Dnes mi prišla neočakávaná SMS a neočakávaný email - v oboch bola notifikácia o exspirácii diaľničnej známky pre vozidlo s evidenčným číslom atd. viď obrázky:


Môžem povedať, že už 2x pri výjazde na diaľnicu mimo Bratislavy som si spomenul, že nemám na tento rok zakúpenú diaľničnú známku a chcel som si ju po návrate zakúpiť, ale vždy som zabudol.
SMS ma upozornila, že stará známka mi platí len do konca januára, čo je veľmi dobé, ale keď som si sadol k počítaču a prečítal ešte email s notifikáciou, tak som si diaľničnú známku na rok 2017 ihneď zakúpil cez portál www.eznamka.sk, zaplatil platobnou kartou a aj hneď stiahol daňový doklad v súbore pdf.

Jednoznačne môžem len konštatovať, že Národná diaľničná spoločnosť, a.s. sa predviedla v tom najlepšom svetle.
Do budúcna by som bol rád, keby si takúto notifikáciu SMS + email osvojilo aj Ministerstvo dopravy a rovnakým spôsobom pred termínom exspirácie upozornilo na končiacu sa platnosť technickej a emisnej kontroly vozidla.
Pokladám za oveľa morálnejšie upozorniť občana, že sa blíži termín exspirácie platnosti hocakého dokladu alebo oprávnenia, než zostať čušať ako voš pod chrastou a potom sa pri ukladaní pokuty tešiť ako sa občana podarilo dobehnúť a finančne zaťažiť.
Zo spoločnosti Skytoll, a.s. by si mali zobrať príklad aj mobilní operátori na Slovenku, ktorí pri dobíjaní kreditných SIM nedokážu vystaviť elektronický daňový doklad.
Vážená Slovenská obchodná inšpekcia a Finančná správa, mobilným operátorom sa platí pri dobíjaní kreditnej SIM obdobne tak ako cez portál eznamka, ale mobilný operátori nevydávajú daňový doklad, nie je ho možné stiahnuť, je potrebné im poslať žiadosť formou listu alebo zavolať alebo cez web vypísať reklamáciu a vyžiadať si doposlanie daňového dokladu.
Záver:
Národná diaľničná spoločnosť dokázala, že keď sa chce sa dá všetko. Spoločnosť Skytoll dokázala, že keď sa chce vie zrealizovať všetko. Ešte by sa hodilo keby viaceré štátne inštitúcie, ale aj niektoré súkromné organizácie dokázali, že chcú.