
Pred aj za ťahačom išli doprovodné vozidlá. Náklad zaberal jeden a pol jazdného pruhu a išiel asi 70 km/hod. Za nim sa vytvorila niekoľko kilometrová kolóna. Zhodou okolnosti som bol na jej začiatku, asi ako desiate auto v poradí v pravom pruhu. Ťahač išiel tak, že zaberal celý pravý pruh a polovicu odstavného. Ľavý pruh bol volný a kolóna sa dala predbiehať. I keď pocit pri predbiehaní mohol byť pre viacerých neskúsených vodičov riadne stresujúci. Vodiči v nových výkonných autách predbiehali bez problémov. Problém mal až vodič starej škodovky, ktorý 3x pribrzdil - cúvol lebo zrejme dostal strach, že ho náklad pritlačí o stredový pás. Potom zostal v ľavom pruhu a blokoval ostatných vodičov. Očakával som, že buď predbehne, alebo sa zaradí do pravého pruhu za doprovodne vozidlo. Na blikanie blikanie nereagoval a zareagoval až na vytrubovanie. Keď kolónu obehli ďalšia auta, tak vodič škodovky dostal odvahu preradil sa do ľavého pruhu a bez problémov predbehol. Mne sa podarilo zaradiť do ľavého pruhu tesne za kamión, ale práve vtedy ťahač sa začal vyhýbať stojacemu vozidlu v odstavnom pruhu a prešiel viac vľavo. Vodič kamiónu tiež sa posunul vic vľavo, až tak že ľavé kolesa išli to trávniku mimo vozovky. V momente začala lietať hlina a prach. Trochu som pribrzdil, aby som neschytal nejaký kameň na čelné sklo. Keď kamión predbehol, tak som predbehol aj ja.
Ak si netrúfate predbiehať treba ísť spokojne v pravom pruhu za sprievodným vozidlom a neblokovať ostatných účastníkov cestnej premávky. Navyše takéto sprievody zvyčajne zastavujú na odpočívadlách a miestach na to vhodných a tam pustia kolónu vozidiel pred seba. Ak sa rozhodnete predbiehať, tak treba s chladnou hlavou a s dostatočným odstupom od predchádzajúceho vozidla.