Opravu ohlásila NDS, a.s., publikovala potrebné informácie a od začiatku intenzívne na výmene koberca pracuje, za čo si zaslúži pochvalu.
Doprava je zvedená na Einsteinovu ulicu o dvoch jazdných pruhoch, pričom na Einsteinovej ulici je maximálna povolená rýchlosť 70 km/hod. Čo znamená, že doprava by mohla byť plynulá. Lenže nie je. Problém je už na Prístavnom moste.
Danú trasu som si odskúšal prejsť v deň keď rozmiestnili dopravné značenie a aj nasledujúci deň. To, že v prvý deň ešte všetko nebolo doladené sa dá akceptovať. To, že na druhý deň si nedali záležať na dopravnom značení, to k dobrému menu NDS neprispieva.
Celý problém popisujem, vysvetľujem a navrhujem riešenie, ako by to malo byť, pod fotografiami z palubnej kamery.

Informácia z NDS, a.s. s vyznačením miesta výmeny asfaltového koberca. Len dodávam, že ide o smer Prístavný most (zo smeru Žilina) - takmer koniec D1 (smer na Viedeň).

Informácia o uzávere a obchádzke.

Informácia pre vodičov, že o 600m dôjde k posunutiu jazdných pruhov vpravo.

Zníženie maximálnej povolenej rýchlosti na 80 km/hod.

Zníženie maximálnej povolenje rýchlosti na 60 km/hod je bezdôvodné, lebo všetko ďalej je v kvalite pruhov na doretajšiu maximálnu povolenú rýchlosť 90 km/hod. Navyše na Einsteinovej ulic je maximálna povolená rýchlosť 70 km/hod. Čiže maximálna povolená rýchlosť by mala byť znížená iba na 70 km/hod.

Miesto, kde vozidlá v jazdých pruhoch by sa mali bezkolízne posunúť o jeden pruh vpravo, lenže nedeje sa to tak. Nie všetci vodiči idúci v pravom jazdnom pruhu sa preradia do odbočujúceho jazdného pruhu, ale pokračujú vo svojom jazdnom pruhu priamo.

Vodič pred mojím vozidlom bol zodpovedný a vzorovo sa preradil do odbočovacieho pruhu. Preto aj vodič v ľavom jazdnom pruhu sa mohol plynulo preradiť do môjho jazdného pruhu. Lenže občas ide niektorý vodič priamo - lebo chce odbočiť na Dolnozemskú a neskoro si na to spomenul. Vtedy vodič v ľavom pruhu musí myslieť aj za neho a zastaviť vozidlo, lebo inak dôjde ku kolízii.
Všetko to má na svedomí ušetrienie niekoľko metrov oranžovej pásky na vodorovné dopravné značenie - plnú čiaru, ktorá by jednoznačne posunula jazdné pruhy vpravo, v súlade so zvislým dopravným značením.
Práve neexistencia dočasného vodorovného dopravného značenia v kombinácii s priamo idúcim vozidlom, máva za následok viacere kolízie a zabrzdenie oboch jazdných pruhov s vytvorením vlny stojacích vozidiel. Tie sa v čase dopravnej špičky už nedokážu rozpustiť. Práve tento fakt je dôvodom vytvárania kolón a dopravnej zápchy pred zjazdom z Prístavného mosta.

Keď sú vozidlá už za problematickým miestom, tak je dopravna plynulá.

Aj samotný zjazd z Prístavného mosta je bezproblémový.

Časť vozidiel odbočí na Dolnozemskú cestu a časť pokračuje priamo. Je to asi taký istý počet vozidiel ako sa následne pripojí od mosta Apollo.

Einsteinova ulica je ďalej prejazdná pri rýchlosti 70 km/hod v dvoch pruhoch bez problémov.

Až po koniec Einsteinovej ulice je maximálna povolená rýchlosť 70 km/hod a doprava je plynulá.

Záverečné miesto kde sa vozoidlá napájaju na diaľnicu D1, tesne pred jej koncom, teda kilometrovníkom 0,0.
Záver:
Prečo sa tvoria zápchy na zjazde z prístavného mosta?
Preto, lebo na Prístavnom moste je nedokončené dočasné dopravné značenie.
Pritom stačí na problematickom úseku Prístavného mosta nalepiť dočasné vodorovné dopravné značenie - plnú čiaru a na jednom mieste pre ním zmeniť maximálnu povolenú rýchlosť zo 60 na 70 km/hod.