roky niekoľko prípadov kedy ropovod spôsobil vo svete veľké problémy. Či už to bolo pred časom v Mexico City alebo pred niekoľkými mesiacmi v USA. Taktiež je od začiatku pôsobenia p. Nemcsica v spoločnosti BSP nejasné koho záujem háji, keďže aj podľa svojích vyjadrení ho do spoločnosti BSP menoval rakúsky investor projektu. Je zaujímavé, že nominant rakúskeho investora robí poradcu predsedovi predstavenstva spoločnosti Transpetrol a chodí spolu s ministrom hospodárstva na všetky rokovania ohľadne tohto projektu. Veď predsa podľa dohody medzi Transpetrolom a OMV na Slovensku zabezpečuje výstavbu ropovodu národný prepravca ropy Transpetrol. Na vybudovanie ropovodu na rakúskej strane založili tieto dve spoločnosti firmu Bratislava – Schwechat GmBh kde má 74% podieľ slovenská strana a 26% rakúska strana. Preto by som rád dostal odpoveď prečo človek, ktorého jasnou úlohou je čo najľahšie dostať ropovod do Rakúska sa točí okolo nášho prepravcu ropy a ministra hospodárstva? Nie je to tak trošku konflikt záujmov?
Vážení čitatelia, môžete tiež podporiť našu výzvu proti ropovodu BSP na portály changenet: http://www.changenet.sk/?section=kampane&x=729275
Ak sa vám článok páčil, podporte ho prosím aj na: http://vybrali.sme.sk/c/154498/