Často využívam rôzne úložné boxy ako napríklad AlzaBox, DPD Pickup Station, BalíkoBox, DHL Locker, SPS Balíkovo, GLS Balíkomat a Z-Box od Packeta a mám skúsenosti s prevzatím, podaním a aj reklamáciami balíkov.
Len pri pouličnom osvetlení som bol vybrať zásielku zo Z-Boxu. Keďže mali prísť dve veci, tak som nebol prekvapený z dvoch balíkov. Doma som zistil, že adresátom na jednom balíku som bol ja s mojou reálnou adresou aj telefónnym číslom, ale druhý balík bol na meno neznámej osoby a len na adresu Z-Boxu bez telefónneho čísla. V Balíku na moje meno boli dva menšie balíky s oboma vecami, ktoré mali prísť.
Na webe Packety som hľadal informáciu ako cudzí balík vrátiť. Lenže s niečím takým formuláre na webe nepočítajú. Moje číslo zásielky už bolo evidované ako doručené a dala sa len podať reklamácia odosielateľovi na dodaný tovar. Ostala jediná možnosť, cez kontaktný formulár poslať správu ako inú otázku. Vyplnil som formulár a popísal čo sa stalo.
Po troch dňoch mi prišiel email, že mám balík zaniesť nie naspäť do Z-Boxu, ale na odberné miesto Packeta.
Zašiel som na dnes už v rámci úsporných opatrení zrušené odberné miesto, ktoré je asi 1 km peši. Balík neprevzali so zdôvodnením, že zásielku bez adresného štítku s kódom nemôžu prevziať na doručenie. Bez toho čísla nevedia, čo s ňou majú spraviť. Znova som napísal do Packety o aktuálnom stave a požiadal ich, aby mi poslali adresný štítok, alebo ešte lepšie kód do Z-Boxu kde som balím prevzal, na priame vrátenie balíka a doručenie adresátovi.
Po ďalších troch dňoch mi prišla odpoveď, že nevedia mi poslať kód do Z-Boxu a ani nevedia poslať adresný štítok. Žiadajú ma, aby som balík znova zaniesol na výdajne miesto Packety a vysvetlil im, že zásielku nechcem podať, ani ju nechcem reklamovať, ani ju nemajú evidovať, ale majú ju len odovzdať doručovateľovi Packety, keď tam nabudúce príde.

To bolo už aj na mňa dosť. Balík zostal niekoľko dní na stole, že ho zanesiem, keď budem mať čas, až kým som si všimol otvorený box na Z-Boxe, na tom, kde som balík prevzal. Zrejme niekto si vybral balík a zabudol zatvoriť dvierka.
Vložil som balík do boxu. Spravil fotografiu ako je vložený a celkovú fotografiu, aby vedeli v ktorom stĺpci a ktorom rade Z-boxu je a box zatvoril. Potom som poslal ďalší email aj s fotkami. Odvtedy sa neozvali.
Záver:
Ak idete prevziať balík do Z-Boxu od Packety, tak len za svetla alebo s baterkou v ruke a pozrite si adresáta každého balíka, či ste to vy. Ak má Packeta málo miesta, tak dáva do jedného boxu, balíky pre viacerých adresátov. Vrátenie balíka, ktorý nie je pre vás, je po zrušení viacerých odberných miest a chýbajúceho telefónneho čísla adresáta na balíku, takmer nemožné.