
Tatra banka keď zriadila najpokrokovejší bankový produkt na Slovenskom trhu, pod názvom ELIOT, kde poplatky za kreditne, debetne položky a platby kartou boli zahrnuté v základnom mesačnom poplatku, stala sa veľmi obľúbenou najmä v internetovej komunite.
Istou nevýhodou bolo, že v pobočkách Tatra banky sa nedala robiť žiadna operácia s účtom v produkte ELIOT. Ani vložiť hotovosť na účet. Jednoducho ELIOT bol vyhradený ako čisto internetová banka a tak aj fungoval. Jedine potvrdenie zmluvy o učte a ročné odsúhlasenie zostatkov sa konalo prostredníctvom Slovenskej Pošty. Mesačný poplatok sa dlhú dobu držal na úrovni 0 Sk, potom skočil takmer na 100 Sk. Bol som ochotný platiť aj 200 Sk mesačne, len aby som nemal poplatky za operácie na účte a mal pohodlie pri ľubovoľnom počte platieb kartou cez POS terminál a bankomat.
Tento rok sa Tatra banka rozhodla svoj produkt ELIOT zrušiť. Oznámila, že ELIOT končí k 1.9.2005.
Dnes 12.8.2005, 20 dní pred termínom ukončenia ELIOTu, po návrate z dovolenky, som zistil, že prístup k účtu mám zablokovaný. Na telefonickú otázku, prečo mám prístup k účtu zablokovaný mi nevedela Tatra banka zrozumiteľne odpovedať. Že vraj oznámenie o zrušení účtu pošlú dodatočne a mám isť na hocktorú pobočku a tam podať žiadosť o prevod zostatku na iný účet.
V obchodných podmienkach (časť C, bod V, článok 7) je uvedené, že Tatra banka môže zablokovať účet v prípade:
a) výkonu rozhodnutia alebo exekúcie prikázaním pohľadávky z účtu v banke nariadeného súdom, exekútorom alebo iným oprávneným orgánom,
b) rozhodnutia orgánu činného v trestnom konaní,
c) výslovnej žiadosti klienta,
d) dohody Eliot-a a klienta.
Z uvedených možnosti nenastala žiadna. Samozrejme, že Banka môže vypovedať zmluvu o bežnom účte aj zo svojej vlastnej vôle, ale najprv by mala výpoveď doručiť druhej strane a nechať výpovednú lehotu a nie najprv zrušiť účet a potom dodatočne posielať vypovedanie zmluvy o účte. Stačilo poslať pred mesiacom e-mail, že zmluvu o bežnom účte banka vypovedá k dnešnému dňu, s 30 dňovou výpovednou lehotou. To by aj v tomto dovolenkovom období, stačilo aby som peniaze previedol do inej banky a nechal tam len niekoľko tisíc korunový zostatok a nie teraz čakal 30 dní, ktoré si banka vyhradila na prevod.
Tento postup Tatra banky voči klientom, keď banka nedodržuje ani svoje vlastne obchodné podmienky, a o serióznosti prístupu k zákazníkovi sa vôbec nedá hovoriť, považujem za veľmi nešťastný. Tatra banka sa takýmto arogantným správaním, stala aspoň pre mňa, najhoršou bankou na Slovensku. 16.8.2005 Nová informácia.
Hoci prístup k účtu mam zablokovaný a podľa informácií z Tatra banky je účet zrušený. Deje sa niečo veľmi zvláštne, ak mi na zrušený účet pošlete peniaze, tak sa vám nevrátia naspäť tak ako pri neexistujúcom - zrušenom účte, ale Tatra banka si ich nechá. Možno ich na záver pripočíta k zostatku, ale je to ďalšie nekorektné správanie. Keď je účet zrušený tak by sa peniaze mali vrátiť odosielateľovi. 18.8.2005 Nová informácia.
Dnes ráno mi prišli na účet v inej banke peniaze z eliotu, s valutou 17.8.2005. Peniaze prišli v plnej výške, aj vrátane pripísania čiastky o ktorej som písal 16.8.2005. Zostatok nebol znížení o žiadne poplatky ako napríklad vedenie účtu za načatý mesiac 8/2005.
Veľmi ma potešilo, že na prevod zostatku Tatra Banka nevyužila svoju lehotu 30 dní do posledného dna, ale vykonala ho skôr.
Záverom si dovolím poďakovať Tatra Banke, za pokrokový produkt .eliot., ktorý fungoval viacero rokov k mojej spokojnosti, je škoda, že došlo k jeho zrušeniu.Tajne som dúfal, keď Tatra Banka, zruší produkt .eliot. ako samostatnú internetovú banku, ponúkne jej klientom bez zmeny čísla účtu, prechod na nový produkt, mimo internetovej banky, ktorý bude síce za vyšší mesačný poplatok, ale budú všetky operácie (tuzemské prevody kreditne, debetné, jednorazové, trvalé, vrátane inkás, platba cez POS terminál a výber z domáceho bankomatu) zahrnuté v cene mesačného paušálu.