Jednodňová diaľničná známka prišla do všetkých štátov na základe nariadenie EÚ. Všetky štáty ju poňali doslovne a všade platí jeden kalendárny deň a cena dvoch takýchto známok je vyššia než desať dňová, respektíve týždenná diaľničná známka.
Teraz niektorí v Národnej rade Slovenskej republiky by radi spravili zmenu, tak aby namiesto jednodňovej diaľničnej známky sa schválila dvadsať štyri hodinová diaľničná známka. Obdobne ako tomu bolo pri zmene ročnej diaľničnej známky na 365 dňovú diaľničnú známku.
Či sa im to v Národnej rade Slovenskej republiky podarí je otázne, ale aj ak áno tak to nebude mať vplyv na iné štáty.
Podľa mňa zmysluplným riešením by bolo, okrem iného obrátiť sa na predstaviteľov EÚ, ktorí pripravovali spomínané nariadenie, aby ho premysleli do detailov a zakomponovali do neho aj riešenie krajných situácii a uložili povinnosti pre jednotlivé štáty nanovo ako 24 hodinovú diaľničnú známku.
Bežná situácia je, keď idete člena domácnosti zaviesť na letisko s odletom alebo príletom okolo polnoci. Vtedy už jednodňová diaľničná známka nestačí, lebo na cestách ste dva kalendárne dni, hoci spolu sú to len dve hodiny.
V dnešnej dobe Informačných technológii nie je technický problém, pri elektronickej objednávke zadávať okrem dátumu aj čas. Rovnako tak vykonávať kontrolu elektronickými systémami na diaľniciach.
Záver:
Ideálne by bolo aby každý štát si vytvoril vlastný vzorec pre výpočet ceny diaľničnej známky na ľubovoľne zadaný počet dní a času od do. Je samozrejme, že cena v prepočte na deň bude najvyššia pri jednodňovej diaľničnej známke a najnižšia pri ročnej diaľničnej známke a to z dôvodu len jedného procesu zaplatenia a množstevnej zľavy.
Ďalšie informácie nájdete v programe prebiehajúcej schôdze NRSR
https://www.nrsr.sk/web/Default.aspx?sid=zakony/cpt&ZakZborID=13&CisObdobia=9&ID=218
*