
Za minulý a tento mesiac som volal viac ako 10 krát do spoločnosti OMV a chcel rozprávať so zodpovedným pracovníkom z marketingu. Bezvýsledne. Buď dali pokyn na spojovateľa, aby ich zatajil alebo bol hovor prepojený do nekonečného vyzváňania.
Takmer každá spoločnosť, ktorá na Slovensko dodáva palivá prostredníctvom čerpacích staníc, robí z času na čas akciu s ponúkaním rôznych odmien s cieľom udržania si stálych zákazníkov a prilákania ďalších. Zákazníci sa správajú trhovo. Kvalita predávaného paliva je daná normou a je kontrolovaná, čiže rozhoduje len jeho cena a kvalita služieb. Preto ak sú na výber viaceré čerpacie stanice s porovnateľnou cenovou hladinou, tak rozhodujú práve rôzne akcie.
Takúto akciu spravila aj spoločnosť OMV. Za natankované palivo, presnejšie za každých 10 € bola kontrolná nálepka s identifikačným číslom. Za nazbieraný určitý počet bola možnosť výberu odmeny s menším alebo väčším doplatkom.

Obr. 1. Ponúkané vernostné odmeny za natankované palivo. (plné zobrazenie) .

Obr. 2. Hracia karta. (plné zobrazenie) .
Išlo o výbavu na lyžovanie, bol o ňu záujem najmä pred jarnými prázdninami. V tom čase na čerpacích staniciach nemali nič z ponuky. Občas sa niečo objavilo, ale behom niekoľkých minút to bolo rozpredané. Darmo sa pracovníci čerpacích staníc snažili byť k zákazníkom milí. Keď vodič, ich zákazník za predchádzajúci mesiac prešiel viacero čerpacích staníc s negatívnym výsledkom, tak niet sa čo čudovať, že odchádzal nahnevaný. Prišli mi informácie od vodičov z celého Slovenska. Ponúkané veci neboli nikde, čiže nešlo o miestny nedostatok tovaru ale o plošný zlyhanie alebo zámer. Na centrále spoločnosti OMV nebrali telefonáty, alebo ak zodvihli, tak oznámili, že z marketingu tam nie je nikto a položili.
Keď zanalyzujeme o čo išlo zistíme, že išlo o cielený podvod.
1, Takéto akcie robia všetky čerpacie stanice, čiže OMV sa v jej konaní v ničom nevymyká štandardu.

Obr. 3. Nalepené nálepky. Každá nálepka má svoje jedinečné číslo.
2, Hracia karta sa v tomto prípade nepečiatkuje, ale lepia sa nálepky, pričom každá nálepka má svoje identifikačné poradové číslo. Z uvedeného je zrejme, že spoločnosť OMV vedela koľko nálepiek zákazníkom vydala, čo jej umožňovalo mať kontrolu nad celou akciou.

Obr. 4. Pravidla - akcia sa koná od 19.10.2009 do 28.2.2010.
3, Pravidlá sú uvedené na hracej karte s označením termínu od do. Tu je prvá zmena voči akciám ostatným čerpacím staniciam. Inde býva napísaný aj dátum, do ktorého je možné uplatniť si nárok na odmenu.
4, Väčšina iných čerpacích staníc máva hraciu kartu s dvomi kupónmi. Jedným na objednanie odmeny a druhým na preukázanie sa pri prevzatí odmeny. Objednávací kupón slúžil k tomu aby zákazník dostal požadovanú vec, aj keď ju momentálne na čerpacej stanici nemajú. Pamätám si, že dáždnik z čerpacej stanice ESSO som dostal mesiac po ukončení akcie s ospravedlnením, že výroba na základe doobjednania veľkého množstva dáždnikov sa neplánovane predĺžila.
Zažil som aj takú akciu kde nebol objednávací kupol, ale obsluha spisovala požiadavky a potom, keď prišiel tovar rozposielala SMS aby si zákazníci prišli odmeny prevziať. Lenže spoločnosť OMV nedala na hráčsku kartu objednávací kupón a ani neprijímala objednávky.
5, Na čerpacích staniciach iných spoločností, bývala napríklad aj taká akcia, že odmenu získa len prvých 1000 zákazníkov. Čiže potenciálny záujemca vedel odhadnúť, či má význam do akcie sa zapojiť. Lenže spoločnosť OMV nijako neohraničila objem odmien a tak mal dostať odmenu každý, kto splnil podmienky.
Konanie spoločnosti OMV svedčí o tom, že vedeli za koľko známok vodiči načerpali palivo, čiže vedeli aký záujem bude o odmeny. Úmyselne nespravili objednávací kupón, úmyselne nebrali objednávky a podľa všetkého sa úmyselne zatajovali pre telefonujúcimi zákazníkmi, čiže sa dopustili sa voči svojím zákazníkom podvodného konania.
Záver:
Ak chcete tankovať na OMV, tak tankujte, ale ak OMV bude robiť nejakú akciu, tak má význam sa jej zúčastniť maximálne prvé dva týždne, lebo potom sa už k odmenám nedostanete. Osobne si myslím, že touto akciu si spoločnosťOMV nahnala tržby za palivá na úkor budúcnosti a najmä na úkor dôvery doterajších zákazníkov.