
Detail " author=" " />
V schránke medzi novinami a obálkami som našiel takmer čistý lístok 10x21 cm. Až o niekoľko dní som si všimol, že je na ňom slabo vytlačený text. Zrejme išlo o starú rozladenú ihličkovú tlačiareň s vydratou farbiacou páskou. Bolo to oficiálne oznámenie od Slovenskej pošty o uložení zásielky.
Zašiel som na Poštu a žiadal vydanie zásielky. Pracovníčka oznámenie zobrala, išla za druhou pracovníčkou, ktorá mala na stole lampu, aby dokázala oznámenie prečítať. Oznámila mi, že idem neskoro lebo to poslal naspäť. Tak som sa opýtal kedy a kam naspäť, nech sa pozrie do poštovej knihy. Doteraz mi vždy vedeli povedať kedy a kam vrátili neprevzatú zásielku, ale odpoveď ma dorazila. Odkedy je evidencia v počítači a zásielku vrátime tak sa to z počítača automaticky vymaže a už nevieme povedať kedy a kam bola zásielka vrátená.
Najprv som si myslel, že pani za priehradkou žartuje, ale pridali sa aj pracovníčky z vedľajších priehradiek. Odkedy je to cez počítač tak už o vrátenej zásielke nemáme k dispozícii žiadne údaje.
Rozmýšľal som, kto mu mohol poslať doporučenú poštu. Intuitívne ma napadlo, že by to mohlo byt Mestský úrad. Zašiel som tam a spýtal sa u informátorky na vstupe. Tá ma odporučila k prvému okienku, odtiaľ k druhému a tam som obdržal vrátenú obálku.
Do budúcna, ak mi niekto bude chcieť poslať doporučenú poštu s modrým pruhom na obálke, nech na nenamáha s ňou ísť na poštu. Spraví lepšie keď chvíľku bude na mňa myslieť a ja sa zastavím. Ak neveríte intuícii, tak mi pošlite e-mail.
Dnes 18.9. večer som našiel v schránke ďalšie podobné nepodpísané oznámenie 18x15 cm, tento raz tlačené na inej ihličkovej tlačiarni, ale s ešte viac vydratou farbiacou páskou. Oznámenie o uložení balíku je s dátumom 14.9. a poznámkou, že od 7 dna pošta vyberá úložné 10 Sk za deň. Ráno som schránku vyberal a oznámenie tam nebolo. Zrejme Slovenskej pošte sa mália peniaze, ktoré dostanú od odosielateľa a chce zarobiť aj na adresátovi a tak zo 7 dnovej lehoty ukradne čo sa dá.
Slovenská pošta ma štátom garantovaný monopol na službu, ktorú neposkytuje, respektíve ju neposkytuje v takej kvalite, akú občania požadujú. Myslím si, že je najvyšší čas zrušiť uvedený nefungujúci monopol a umožniť konkurenciu.