Nechcem rozoberať všetko dopravné značenie, ale vyberám len jedno, ako odstrašujúci príklad nerozmýšľania.

Staromestská ulica v smere na most SNP a nábrežie má dva jazdné pruhy. Za štandardnej situácie auta smerujúce na most idú v ľavom pruhu a autá smerujúce na nábrežie idú v pravom pruhu.

Lenže prenosné dopravné značenie smeruje všetky vozidla do pravého jazdného pruhu. Je tam uvedené, že až o 150 metrov čo je približne v mieste odbočky vpravo, ale vodič sa radia do pravého pruhu priebežne alebo aj hneď.

Dôsledok je ten, že pravý jazdný pruh sa zaplní, ale nie vozidlami, ktoré chcú odbočiť vpravo na nábrežie, ale hlavne tými, ktorých je viac a chcú ísť rovno na most.

Stavebník si vôbec nedal záležať na dopravnom značení. Zvisle dopravné značenie definuje striedavé radenie, ale vodorovné značenie hovorí presný opak. Keď niekto na niekoľko týždňov zmení organizáciu dopravy, tak by si mal dať záležať aj na vodorovnom dopravnom značení.
Vodiči idúci v ľavom jazdnom pruhu sa mylne domnievajú, že vodiči v pravom jazdnom pruhu odbočujú na nábrežie a tesne za odbočkou sa preraďujú do pravého jazdného pruhu. Lenže vodiči v prvom jazdnom pruhu väčšinou neodbočujú vpravo na nábrežie, ale idú priamo na most a mylne sa domnievajú, že vodič v ľavom jazdnom pruhu ich na drzovku predbiehajú. Výsledok je ten, že sú tam časté kolízie a trúbenia.
Táto situácia okrem kolízii a trúbenia má oveľa negatívnejší dopad na plynulosť dopravy v meste, lebo vozidla idúce na most s obmedzenou priepustnosťou v pravom pruhu znemožnia voľné odbočenie vozidiel, ktoré idú na nábrežie. Preto kolóna pomaly posúvajúcich vozidiel narastá do neúnosnej dĺžky.

Pritom by stačilo zmeniť jednu jedinú tabulu zvislého dopravného značenia. Terajšie zvislé značenie všetky vozidla smeruje do pravého jazdného pruhu a ignoruje odbočenie na nábrežie. Navrhované doprané značenie smeruje pravý jazdný pruh pre odbočenie na nábrežie, tak ako je zvyklosť na danom mieste a ľavý jazdný pruh tak ako je zvyklosť na danom mieste je smerovaný na most, pričom až za odbočkou na nábrežie dôjde k preradeniu z ľavého jazdného pruhu do pravého jazdného pruhu.

Po správnosti by sa malo namaľovať / nalepiť aj dočasne vodorovné značenie, tak aby preradenie z ľavého jazdného pruhu boli do pravého jazdného pruhu až za odbočkou na nábrežie. Zvislé dopravné značenie tam môže zostať s tým, že v pravom jazdnom pruhu sa vyznačí BUS, tak aby autobusy MHD mohli cez pravý jazdný pruh prechádzať priamo na most a nedochádzalo k ich zdržaniu.
Záver:
Keď sa chce rozmýšľať, tak sa dá nenáročnými úpravami zlepšiť bezpečnosť a plynulosť dopravy. Keď sa nechce, tak sa nedá.
Som zvedavý aké to bude, keď rekonštrukcia vozovky mosta bude ukončená. Zaujímajú ma najmä dve veci. Prvou je dopravné značenie, či budú rozmýšľať alebo nie. Dopravným značením sa dá mostu po dynamické stránke pomôcť, ale dá sa spraviť aj opak. Druhou vecou je ako budú spravené dilatačné spoje a rovnosť vozovky. Zatiaľ keď som tadiaľ išiel rýchlosťou čo len 30 km/hod, tak na dilatačnom spoji mi auto citeľne nadskočilo, ale objektívne musím napísať, že to bolo stále v technologickom procese rekonštrukcie.