Mám na mysli skoky pod kolesá áut, autobusov a električiek. Vyznačená obchádzková trasa z Trnavského mýta k budove bývalej konskej železnice a späť je tak dlhá, že väčšina chodcov ponáhľajúcich sa na prestup MHD, najmä starších a v zime, radšej zvolí skákanie pod kolesá vodičom áut, autobusov a električiek a to aj cez prípadné zábradlie.
Link na oficiálny oznam na webe mesta www.bratislava.sk

Najprv som si myslel, že za takýmto nešťastným dopravným riešeným je developer stavby www.trnavskemyto.sk, ale nie je. Po rozhovore so zástupcom developera viem, že má eminentný záujem na tom aby obchádzky pre chodcov boli čo najkratšie a pritom bezpečné.
Autor terajšej extrémne dlhej obchádzky v rámci jednej zastávky, kde sú vzájomné prestupy MHD, zostáva neznámy. Navyše časom dôjde k dočasnému uzatvoreniu ďalších vstupov do podchodu a k ešte bizarnejším obchádzkam pre chodcov, ktoré tiež by bolo vhodné riešiť bezpečnejšie.
Čo by sa dalo v takejto situácii čo najjednoduchšie spraviť?
Môj osobný názor je ten, že je vhodné zužitkovať už existujúci priechod od električkových ostrovčekov cez Krížnu ulicu smerom k Centrálu. Tým je vyriešené križovanie chodcov a vozidiel v jednom smere dopravy na Krížnej.
Druhý smer dopravy na Krížnej je vhodné riešiť vybudovaním dočasného priechodu pre chodcov od Tržnice pri BUS zastávke smer k trom električkovým ostrovčekom a naprieč všetkými tromi.
Tento priechod cez vozovku môže by neriadený, môže byť v čas dopravnej špičky riadený políciou alebo ak to radič križovatky zvládne, aj semaforom. Nesynchronizovaný semafor v tomto prípade nie je vhodné použiť, okrem prípade aktívneho riadenia políciou alebo trvale poverenou osobou.
Priechod cez ostrovčeky električkových koľají riadený byť nemusí, lebo električka má paušálnu prednosť pred chodcom, navyše v danom mieste električky idú takmer krokom a vodiči električiek sú o čosi pozornejší.

Záver:
Myslím si, že rekonštrukciu podchodu treba a že chodci akceptujú primeranú obchádzkovú trasu.
Myslím si, že v prípade neprimeranej dĺžky obchádzkovej trasy a neupraveného grafikonu MHD si chodci zvolia radšej cestu krížom cez vozovku a aj zábradlie.
Myslím si, že prestupový uzol Trnavské mýto je pre Bratislavu dôležitý a myslím si, že počas rekonštrukcie je vhodné myslieť aj na chodcov, ktorí tento prestupný uzol využívajú.
Ale zo skúseností viem, že zvyčajne sa začne myslieť, až keď je neskoro, keď dôjde k vážnej nehode.