
Obr. 1. Jedna z križovatiek v Bratislave. V ktorej nesmiete isť doľava ani rovno iba odbočiť vpravo. To že je označená hlavnou cestou je v poriadku, lebo keď odbočujete z hlavnej cesty vpravo, máte v tomto prípade prednosť pred ostatnými vozidlami, vrátane pred vozidlami prichádzajúcimi po hlavnej ceste a idúcich rovno, teda z hlavnej cesty ako keby odbočovali vľavo.

Obr. 2. Zaujímavejšie je ako toto dopravne značenie vzniklo. Najprv bol len zákaz odbočenia vľavo, lebo tam je jednosmerná ulica smerom sem. Lenže v lokalite sa vytvárali dlhotrvajúce zápchy a vodiči využívali ulicu priamo na rýchle opustenie tohto preťaženého miesta. Zrejme sa to niekomu z nepáčilo a tak zariadil aby sa to nedalo. Z konca ulice priamo spravili jednosmerku smerom sem a bolo potrebne doplniť dopravné značenie v križovatke o ďalší zákaz. Lenže zákaz jazdy priamo u nás neexistuje, tak doplnili prikázaný smer vpravo. Zrejme mali za úlohu doplniť značenie, nie sa nad ním zamyslieť. Lebo v tomto prípade je tam zákaz odbočovania vľavo nadbytočný. Možno je to úmyselne, lebo časom zase ulicu spravia obojsmernú a bude stačiť iba demontovať prikázaný smer jazdy a nič montovať. Práve pre takéto situácie by sa hodila dopravná značka zákaz jazdy priamo.

Obr. 3. Príklady zákazových značiek, ktoré obmedzujú smer jazdy. Zákaz odbočovania vľavo, zákaz otáčania, zákaz jazdy priamo, zákaz odbočovania vpravo.
Záver:
Uvedená značka sa zatiaľ neobjavila ani v návrhu vykonávacej vyhlášky pre cestnú premávku. Je možné že sa s ňou budeme stretávať len v zahraničí. Jej znalosť je druhý dôvod, prečo by sa hodilo o jej význame niečo vedieť.
Doplnené 14:00
Na základe diskusie dopĺňam článok. Niektorí diskutujúci tvrdili, že dopravná značka "zákaz jazdy priamo" je nezmysel a zbytočná komplikácia, lebo dnešnými dopravnými značkami napríklad príkazovými sa dá zakázať jazda priamo a je to oveľa prehľadnejšie.
Z tohto dôvodu som spravil nákres bežnej križovatky, kde som použil u nás neexistujúcu dopravnú značku "zákaz jazdy priamo" a nechávam diskutujúcich vyjadriť sa aké dopravné značky by z platnej vyhlášky použili ako náhradu, nemusia ich maľovať stačia označenia, napríklad D1a,C4a. Len musia dodržať súčasné dopravné možnosti križovatky. Ak nebude stačiť platná vyhláška 225/2004 tak môžu použiť aj návrh novej, ktorá ešte nie je schválená. Len musia uviesť či označenia sú podľa novej alebo starej.

Obr. 4. Príklad použitia dopravnej značky "zákaz jazdy priamo".