
Obr. 1. Billa v Karlovej Vsi v Bratislave.
Pred mesiacom presnejšie 12.10.2009 som bol na nákup v Bille. Taký bežný nákup do dvoch tašiek za 16.59 € (500 Sk), ktorý som mal v úmysle zaplatiť kreditnou kartou.

Obr. 2. Foto z ulice cez sklo 12.10.2009.
Postavil som sa do radu k pokladni číslo 4 a čakal. Až keď som vyložil všetky veci, všimol som si na tyči upevnený oznam, že v danej pokladni pre technické problémy sa momentálne nedá platiť kartou. Zvažoval som, že prejdem k inej pokladni, ale našťastie mal som aj dostatočnú hotovosť. Horšie na tom bol kupujúci pred mnou, ktorému nejaké centy chýbali a vyriešil to vrátením drobnej položky z nákupu. Vtedy som povedal predavačovi, prečo oznam o nemožnosti platenia neumiestni vyššie, tak aby bol viditeľný nad hlavami ľudí, aby ho videli skôr než sa postavia do radu a nie, že ho zbadajú až keď všetko vyložia na pás pokladne a predchádzajúci človek sa postaví bokom. Odpovedal mi, že je brigádnik a nezodpovedá za umiestnenie oznamov, ale že bude tlmočiť požiadavku zákazníka svojmu nadriadenému.

Obr. 3. Foto z ulice cez sklo 15.10.2009.
Dnes som bol na nákupe oäť. Tento krát som nemal v úmysle platiť kartou, lebo som kupoval len sladkosti, ale už z diaľky som si všimol oznam, že práve pri tejto pokladni číslo 2 sa nedá platiť kartou. Oznam bol umiestnený rozumne nad hlavami kupujúcimi a nie nízko ako pred mesiacom v inej pokladni.
Prehodil som s pokladníčkou zopár viet a pochválil umiestnenie oznamu do vhodnej výšky. Na to som dostal odpoveď od prekvapenej pokladníčky, že dnes som už piaty v poradí čo to chváli a mal som pocit, že sa zamýšľa či nejde o dohodu kupujúcich.
Záver:
Pre spokojnosť zákazníkov veľakrát stačí spraviť veľmi málo a efekt je priaznivo prekvapujúci.