Je to viac rokov neriešený stav, ktorý sa každým rokom len zhoršuje. Navyše pri jazde po ceste druhej triedy číslo 572 sú pre vodičov problematické dve železničné priecestia. Jedno priamo pod diaľnicou D1, druhé s totožnými koľajami v križovatke s Ivánskou cestou, ktoré je považované za najnebezpečnejšie železničné priecestie v Bratislave. Ak chce isť hocikto z Vrakune na diaľnicu D1 alebo opačne, tak nemá inú možnosť.
Nebezpečné železničné priecestie:
Už dávno malo byť cestné prepojenie Galvániho ulice s cestou druhej triedy 572 nadjazdom nad železničnú trať. V minulosti to bola jedna z podmienok začatia výstavby nákupného centra Pharos. Investorovi sa podarilo z tejto povinnosti vyzuť a dnes je výstavby premostenia ponad železnicu a spojenie cesty II/572 s Galvániho ulicou len vízia bez reálneho termínu.

Obr. 1. Plán a etapy dopravnej infraštruktúry v lokalite Pharos (Všetky obrázky/fotografie pochádzajú z verejných zdrojov, respektíve tu uvedených stránok.)

Obr. 2. Vizualizácia plánu, ale voči predchádzajúcemu obrázku chýba pripojenie na D1, ale je tam navyše vidieť cestu II/572 v novom trasovaní.

Obr. 3. Dávny plán, keď sa ešte uvažovalo o TNT koridore a hotel Chopin neexistoval, tak zmena trasovania cesty II/572 bola už vo výhľade.
Situácia vo Vrakuni:
Prejazd nebezpečným železničným priecestím je len jeden z problémov, druhým problémom sú preťažené mestské komunikáciu idúce cez Vrakuňu.

Obr. 4. Komunikácia Priehradná v čase poobednej dopravnej špičky.

Obr. 5. Preťažená cesta II/572, ktorá sa vo Vrakuni vola Hradská vytláča autá na Priehradnú ulicu.
Z dopravného hľadiska vodiči takto len rozdeľujú veľmi dlhú kolónu na ceste II/572 na dve kratšie, za čo by im mali byť vďační obyvatelia a návštevníci Ružinova, kde by inak bol dennodenne kolaps aj za železničným priecestím na Ivánsku cestu.
Navyše Priehradná ulica aj ceste II/572 sa spájajú kúsok pred mostom a kruhovým objazdom, ktorý výrazne znižuje priepustnosť týchto komunikácií.
Cesta druhej triedy číslo II/572 neslúži len na dopravu do Vrakune a späť ale je to aj významná komunikácia do okolia z Bratislavy. Ako jedno z riešení vidím jej prekládku tak, aby nešla cez Vrakuňu. Ideálne by ju bolo vhodne zahrnúť do výstavby Diaľnice D4 ako spojnicu obchvatu Bratislavy s Galvániho ulicou.

Obr. 6. Návrh prekládky cesty druhej triedy číslo II/572
Občania Vrakune sú aktívni a spolu so starostom spísali petíciu v prospech spomenutej prekládky bližšie informácie nájdete na stránke http://www.vrakuna2572.sk alebo na stránke miestneho úradu Vrakuňa www.vrakuna.sk .
Záver:
Keď chceme riešiť dopravu vo vnútri Bratislavy a chceme k tomu využiť diaľničný obchvat – diaľnicu D4, tak je potrebné efektívne ju poprepájať aj s hlavnými ťahmi miestnych komunikácií, v tomto prípade je potrebné vybudovať preložku cesty druhej triedy s označením II/572.