Nedostatok parkovacích miest a vytváranie nepriateľa

V Bratislave je nedostatok parkovacích miest, je to spôsobené zlyhaním vedenia mesta v minulosti pri tvorbe koncepcie rozvoja mesta a zlyhaním vedenia mesta v súčasnosti, keď posledné voľné miesta vrátane existujúcich parkovísk predávajú na ďalšie zahusťovanie. Napríklad v Petržalke je situácia veľmi zlá a namiesto jej riešenia sa vytvára nepriateľ, ktorý akože za to môže.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)
Obrázok blogu

Z mailu čitateľa:
Chcem sa spýtať na parkovanie malých nákladných automobilov do 3,500 tony, využívajú sa na podnikanie a je ich každý deň viac a viac na parkoviskách. Osobne automobily musia ustúpiť lebo pán podnikateľ musí parkovať tiež. Pritom na parkovisku má ďalšie auto na súkromné účely. Tieto auta by mali parkovať mimo parkoviska, ktoré sú vyhradene na osobné autá.

Prečo v Petržalke tento problém neriešia kompetentní ľudia už priamo pri zaevidovaní takého automobilu na podnikanie. Vodiči, ktorí majú autá na podnikanie a parkujú na verejných parkoviskách by mali platiť za parkovanie ale mimo parkovísk pre osobne auta. Verejne parkoviska majú slúžiť na osobne auta a nie na nákladné autá akéhokoľvek druhu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Z mojej odpovede:
Rozdiel medzi vozidlom N1 a M1 je len administratívny. Kategória N1 na Slovenku prakticky vznikla len za účelom šikanovania podnikateľov a líši sa od kategórie M1, tým, že zvyčajne má mriežku oddeľujúcu priestor nákladu od posádky. V niektorých vozidlách je táto mriežka pevná, niekde posuvná a niekde sklápateľná alebo odnímateľná.

Až na nátlak EU sa tento nezmysel zrušil a podnikatelia môžu dávať do nákladov akékoľvek vozidlo, ktoré k podnikaniu využívajú.

V parkovaní vozidiel kategórie N1 a M1 nie je rozdiel nakoľko sú obe do 3500 kg a zvonku či zvnútra nerozoznateľné. Donedávna všetky vozidla N1 museli mať mriežku, ale teraz je už veľké množstvo takýchto automobilov bez mriežky. Navyše niektoré auta M1 najmä dodávky, majú mriežku. Je trochu iná, napríklad z uhlíkových vlákien ale na bežný pohľad nerozoznateľná od mriežky vo vozidle N1.

Podnikatelia vlastnia vozidla N1 aj M1, taktiež takéto vozidlá vlastnia aj nepodnikajúci obyvatelia.

Ak som správne pochopil, Vám vadia vozidlá N1, ktoré vlastnia podnikatelia a obyvatelia, ktorí nepodnikajú, lebo si myslíte, že zaberajú na vašom parkovisku miesto nepodnikajúcim obyvateľom a podnikateľom, ktorí vlastnia vozidla M1?

SkryťVypnúť reklamu

Záver:
Vymýšľanie fiktívnych nepriateľov nie je cesta, ktorú je možné zodpovedne riešiť problémy s parkovaním. Uvidíme čo chystajú kompetentní, ktorí prvý raz sú ochotní verejne diskutovať o parkovaní v Petržalke (dnes 10.5.2011 DK Zrkadlový háj), zhodou okolností na Rovniankova ulici,kde je úmyselný a neodôvodnený zákaz čo len zastaviť.

Jozef Drahovský

Jozef Drahovský

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 247
  •  | 
  • Páči sa:  1 254x

Venujem sa analýzam v doprave a vývoju v oblasti informačných technológií. Zoznam autorových rubrík:  DopravaRôzneZoznam článkov

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

106 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu